
Το σχέδιο για να μειωθούν οι τιμές από το χωράφι στο ράφι
Σε απευθείας συμφωνίες με παραγωγούς και συνεταιρισμούς αγροτικών προϊόντων προχωρούν τα σούπερ μάρκετ, προκειμένου να περιορίσουν το αυξημένο κόστος βασικών προϊόντων και αγαθών, κυρίως τροφίμων, που αποδίδεται στους μεσάζοντες, με αποτέλεσμα οι τιμές πώλησης από το χωράφι στο ράφι να αυξάνονται μέχρι και 180%!
Οι επαφές ανάμεσα στο λιανεμπόριο και τους συνεταιρισμούς αγροτικών προϊόντων σε όλη τη χώρα ενισχύονται, τοποθετώντας τον ελληνικό πρωτογενή τομέα στον πυρήνα της στρατηγικής τους ανάπτυξης. Οι απευθείας συμφωνίες μεταξύ σούπερ μάρκετ και Ελλήνων παραγωγών παρουσιάζουν σημαντικά οφέλη για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές: τους παραγωγούς, τα σούπερ μάρκετ, τους καταναλωτές, την τοπική, αλλά και την ευρύτερη οικονομία. Τα μεν σούπερ μάρκετ, αποκτώντας προϊόντα απευθείας από τους παραγωγούς, μπορούν να μειώσουν το κόστος προμήθειας, ενώ, αποφεύγοντας τους μεσάζοντες και οι Έλληνες παραγωγοί λαμβάνουν μεγαλύτερο ποσοστό από την τελική τιμή πώλησης.
Οι άμεσες συνεργασίες ανάμεσα σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και Έλληνες παραγωγούς, είτε πρόκειται για γάλα και τυρί είτε για κρέας, φρούτα και καρπούς, αυξάνονται όλο και πιο πολύ. Τα σούπερ μάρκετ ανταποκρίνονται στα «θέλω» των καταναλωτών για επιλεγμένα προϊόντα με ελληνική σφραγίδα και αναζητούν ανά την Ελλάδα παραγωγικές μονάδες με περιορισμένες ποιοτικές ποσότητες. Συχνά, μάλιστα, αναδεικνύουν αυτά τα προϊόντα με διάφορες ενέργειες, όπως ειδικές ενότητες στα καταστήματα ή αναφορές σε ενημερωτικό υλικό. Η τάση για συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς ανά την Ελλάδα δεν είναι καινούργια, ωστόσο το τελευταίο διάστημα γίνονται περισσότερες προσπάθειες να ενισχυθεί περαιτέρω, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ακρίβειας αλλά και για να εμπλουτίσουν οι μεγάλες αλυσίδες την γκάμα τους με αυθεντικά προϊόντα της ελληνικής γης, τα οποία προτιμούν οι Έλληνες καταναλωτές. Μάλιστα, παράγοντες της αγοράς διαπιστώνουν ότι τα συμβόλαια ανάμεσα σε τοπικούς παραγωγούς και μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ πυκνώνουν διαρκώς, καθιστώντας έτσι τον ελληνικό πρωτογενή τομέα πρωταγωνιστή στην ανάπτυξη του λιανεμπορίου.
Παράλληλα, μέσα στην εβδομάδα οι καταναλωτές θα δουν μειώσεις σε βασικά προϊόντα που βάζουν στο καλάθι τους, με βάση τη νέα πρωτοβουλία του υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης, η διαδικασία ενημέρωσης από τα σούπερ μάρκετ προχωράει με γρήγορους ρυθμούς και όπως δείχνουν τα στοιχεία οι κωδικοί θα ξεπεράσουν τους 1000 και οι μειώσεις τιμών εκτιμάται ότι θα κυμαίνονται από 5% έως 10%. Όπως έχει δηλώσει ο κ. Θεοδωρικάκος «στόχος είναι για βασικά προϊόντα που αφορούν στη διατροφή, τη συντήρηση του σπιτιού και την ατομική υγιεινή, να πέσουν οι τιμές τους πάνω από 5% και όσο γίνεται περισσότερο και για όσο γίνεται μεγαλύτερο χρονικό διάστημα». Επιπλέον ο υπουργός υπογραμμίζει με κάθε ευκαιρία την σημασία εφαρμογής του κώδικα δεοντολογίας και ότι οι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ – και τα πρόστιμα, όποτε και εάν αυτό απαιτείται – συνεχίζονται κανονικά.