
Ο Εμπορικός Σύλλογος και ο Δήμος Ξάνθης συνεργάζονται για μια πρωτότυπη καλοκαιρινή δράση – Ελπίδες για καθιέρωση και έξοδο από την υποτονικότητα του καλοκαιριού
Σε μια περίοδο κατά την οποία οι τοπικές επιχειρήσεις της ενδοχώρας παλεύουν να κρατήσουν ζωντανό τον παλμό της αγοράς, η πόλη της Ξάνθης ετοιμάζει μια νέα πρωτοβουλία με στόχο να προσελκύσει καταναλωτές και επισκέπτες, ενισχύοντας παράλληλα τον εμπορικό ιστό της περιοχής.
Στο επίκεντρο της πρωτοβουλίας βρίσκεται μια καλοκαιρινή εκδήλωση που αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα τέλη Ιουλίου, υπό τη συνδιοργάνωση του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης και του Δήμου. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου, κ. Νίκο Γρηγοριάδη, η δράση θα εκτείνεται στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους —την οδό 28ης Οκτωβρίου και τη Δαγκλή— και φιλοδοξεί να μετατρέψει το κέντρο της πόλης σε σημείο αναφοράς για ντόπιους και επισκέπτες.
«Πρόκειται για μια προσπάθεια που βασίζεται καθαρά σε τοπική πρωτοβουλία», ανέφερε ο κ. Γρηγοριάδης μιλώντας στο «Ε». «Στόχος είναι να δημιουργηθεί ατμόσφαιρα, να προσελκύσουμε κόσμο και, κυρίως, να τους φέρουμε μέσα στα καταστήματα.»
Πέρα από τη βόλτα, κίνητρα για κατανάλωση
Η εκδήλωση αναμένεται να συνδυάσει πολιτιστικά και εμπορικά στοιχεία, περιλαμβάνοντας μουσική, DJ sets και επίδειξη μόδας με ρούχα από τοπικά καταστήματα — μια προσπάθεια να δοθεί έμφαση όχι μόνο στη διασκέδαση, αλλά και στην προβολή του εμπορικού δυναμικού της πόλης. Η πρόθεση, όπως διευκρινίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου, είναι να παρουσιαστεί κάτι ελκυστικό και συγχρόνως προσιτό, αξιοποιώντας την περίοδο των θερινών εκπτώσεων.
Οι επιχειρήσεις, ιδίως στον τομέα της ένδυσης και της υπόδησης, προγραμματίζουν γενναιόδωρες εκπτώσεις, σε μια συντονισμένη προσπάθεια να μετατραπεί η νύχτα της εκδήλωσης σε έναν πραγματικό εμπορικό σταθμό του καλοκαιριού.

«Αν πάει καλά, την επόμενη χρονιά θα επεκταθεί, ώστε να καλύψει μεγαλύτερο μέρος της αγοράς»
Η πρωτοβουλία αντιμετωπίζεται ως πιλότος: «Αν πάει καλά, την επόμενη χρονιά θα επεκταθεί, ώστε να καλύψει μεγαλύτερο μέρος της αγοράς», σημειώνει ο κ. Γρηγοριάδης. «Αυτό, φυσικά, θα απαιτήσει περισσότερες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, καλύτερο σχεδιασμό και συμμετοχή ακόμη περισσότερων επιχειρηματιών».
Η εκδήλωση συνδέεται και με την επίσημη έναρξη των θερινών εκπτώσεων, που ξεκινούν στις 14 Ιουλίου και διαρκούν έως τα τέλη Αυγούστου. Σε μια πόλη όπου η καλοκαιρινή κίνηση παρουσιάζει διακυμάνσεις —και συχνά απορροφάται από τις παραλίες και τα τουριστικά θέρετρα της περιοχής— η εμπορική πνοή του κέντρου εμφανίζεται αναγκαία και επίκαιρη.
Οι προκλήσεις της αγοράς
Παρά τις προσδοκίες, η εικόνα της αγοράς παραμένει επιφυλακτική. «Η κίνηση είναι χαμηλή», παραδέχεται ο κ. Γρηγοριάδης. «Η κατανάλωση επικεντρώνεται στα χωριά και στα παραθαλάσσια, αλλά η εμπορική ζωή στο αστικό κέντρο παραμένει σε αναμονή, τουλάχιστον μέχρι να επιστρέψουν οι ομογενείς από τη Γερμανία και αλλού, προς το τέλος του μήνα.»
Οι εκπτώσεις ενδέχεται να λειτουργήσουν ως κίνητρο. Πέρα από τις προσφορές, όμως, απαιτείται συμμόρφωση και με το ευρωπαϊκό και εθνικό ρυθμιστικό πλαίσιο. Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) υπενθυμίζει στους καταναλωτές την ανάγκη διαφάνειας στις τιμές, με υποχρεωτική αναγραφή της χαμηλότερης τιμής των τελευταίων 30 ημερών και την αποφυγή παραπλανητικών πρακτικών.
Η συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή Οδηγία για τις Αθέμιτες Εμπορικές Πρακτικές καθίσταται κρίσιμη, καθώς τα περιθώρια για εμπιστοσύνη μεταξύ καταναλωτών και εμπόρων είναι πλέον στενά. Οι τοπικές εκδηλώσεις, εφόσον συνοδευτούν από ειλικρινή εμπορική πρόταση και αξιοπρεπή παρουσίαση, ίσως αποτελέσουν την ευκαιρία για μια νέα σχέση της αγοράς με το κοινό της.