Αρχική Ρεπορτάζ Σπουδαία διάκριση για τη Μιχαέλα Λουκία Κρασνίδου και την ελληνική ομάδα PARADOX σε διεθνές μαθητικό τουρνουά φυσικής

Σπουδαία διάκριση για τη Μιχαέλα Λουκία Κρασνίδου και την ελληνική ομάδα PARADOX σε διεθνές μαθητικό τουρνουά φυσικής

0

Έξι μαθητές έλαβαν το χρυσό μετάλλιο και κατέκτησαν την πρώτη θέση στο 13ο International Young Naturalists’ Tournament που διεξήχθη στο Αλμάτι του Καζακστάν-Ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών σε διεθνείς διαγωνισμούς, οι γονείς της ξανθιώτισσας μαθήτριας και η ίδια μιλούν στο «Ε» για τη διαδρομή που οδήγησε στην κορυφή

 

Το χρυσό μετάλλιο, η πρώτη θέση ήταν η αναγνώριση, η ανταμοιβή της πολύωρης δουλειάς και της συστηματικής μελέτης των έξι μαθητών λυκείου, μελών της ομάδας Paradox, που πήραν μέρος στον διεθνή διαγωνισμό IYNT (International Young Naturalists’ Tournament), o οποίος έλαβε χώρα στο Αλμάτι του Καζακστάν. Η ομάδα αποτελείται από τους μαθητές του 1ου Πρότυπου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος», τους Στέφανο Kύρινα, Νέστορα Γιαλίδη, Χαρίσιο Μασούρα, Άγγελο Νικόλαο Αλιάτση, τη μαθήτρια του Ωνάσειου Λυκείου Ξάνθης (2ου), Μιχαέλα Λουκία Κρασνίδου και τη μαθήτρια του Πειραματικού Γενικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Άντα Κατσάνου με εκπαιδευτή τον Φοίβο Βουζίνα.

Τα λόγια συγκίνησης και περηφάνιας είναι λίγα μπροστά σε αυτό που πέτυχαν τα παιδιά μέσα από μία αξέχαστη εμπειρία που «ανοίγει» διάπλατα τον δρόμο για νέες επιτυχίες. Σε αυτή τη μοναδική και ιδιαίτερη διαδρομή συμμετείχε η ξανθιώτισσα μαθήτρια, Μιχαέλα Λουκία Κρασνίδου, η οποία απέδειξε στην πράξη πως τίποτα δεν είναι απλησίαστο, αρκεί βέβαια να υπάρχουν κάποιες αναγκαίες προϋποθέσεις στο ξεκίνημα: πρόγραμμα, αφοσίωση, υπομονή, στήριξη από το οικογενειακό περιβάλλον.



Στόχος Διεθνούς Διαγωνισμού IYNT: Τα παιδιά να αναλαμβάνουν περισσότερες πρωτοβουλίες και να αποκτούν πέρα από γνώσεις και δεξιότητες

Ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών σε διεθνείς διαγωνισμούς, Απόστολος Μιχαλούδης μίλησε στο «Ε» για το IYNT (International Young Naturalists’ Tournament), έναν διεθνή διαγωνισμό πάνω στη λεγόμενη διερευνητική μάθηση, στον πιο σύγχρονο τρόπο εκπαίδευσης.

Αναφερόμενος στην φύση του διαγωνισμού υποστήριξε πως θέλει τα παιδιά να αναλαμβάνουν περισσότερες πρωτοβουλίες και να αποκτούν πέρα από γνώσεις και δεξιότητες. Ο ίδιος συμπέρανε πως τελικά είναι ένας διαγωνισμός φτιαγμένος πάνω σε αυτή τη λογική.

Εν συνεχεία, εξήγησε πως οι μαθητές καλούνται σε ομάδες των έξι ατόμων να μελετήσουν δεκαεπτά προβλήματα θετικών επιστημών από την αρχή της χρονιάς. Ο κ. Μιχαλούδης διευκρίνισε πως το ιδιαίτερο με αυτά τα προβλήματα είναι ότι είναι δομημένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην υπάρχει μία μοναδική λύση για αυτά.

Απ. Μιχαλούδης: «Μία μικρή υπεράσπιση διδακτορικού, είναι η λογική αυτού του διαγωνισμού»

«Το θέμα είναι πώς η κάθε ομάδα θέλει να το προσεγγίσει. Επομένως, στην αξιολόγηση των παιδιών συμπεριλαμβάνεται και ο τρόπος που επέλεξαν να επιλύσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα. Μέσα στην χρονιά προετοιμάζονται, ώστε να δημιουργήσουν αυτές τις λύσεις, ουσιαστικά power point και τη λύση τους. Όταν πηγαίνουν στον διαγωνισμό καλούνται να παίξουν κάποιους ρόλους, λόγου χάρη υπάρχει ο ρόλος του reporter που παρουσιάζει μία από αυτές τις λύσεις, του opponent που ασκεί κριτική και του reviewer που κάνει την αξιολόγηση των άλλων δύο, τα υπέρ και τα κατά του καθενός. Αυτό μοιάζει σαν μία μικρή υπεράσπιση διδακτορικού, είναι η λογική αυτού του διαγωνισμού», όπως συμπλήρωσε.

Η Μιχαέλα, ένας άνθρωπος πολυτάλαντος

Μιλώντας με τα πιο επαινετικά λόγια για τη Μιχαέλα ουσιαστικά ενημέρωσε πως εντάχθηκε σε μία ομάδα με παιδιά από τη Θεσσαλονίκη, από το 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος». Διαπίστωσε πως η ίδια εξαρχής έδειξε πως έχει πάρα πολλές γνώσεις, αλλά και δεξιότητες, απέδειξε πως ήταν ικανή να το διαχειριστεί όλο αυτό και πως βρισκόταν σε πολύ καλό επίπεδο.

«Η ομάδα της ‘’Paradox’’ πήρε αρχικά μέρος σε έναν πανελλήνιο διαγωνισμό που έγινε τον Απρίλιο στη Θεσσαλονίκη κατακτώντας την 1η θέση. Οπότε η ομάδα συνέχισε, όλοι μαζί πήγαν στο Καζακστάν, όπου κατέκτησαν και εκεί την 1η θέση. Για εμένα η Μιχαέλα είναι ένα πολυτάλαντο κορίτσι, παρά το νεαρό της ηλικίας της μπορεί να διαχειριστεί πάρα πολύ καλά την όλη διαδικασία. Δεδομένου πως οι γνώσεις που απαιτούνται για την επίλυση των προβλημάτων ξεφεύγουν από αυτά που μαθαίνουν στο σχολείο, τα παιδιά διαβάζουν πράγματα πανεπιστημιακού επιπέδου. Μέχρι πριν παίξει η Μιχαέλα στον τελευταίο γύρο δεν ήμασταν σίγουροι ότι θα πάρουμε την 1η θέση. Με την πολύ καλή της εμφάνιση μπόρεσε και βοήθησε την ομάδα της να κερδίσει», όπως ανέφερε ο κ. Μιχαλούδης για το νεαρό κορίτσι.

Στο ελληνικό σχολείο τα παιδιά δεν διδάσκονται με τη διερευνητική μάθηση

Μένοντας στο κομμάτι του διαγωνισμού παραδέχθηκε πως η αρχή… τρομάζει υπογραμμίζοντας πως πρόκειται για τον πιο δύσκολο διαγωνισμό που υπάρχει σε αυτές τις ηλικίες, γι’ αυτό και είναι ο καλύτερος!

«Τρομάζει, γιατί ουσιαστικά στο ελληνικό σχολείο τα παιδιά δεν διδάσκονται με τη διερευνητική μάθηση, η οποία στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες, εκ των οποίων ο ένας είναι το γνωστικό, δηλαδή το μοναδικό που κάνουμε στο ελληνικό σχολείο. Δεύτερον είναι ένας διαγωνισμός που απαιτεί γνώσεις διαφορετικές από αυτές του σχολείου. Μελετάμε την φύση, η οποία δεν είναι ποτέ απλή, αλλά μπαίνουν όλες μαζί οι παράμετροι. Συνεπώς, χρειαζόμαστε νόμους και εξισώσεις που μαθαίνουν τα παιδιά στο πανεπιστήμιο, στο δεύτερο και τρίτο έτος. Καλούνται, λοιπόν με τη βοήθεια και την υποστήριξη της Ένωσης Φυσικών να μάθουν την φυσική, την χημεία και τη βιολογία που χρειάζεται να ξέρουν για να καταφέρουν να επιλύσουν αυτά τα προβλήματα. Δεν απευθύνεται σε όλα τα παιδιά, αλλά σε παιδιά πολυτάλαντα, που αγαπούν τις θετικές επιστήμες, τους αρέσει αυτή η πρόκληση».

Υποστηρικτικός και καθοδηγητικός ο ρόλος του κ. Μιχαλούδη

Επιπλέον, αναφορικά με τον δικό του ρόλο επεσήμανε πως ο ίδιος καλείται να αναλάβει τις όλες διαδικασίες για την ελληνική διοργάνωση, από Σεπτέμβριο να προωθήσει τον διαγωνισμό στα σχολεία, να ενημερώσει τα παιδιά, να προπονήσει όλες τις ομάδες.

«Όλες οι ελληνικές ομάδες προπονούνται από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών κάθε Κυριακή με μαθήματα που ξεκινούν τον Οκτώβριο μέχρι τον Απρίλιο. Τότε διοργανώνουμε τον ελληνικό διαγωνισμό και στο εξής συνεχίζουμε την προετοιμασία με τα παιδιά που τα πήγαν καλά στον ελληνικό διαγωνισμό, τα συνοδεύουμε βοηθώντας τους στον διεθνή διαγωνισμό», όπως είπε.

Οι γονείς συγκινημένοι για τη Μιχαέλα: «Είναι χαρά μας να την βλέπουμε να κάνει αυτό που αγαπά και να την στηρίζουμε»

Στο εξής, λίγο πριν μιλήσει η Μιχαέλα στο «Ε» οι γονείς δήλωσαν πολύ περήφανοι για τη διαδρομή της. Για εκείνους είναι χαρά να την βλέπουν να ασχολείται με αυτό που αγαπά, να ζει στο περιβάλλον που εκείνη θέλει.

«Η Μιχαέλα είναι ένα παιδί που αγαπά τις επιστήμες και ασχολείται, της αρέσει, είναι η φύση της αυτή. Επίσης, δούλεψε πάρα πολύ και για αυτό τον διαγωνισμό μέσα στην χρονιά. Την στηρίζουμε όπως μπορούμε, αφού για τους γονείς δεν είναι εύκολο όλο αυτό που γίνεται. Απαιτεί προσπάθεια και από εμάς, συμπαράσταση και το πρόγραμμά μας καθορίζεται από τις δραστηριότητές της. Είναι χαρά μας να την βλέπουμε να κάνει αυτό που αγαπά και να την στηρίζουμε», πρόσθεσε.

Μιχαέλα στο «Ε»: «Μου άρεσε που καλείσαι να δώσεις μία λογική λύση, δεν είναι μία συγκεκριμένη απάντηση- Συνδυάζει τις θετικές επιστήμες και τη ρητορική, δηλαδή ένα από τα αγαπημένα μου»

Τέλος, η Μιχαέλα Λουκία Κρασνίδου απάντησε στο «Ε» για το πώς ξεκίνησαν όλα:

«Η αλήθεια είναι πως από μικρή ηλικία με ενδιέφεραν οι θετικές επιστήμες, ειδικά η φυσική, τα μαθηματικά. Οπότε ανακάλυψα τον διαγωνισμό, μου άρεσε που καλείσαι να δώσεις μία λογική λύση, δεν είναι μία συγκεκριμένη απάντηση όπως στους διαγωνισμούς ολυμπιάδας στους οποίους υπάρχει μία συγκεκριμένη απάντηση. Πρέπει να κάνεις και να παρουσιάσεις το πείραμά σου, κάτι που μου άρεσε πολύ, συνδυάζει τις θετικές επιστήμες και τη ρητορική, δηλαδή ένα από τα αγαπημένα μου».

Στον ελληνικό διαγωνισμό τόνισε πως πήγε πολύ χαλαρή, καθώς δεν ήξερε με ακρίβεια τη διαδικασία που ακολουθείται, αλλά το αποτέλεσμα του διαγωνισμού ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Έκτοτε το πήρε περισσότερο στα σοβαρά, δούλεψε πολύ. Ήταν ενθουσιασμένη, αλλά λίγο πριν ανέβει στην σκηνή για να παρουσιάσει τη δουλειά της και την προηγούμενη ημέρα είχε άγχος και ένταση, όπως ομολογεί.

Μιχαέλα για την κατάκτηση του χρυσού: «Νιώθεις πως η δουλειά πολλών ωρών ανταμείβεται»

«Πέρυσι τον Οκτώβριο γράφτηκα στον διαγωνισμό για πρώτη φορά. Εκεί κάθε εβδομάδα κάναμε μάθημα μία έως δύο ώρες για να μας μάθουν πώς λειτουργεί. Έτσι, συνεργαζόμασταν με την ομάδα μου, λύναμε τα προβλήματα του διαγωνισμού, πρόκειται για ένα problem statement, το οποίο δίνει κάποιες γενικές οδηγίες σχετικά με το είδος του πειράματος που πρέπει κάποιος να φτιάξει για το συγκεκριμένο. Οπότε μαζί με την ομάδα μου λύναμε αυτά τα προβλήματα. Πήραμε το χρυσό στον ελληνικό διαγωνισμό πέρα από κάθε προσδοκία. Νιώθεις πως η δουλειά πολλών ωρών ανταμείβεται», όπως μοιράστηκε με το «Ε».

Υποστήριξη, υποστήριξη, υποστήριξη

Η Μιχαέλα αναγνωρίζει τη βοήθεια και την στήριξη που έλαβε από τους γονείς της, οι οποίοι την παρότρυναν να μπει στον διαγωνισμό από την αρχή. «Επίσης, υπήρξαν και πολλοί υποστηρικτικοί άνθρωποι από τον ίδιο τον διαγωνισμό, όπως ο εκπαιδευτής, Φοίβος Βουζίνας, καθώς και όλοι αυτοί που έκαναν τα μαθήματα, αλλά και ο κ. Μιχαλούδης, που οργανώνει τον διαγωνισμό και είναι εκεί για να μας βοηθήσει σε κάθε βήμα», όπως είπε.

Σκέψεις και σχέδια με επίκεντρο τον τομέα της έρευνας

Για το κοντινό μέλλον θα ήθελε να συνεχίσει σε αυτούς τους διαγωνισμούς, καθώς φέτος ήταν το IYNT, που απευθύνεται σε ηλικίες από α’ γυμνασίου ως α’ λυκείου, ενώ υπάρχει και ο διαγωνισμός IYPT, που είναι καθαρά φυσικής στον οποίο και σκοπεύει να συμμετάσχει. Πιο μακροπρόθεσμα θεωρεί πως θέλει να ασχοληθεί με τον τομέα της έρευνας, αν και προς το παρόν στρέφεται προς την φυσική χωρίς ωστόσο να είναι σίγουρη ακόμη για τον τομέα. Δεν ξέρει τι της επιφυλάσσει το μέλλον, άλλωστε έχει χρόνια να το σκεφτεί! Κι εμείς πιστεύουμε ότι ό,τι και αν επιλέξει έχει ένα λαμπρό μέλλον μπροστά της!


Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Χρύσα Κιατίπη
Περισσότερα άρθρα από Ρεπορτάζ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Τι φταίει για τα νεκρά ψάρια στις εκβολές του Λασπία;

Το ψάρεμα με φλόμο, η ρύπανση, η ξηρασία και η έλλειψη οξυγόνου;-Το συμβάν χρήζει διερεύνη…