
Σχεδόν 50.000 κλήσεις μετρά το «1566», η νέα τηλεφωνική γραμμή για την Υγεία που καταργεί όλους τους άλλους αριθμούς – σήμερα είναι σε ισχύ περισσότεροι από 100. Η δωρεάν τηλεφωνική «πύλη» για ό,τι ψάχνουν οι πολίτες λειτουργεί από τα μέσα Ιουλίου και εξυπηρετεί καθημερινά για ραντεβού στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, πληροφορίες, απορίες. Επόμενος μεγάλος «σταθμός» είναι η είσοδος των ραντεβού για τα δημόσια νοσοκομεία.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Υγείας, σε συνεργασία με την ανάδοχο εταιρεία, αυτό θα γίνει σταδιακά από την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου. Τα ραντεβού των νοσηλευτικών ιδρυμάτων θα μπουν τμηματικά, καθώς πρόκειται για περισσότερα από 100 νοσοκομεία σε όλη τη χώρα. Σκοπός είναι σε μικρό χρονικό διάστημα για οποιοδήποτε ραντεβού, πρωινό ή απογευματινό στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ), οι πολίτες να καλούν το «1566», με τη σημερινή γραμμή για την Υγεία «1535» να καταργείται.
Άλλωστε, σήμερα ο τρόπος προγραμματισμού ραντεβού στα δημόσια νοσοκομεία είναι κατακερματισμένος. Σε πολλές περιπτώσεις οι πολίτες τηλεφωνώντας το «1535» ή μπαίνοντας στην ιστοσελίδα για ραντεβού διαπιστώνουν ότι δεν υπάρχει διαθέσιμο ραντεβού για μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να παρέχεται η ενημέρωση ότι τα περισσότερα νοσηλευτικά ιδρύματα καταρτίζουν πρόγραμμα ραντεβού κάθε μήνα στο τέλος του προηγούμενου. Έτσι, οι πολίτες μπορούν να βρουν … ανοιχτό παράθυρο για ραντεβού καλώντας τις τελευταίες ημέρες κάθε μήνα, μόνο που δεν το γνωρίζουν. Επιπλέον, δεν είναι όλα τα νοσοκομεία ενταγμένα στη συγκεκριμένη γραμμή, με αποτέλεσμα για κάποια να χρειάζεται κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για πιθανή αναμονή και ταλαιπωρία ανάμεσα στους διάφορους εκπροσώπους.
Η ένταξη των ραντεβού των νοσοκομείων στο «1566» εκτιμάται ότι θα διευκολύνει πολύ τους πολίτες. Ήδη η χρήση της γραμμής για τις επιλογές που έχει έως σήμερα είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική. Όπως προκύπτει από τις πληροφορίες, σε διάστημα ενός μήνα λειτουργίας έχουν πραγματοποιηθεί 47.000 κλήσεις.