
Από την Τρίτη 15 Ιουλίου, τέθηκε σε λειτουργία η δωρεάν τετραψήφια τηλεφωνική γραμμή «1566», μέσω της οποίας οι πολίτες αποκτούν πρόσβαση σε υπηρεσίες συντονισμού, πληροφόρησης και εξυπηρέτησης για τα θέματα Υγείας.
Όπως ανακοίνωσαν ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας Νίκος Παπαθανάσης, το «1566» είναι ένας δωρεάν τηλεφωνικός αριθμός για όλους τους πολίτες για οτιδήποτε αφορά στις υπηρεσίες υγείας στην Ελλάδα.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί ένα από τα 51 έργα ύψους 2,35 δισ. ευρώ, που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης για την Υγεία και και θα ολοκληρωθεί σε 2 φάσεις.
Στην 1η φάση, μέσω της τηλεφωνικής γραμμής θα παρέχεται η δυνατότητα προγραμματισμού ραντεβού σε όλες τις δομές της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, όλους τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ιατρούς, τους προσωπικούς ιατρούς, καθώς και τις δημόσιες δομές Ψυχικής Υγείας, ενώ από τον Σεπτέμβριο του 2025 η υπηρεσία θα επεκταθεί και στα νοσοκομεία του ΕΣΥ.
Επιπλέον, το «1566» θα προσφέρει ενημέρωση για προγράμματα πρόληψης και δημόσιας υγείας, όπως εμβολιασμούς και προληπτικές διαγνωστικές εξετάσεις.
Στο επίπεδο της δευτεροβάθμιας φροντίδας, η τηλεφωνική γραμμή θα παρέχει πληροφορίες για εφημερίες νοσοκομείων, φαρμακείων, μεταφορές ασθενών κτλ.
Σχετικά με τα φαρμακεία, θα μπορεί ο πολίτης να ενημερωθεί για παράδοση/παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους (Φ.Υ.Κ.), δυνατότητα άυλης συνταγογράφησης φαρμάκων και ραντεβού σε φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.
Στη 2η φάση θα παρέχονται πληροφορίες για τη λειτουργία Τοπικών Ομάδων Υγείας (ΤΟΜΥ), και Κινητών Ομάδων Υγείας (ΚΟΜΥ).
Ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης μετά την επίσκεψη στο τηλεφωνικό κέντρο, δήλωσε: «Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι στο Υπουργείο Υγείας και εγώ προσωπικά, γιατί σήμερα ξεκινάει μία νέα εποχή στην εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας. Ήταν μία ιδέα την οποία την βάλαμε μπρος, τη χρηματοδοτήσαμε από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και σήμερα είναι πραγματικότητα. Ένας μοναδικός τηλεφωνικός αριθμός για τα θέματα της υγείας στην Ελλάδα.
Για τηλεφωνικά ραντεβού, για να μάθετε τα φάρμακά σας, για να υποδέχεται τα παράπονά σας, για να μαθαίνετε για τα απογευματινά χειρουργεία και πότε μπορείτε να προγραμματίσετε το δικό σας χειρουργείο, για διαγνωστικές εξετάσεις και για οτιδήποτε αφορά στην υγεία.
Από τις αρχές Νοεμβρίου, θα είναι συνδεδεμένα και όλα τα νοσοκομεία της χώρας για να κλείνονται και εκεί τηλεφωνικά ραντεβού. Η δωρεάν αυτή τηλεφωνική γραμμή είναι από σήμερα διαθέσιμη σε όλους τους συμπολίτες μας για να μπορούν να μη χάνουν χρόνο και να βρίσκουν αυτό που θέλουν μέσα στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ήδη από την πρώτη ώρα λειτουργίας του το «1566» δέχτηκε περισσότερες από 200 κλήσεις. Η υποδομή είναι πολύ μεγάλη. Μπορούμε να λαμβάνουμε σχεδόν 11.000 τηλεφωνικές γραμμές την ημέρα, με μέσο χρόνο ανταπόκρισης μερικά δευτερόλεπτα. Άρα, τελειώνει η ταλαιπωρία. Ο κόσμος δεν χρειάζεται να περιμένει και να ψάχνει που θα πάρει τηλέφωνο και τι θα κάνει. Καταργούμε πάνω από 100 διαφορετικές τηλεφωνικές γραμμές και τις ενώνουμε σε μία».