
Η κολύμβηση και οι τεχνικές ναυαγοσωστικής περνούν πλέον στην ύλη του Δημοτικού Σχολείου από την ερχόμενη σχολική περίοδο.
Από τον Σεπτέμβριο, κάθε μαθητής της Γ΄ και Δ΄ τάξης θα παρακολουθεί μαθήματα σε πισίνα, με στόχο όχι μόνο την εκμάθηση κολύμβησης, αλλά και την κατάκτηση βασικών δεξιοτήτων ασφάλειας στο νερό.
Το νέο πρόγραμμα προβλέπει 10 δίωρα μαθήματα κολύμβησης ανά τρίμηνο, με μικρές ομάδες μαθητών (ένας γυμναστής για κάθε δέκα παιδιά και τουλάχιστον ένας μέσα στο νερό). Τα μαθήματα θα διεξάγονται σε δημοτικά και κρατικά κολυμβητήρια, με δωρεάν μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολείο. Στο τέλος του κύκλου, οι συμμετέχοντες θα λαμβάνουν δίπλωμα συμμετοχής.
Σήμερα λειτουργούν περίπου 100 κλειστές πισίνες πανελλαδικά, ωστόσο η αυξημένη ζήτηση φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη για νέες εγκαταστάσεις. Σχεδιάζεται η προσθήκη παράκτιων δεξαμενών στη θάλασσα, η αναβάθμιση υφιστάμενων υποδομών και η δημιουργία λυόμενων πισινών σε περιοχές που δεν διαθέτουν κολυμβητήρια. Στις 12 Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που σήμερα δεν έχουν πισίνα, εξετάζονται λύσεις σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση.
Στις Γ’ και Δ’ τάξεις Δημοτικού, η διδασκαλία κολύμβησης θα γίνεται από εκπαιδευτικούς ΠΕ11 που έχουν διδαχθεί το αντικείμενο στις σπουδές τους. Αν δεν επαρκεί ο αριθμός των μόνιμων, θα προσλαμβάνονται αναπληρωτές.
Ορίζεται ελάχιστη αναλογία ενός εκπαιδευτικού ανά 10 μαθητές, ενώ για την ειδική αγωγή ο αριθμός προσαρμόζεται με βάση τις ανάγκες.
Σοφία Ζαχαράκη: «Βασική δεξιότητα ζωής και εθνική προτεραιότητα»
«Από την προσεχή σχολική χρονιά, οι μαθητές θα μαθαίνουν τεχνικές ναυαγοσωστικής», αναφέρει η υπουργός Παιδείας, προσθέτοντας πως «στόχος μας είναι η επίτευξη κολυμβητικής επάρκειας και ασφάλειας στο νερό για κάθε μαθητή τα επόμενα χρόνια».
Επισημαίνει ακόμα πως η κολύμβηση θα εισαχθεί ως υποχρεωτικό αντικείμενο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στη Γ΄ και Δ΄ Τάξη Δημοτικού, σημειώνοντας πως «αυτή η δεξιότητα έχει πλέον καταστεί βασική δεξιότητα ζωής και εθνική προτεραιότητα για τη μείωση των πνιγμών».