
Τίτλοι τέλους στις 31/12/2025 – Οι εργαζόμενοι ζητούν μετασχηματισμό της για συνέχιση της ανάπτυξης στη Βόρεια Ελλάδα-Πέπλο μυστηρίου για το πότε θα παραδοθεί το α’ τμήμα και ποιος φορέας θα το αναλάβει – Το «φιάσκο» με το β΄ τμήμα και οι παρεμβάσεις της περιφέρειας
Τίτλοι τέλους μπαίνουν για την «Εγνατία Οδό Α.Ε.» στις 31/12/2025 η οποία τίθεται σε καθεστώς εκκαθάρισης. Ένα πολύ γνώριμο φορέα για την Βόρειο Ελλάδα και για την Ξάνθη ειδικότερα καθώς έχει μελετήσει και κατασκευάσει τα περισσότερα και τα μεγαλύτερα έργα. Η εταιρεία ολοκλήρωσε τον βασικό άξονα και τους καθέτους της Εγνατίας Οδού, έργο συνολικού ύψους περίπου 8 δισ. ευρώ.
Οι εργαζόμενοι της Εγνατίας ζητούν μετασχηματισμό της για συνέχιση της ανάπτυξης στη Βόρεια Ελλάδα
Σε ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι της Εγνατίας εκφράζουν φόβους πως το οριστικό κλείσιμο της εταιρείας θα έχει άμεσες συνέπειες, καθώς εκκρεμούν μελέτες και έργα που έχουν ήδη δημοπρατηθεί ή συμβασιοποιεί και αφορούν τις Περιφέρειες Ηπείρου, Δυτικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης και απευθύνουν έκληση στον πολιτικό κόσμο και στους φορείς της τοπική αυτοδιοίκησης για την «ενίσχυση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ή η μετεξέλιξή της σε φορέα σχεδιασμού και διαχείρισης έργων υποδομής δημόσιου χαρακτήρα στη Βόρεια Ελλάδα, δεν αποτελεί απλώς μια επιλογή, αλλά συνιστά κρίσιμη προϋπόθεση για τη διασφάλιση της συνέχειας, την προστασία του δημόσιου συμφέροντος και την ουσιαστική ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης που τόσο ανάγκη έχει η χώρα στη σημερινή συγκυρία».
Η Εγνατία φεύγει κι αφήνει πίσω της…ημιτελή τον κάθετο άξονα Ξάνθης
Ένα έργο το οποίο σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε από την Εγνατία οδό ΑΕ και έχει οριστεί ως φορέας υλοποίησης και υπεύθυνη για την προώθηση του έργου είναι ο κάθετος άξονας Ξάνθης (Ξάνθη – Εχίνος – Δημάριο) συνολικά 49 χιλιομέτρων εκ των οποίων έχει δημοπρατηθεί το 2017 μόνο το τμήμα Δημάριο-Σύνορα (9 χλμ) όπου υπήρχε μόνο χωματόδρομος. Παρότι έχει παρέλθει προ πολλού ο χρόνος αποπεράτωσης το έργο ακόμη δεν έχει παραδοθεί ούτε έχει οριστεί ο φορέας που θα αναλάβει την συντήρησή του και γενικά την λειτουργία του. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η κατασκευαστική εταιρεία εκτελεί έργα στήριξης και ενίσχυσης γιατί προέκυψαν κάποια προβλήματα με καταπτώσεις.
Πέπλο μυστηρίου για το πότε θα παραδοθεί το α΄τμήμα και ποιος φορέας θα το αναλάβει
Στο μεταξύ στο β΄ τμήμα «Δημάριο – Μελίβοια (νέα χάραξη) που παρότι έχει φτάσει μέχρι τον διαγωνισμό από την Εγνατία, έχουν μπει τίτλοι τέλους καθώς έχει απενταχθεί από το πρόγραμμα χρηματοδότησης και στον ορίζοντα δεν υπάρχει κάποια εναλλακτική. Κατόπιν αυτού – που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «φιάσκο» πολιτικοί κύκλοι υποστηρίζουν τώρα ότι κακώς το έργο ξεκίνησε από το τελευταίο τμήμα και ότι θα έπρεπε να ξεκινήσει από την Ξάνθη με βελτίωση των τμημάτων έως τον Εχίνο και στην συνέχεια στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Αποδίδουν δε την επιλογή στο γεγονός ότι δεν υπήρχε πρόγραμμα χρηματοδότησης για να ξεκινήσει το έργο από την Ξάνθη και το μόνο πρόσφορο ήταν το Interreg που όμως είναι διασυνοριακό και ως εκ τούτου έπρεπε να γίνει αυτό το τμήμα.
Το «φιάσκο» με το β΄τμήμα και οι παρεμβάσεις της περιφέρειας
Στο μεταξύ η περιφέρεια προσπαθεί με παρεμβάσεις να κάνει προσπελάσιμο το υφιστάμενο τμήμα Δημάριο – Μελίβοια. Όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης υποδομών Ιρφάν Χατζηγκενέ: « χάρη στη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, το έργο ολοκληρώθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα». Το ερώτημα αν παρά τις παρεμβάσεις το τμήμα αυτό μπορεί να στηρίξει την κυκλοφορία ως συνέχεια ενός τμήματος των προδιαγραφών ενός κάθετου άξονα παραμένει …ρητορικό καθότι η απάντηση είναι σαφέστατα: Επ’ ουδενί!.