
Οι προβληματισμοί και τα αιτήματα των Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης
Με αφορμή την επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας, Μαρίας Ζαχαράκη, σε σχολεία της Ξάνθης για τους αγιασμούς της νέας σχολικής χρονιάς, η ΕΛΜΕ εξέδωσε υπόμνημα, θέλοντας να εκφράσει τους προβληματισμούς, αλλά και τα αιτήματα της. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, αναφέρει πως «στην Ξάνθη υπάρχουν σχολεία χωρίς κτίριο (ΕΕΕΕΚ, Μουσικό, 8ο Γ/σιο, 4ο ΓΕΛ) τμήματα σε κοντέινερ, σχολεία με σοβαρά προβλήματα στις εγκαταστάσεις και άλλα με τεράστιες ελλείψεις υλικοτεχνικών υποδομών» και, παρόλα αυτά, «το 1ο Γ/σιο και 2ο ΓΕΛ που παραχωρήθηκαν στο ιδιωτικό ίδρυμα είναι τα δύο πιο πολυπληθή της πόλης, δύο απόλυτα λειτουργικά, εξοπλισμένα και επιτυχημένα σχολεία». Επιπρόσθετα, θίγει το ζήτημα της μειονοτικής εκπαίδευσής, αλλά και της έλλειψης εκπαιδευτικών στα ξανθιώτικα σχολεία. Κλείνοντας το υπόμνημα, η ΟΛΜΕ εξέφρασε τα εξής αιτήματα:
– να παραμείνει, με βάση το Σύνταγμα, η Παιδεία δημόσιο, καθολικό δικαίωμα και να επιτελεί την κοινωνική αποστολή της.
– 20 παιδιά κατ’ ανώτατο όριο ανά τμήμα γενικής παιδείας.
– Μαζικούς διορισμούς που να καλύπτουν όλες τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
– Κατάργηση της ελαστικής εργασίας. Προσλήψεις αναπληρωτριών/ών για την κάλυψη προσωρινών κενών.
– Κατάργηση του νέου πειθαρχικού νόμου
– Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Άμεση αύξηση του βασικού μισθού, οικονομική αναβάθμιση που να καλύπτει τις αυξήσεις του κόστους ζωής και την πληθωριστική πίεση.
– Δημοκρατία και παιδαγωγική ελευθερία
– Πλήρη εργασιακά δικαιώματα σε όλες και όλους τους εκπαιδευτικούς (αναπληρώτριες/ες και μόνιμες/ους).