
Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος Θράκης του ΟΕΕ, Φώτης Μαλτέζος τόνισε στο «Ε» τα πλεονεκτήματα της οικονομικής εγγραμματοσύνης για την ενδυνάμωση της ικανότητας λήψης αποφάσεων στη ζωή – «Εμείς ως Οικονομικό Επιμελητήριο προτείναμε να μπει το μάθημα στο λύκειο και να γίνει όλο αυτό πιο συντεταγμένα, δηλαδή να υπάρχει μία επιτροπή- Σήμερα το Οικονομικό Επιμελητήριο δεν έχει κάποιο ρόλο σε αυτό», όπως επεσήμανε
«Δεξιότητα ζωής» χαρακτήρισε η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη τον οικονομικό εγγραμματισμό. Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας με την προσθήκη του νέου μαθήματος, το Γυμνάσιο αποκτά για πρώτη φορά στοχευμένο μάθημα Οικονομικών, ανοίγοντας τον δρόμο για περισσότερη κατανόηση της καθημερινής οικονομικής πραγματικότητας των πολιτών.
Ωστόσο, αντί της ένταξης του δίωρου μαθήματος που είχε ανακοινωθεί από τον τέως υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη, από τη νέα σχολική χρονιά 2025-2026 η εφαρμογή του θα ξεκινήσει στην γ’ γυμνασίου και θα είναι μονόωρη η διδασκαλία.
Οικονομική παιδεία: Προϋπόθεση για ενεργούς, υπεύθυνους και ενημερωμένους πολίτες
Ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος Θράκης του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Φώτης Μαλτέζος μιλώντας στο «Ε» τόνισε πως η οικονομική παιδεία δεν είναι πολυτέλεια, αλλά προϋπόθεση για ενεργούς, υπεύθυνους και ενημερωμένους πολίτες, ώστε να μπορούν να λειτουργούν στην κοινωνία και να λαμβάνουν σωστές αποφάσεις, για προσωπικά τους θέματα. Επίσης, υποστήριξε πως μέσω αυτής θα είναι σε θέση να κρίνουν και την πολιτική ηγεσία του τόπου.
«Άλλωστε, κάθε πολιτική απόφαση που λαμβάνεται σε οικονομικό επίπεδο-ειδικά μετά την κρίση-καθιστά απαραίτητο τον οικονομικό εγγραμματισμό. Συνεπώς, δεν μπορούμε να τον αφήσουμε σε τυχάρπαστους στο τικ τοκ και το ίνσταγκραμ, που επιχειρούν να εκπαιδεύουν τους πολίτες και τη νεολαία σε τέτοιου είδους θέματα», όπως δήλωσε.
Πολύ μεγάλο σε κοινωνικό επίπεδο το κόστος του χρηματικού αναλφαβητισμού σύμφωνα με τον Φώτη Μαλτέζο
Ο ίδιος αναφερόμενος στο κόστος έλλειψης του χρηματοοικονομικού και οικονομικού εγγραμματισμού ή αντιστρέφοντάς το στο κόστος του χρηματικού αναλφαβητισμού εξήγησε πως είναι πολύ μεγάλο σε κοινωνικό επίπεδο, πράγμα που έχει καταδείξει ότι είναι απαραίτητο τα παιδιά να έρχονται σε επαφή από νωρίς, εν συνεχεία να αποκτήσουν φορολογική συνείδηση, να καταλαβαίνουν τι σημαίνει ο δανεισμός, η κατανάλωση, ο πληθωρισμός- ένα θέμα που απασχολεί μέσω των αυξήσεων που δίνονται στον κατώτατο μισθό, καθώς είναι ποσοστιαία πολύ μικρότερες από τον πληθωρισμό που υπάρχει στην οικονομία, οπότε δεν μπορούν να τον καλύψουν-.
«Στόχος είναι να γίνουν όλοι πιο ενεργοί ως πολίτες και πιο αυστηροί με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία», όπως είπε.
Ζήτημα οι εκπαιδευτικοί που θα αναλάβουν τη διδασκαλία στα γυμνάσια
Ο κ. Μαλτέζος επισημαίνει στο «Ε», πως αν και η εισαγωγή του μαθήματος του οικονομικού εγγραμματισμού κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, εφαρμόζεται πρόχειρα και προσχηματικά.
«Πέρυσι ο υπουργός ανακοίνωσε ότι θα μπει ένα δίωρο μάθημα στο λύκειο, αλλά τώρα πραγματοποιείται μία ώρα στο γυμνάσιο και μάλιστα στα καλλιτεχνικά σχολεία για το μισό έτος. Το μάθημα θα πρέπει να διδάσκεται από επιστήμονες οικονομολόγους, αλλά οι περισσότεροι είναι τοποθετημένοι στα λύκεια, δηλαδή πρέπει να δούμε ποιος θα διδάξει το μάθημα στα γυμνάσια», υπογράμμισε.
Οικονομικό Επιμελητήριο: Να γίνει όλο αυτό πιο συντεταγμένα
Επιπροσθέτως, αναφορικά με το πρόγραμμα σπουδών και τη θεματική των ενοτήτων του μαθήματος ο ίδιος διευκρίνισε πως θα αφορά κάποιες βασικές γνώσεις σχετικά με τον νόμο της προσφοράς, της ζήτησης, ενώ θα παρέχονται γνώσεις για το χρήμα ως βασικό μέσο για τον ανταλλακτικό μηχανισμό αποβλέποντας στην προσφορά αγαθών και υπηρεσιών.
«Εμείς ως Οικονομικό Επιμελητήριο προτείναμε να μπει το μάθημα στο λύκειο και να γίνει όλο αυτό πιο συντεταγμένα, δηλαδή να υπάρχει μία επιτροπή, στην οποία θα συμμετέχει το Οικονομικό Επιμελητήριο και από εκεί θα αποφασίζεται πού θα διδαχθεί, πόσες ώρες θα αφορά και ποια θα είναι η ύλη. Απεναντίας, σήμερα το Οικονομικό Επιμελητήριο δεν έχει κάποιο ρόλο σε αυτό, υλοποιήθηκε με διαφορετικό τρόπο», όπως επεσήμανε ο κ. Μαλτέζος.
