Αρχική Ρεπορτάζ Προσεχώς η νέα Κανονιστική για την Παλιά Πόλη

Προσεχώς η νέα Κανονιστική για την Παλιά Πόλη

0

Θα αποτελέσει το ρυθμιστικό πλαίσιο για το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης στον οικισμό

 

Ο δήμαρχος Στράτος Κοντός ανακοίνωσε το νέο «Γόπα Project» που θα τρέξει στην πόλη με χώρους όπου θα παροτρύνονται οι πολίτες να πετούν τα αποτσίγαρά τους

 

Η ελεγχόμενη στάθμευση απασχόλησε για ακόμη μία φορά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης, κυριαρχώντας στη συζήτηση. Η αφορμή δόθηκε από το θέμα της τροποποίησης και συμπλήρωσης της υπ’ αριθμ. 37/2000 προηγούμενης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, λόγω της αναβάθμισης του συστήματος. Με την ευκαιρία αυτή, δόθηκαν περαιτέρω διευκρινίσεις από τον δήμαρχο Στράτο Κοντό, καθώς – όπως επισημάνθηκε – το νέο σύστημα αναμένεται να τεθεί σε πιλοτική λειτουργία εντός του Ιουλίου, με διάρκεια τριών μηνών.

Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν ήταν και η τροποποίηση του Κανονισμού Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία εγκρίθηκε ομόφωνα, έπειτα από πρόταση του επικεφαλής της παράταξης «Μπροστά», Σάββα Μελισσόπουλου.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε, επίσης, η ανακοίνωση του δημάρχου για το καινοτόμο «Γόπα Project».

O Μελισσόπουλος ζήτησε τροποποίηση του «φρέσκου» Κανονισμού του Δημοτικού συμβουλίου

Ειδικότερα, στην αρχή της συνεδρίασης, κατά τη διάρκεια των ανακοινώσεων, ο κ. Μελισσόπουλος πρότεινε την τροποποίηση του άρθρου 11 του Κανονισμού Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου, με το σκεπτικό ότι ο προβλεπόμενος χρόνος για ερωτήσεις δεν επαρκεί. Ζήτησε, λοιπόν, να αυξηθεί ο χρόνος αυτός και να διαχωριστούν οι ερωτήσεις από τις τοποθετήσεις, ώστε να επιτυγχάνεται μία ουσιαστικότερη προσέγγιση των θεμάτων που θέτει η αντιπολίτευση.

Μάλιστα, ανέφερε πως ο Δήμος Ηγουμενίτσας έχει προχωρήσει σε αντίστοιχη τροποποίηση, η οποία εγκρίθηκε από την αρμόδια Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

Απαντώντας, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, κ. Δρεμσίζης, σημείωσε ότι βρίσκεται ήδη σε επικοινωνία με διάφορους δήμους, και από τη δική του εμπειρία προκύπτει πως οι αντίστοιχες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις απορρίπτουν οποιαδήποτε παρέκκλιση από το πρότυπο σχέδιο κανονισμού του Υπουργείου.

Ο δήμαρχος, κ. Κοντός, τόνισε:
«Με λυπεί το γεγονός ότι ψηφίσαμε ομόφωνα έναν Κανονισμό και τώρα ζητάτε την αλλαγή του. Ο Κανονισμός στηρίζεται στην ισοτιμία και τον σεβασμό. Ας δούμε πρώτα πώς θα λειτουργήσει στην πράξη, και αν διαπιστωθούν δυσλειτουργίες, τότε μπορούμε να εξετάσουμε μια πιθανή τροποποίηση».

Ο κ. Μελισσόπουλος, ωστόσο, επέμεινε λέγοντας:
«Ο ρόλος της αντιπολίτευσης είναι άχαρος. Δεν είναι εύκολο, από τα έδρανα της μειοψηφίας, να εκφράζεται κανείς πολιτικά – όχι μόνο για τα θέματα που φέρνει η δημοτική αρχή, αλλά και για ζητήματα που προκύπτουν από τις ανάγκες της κοινωνίας. Ψηφίσαμε τον Κανονισμό επειδή αυτό όριζε η Πολιτεία, όμως βλέπουμε πως υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Ας κάνουμε, λοιπόν, μια διορθωτική κίνηση». 

8η αναμόρφωση του προϋπολογισμού σε 6 μήνες – Έρχεται το «Γόπα Project»

Ο κ. Μελισσόπουλος επεσήμανε ότι το πρώτο θέμα αφορούσε την 8η αναμόρφωση του προϋπολογισμού μέσα σε μόλις έξι μήνες, σημειώνοντας χαρακτηριστικά:
«Τόσες πολλές αναμορφώσεις θεωρώ ότι δεν κινούνται στη σωστή κατεύθυνση».

Σε αυτό το σημείο, ο δήμαρχος πρόσθεσε ότι δημιουργήθηκε νέος κωδικός για χρηματοδότηση νέων projects, ανάμεσα στα οποία και το γνωστό «Γόπα Project». Όπως εξήγησε, πρόκειται για τη δημιουργία ειδικών χώρων συλλογής αποτσίγαρων, συνοδευόμενων από μηνύματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Τα μηνύματα αυτά θα παροτρύνουν τους πολίτες να μην πετούν τις γόπες των τσιγάρων στους δρόμους, αλλά στους προβλεπόμενους ειδικούς χώρους.

Κοντός: «Δεν είναι ο σκοπός μας εισπρακτικός αλλά να δημιουργήσουμε θέσεις στάθμευση στο κέντρο της πόλης»

Σε ό,τι αφορά το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης, ο δήμαρχος κ. Κοντός διευκρίνισε:

«Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο πριν από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Αναμένουμε την τοποθέτηση των τελικών πινακίδων, ενώ ξεκινάμε ήδη τη διάθεση των καρτών στάθμευσης στους μόνιμους κατοίκους. Παράλληλα, δεχόμαστε αιτήσεις για τις θέσεις εκφόρτωσης και για τους επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να συμβληθούν με το σύστημα, ώστε οι πολίτες να μπορούν να αγοράζουν χρόνο στάθμευσης από αυτούς.

Μέσα στον Ιούλιο θα ξεκινήσει πιλοτική εφαρμογή διάρκειας τριών μηνών. Κατά τη διάρκειά της, το σύστημα θα λειτουργεί σε πραγματικές συνθήκες, αλλά χωρίς κόστος για τους πολίτες. Στόχος μας είναι να παρατηρήσουμε τη λειτουργία του, να καταγράψουμε τυχόν αστοχίες ή δυσλειτουργίες και να προβούμε στις απαραίτητες διορθώσεις».

Ο κ. Μελισσόπουλος πρότεινε να προβλεφθεί και ένα δεύτερο στάδιο πιλοτικής λειτουργίας, διάρκειας έξι μηνών, ώστε να υπάρξει επαρκής χρόνος για αναπροσαρμογές, αν διαπιστωθούν προβλήματα.

Απαντώντας σε ερωτήσεις του κ. Μελισσόπουλου σχετικά με το αν έχουν αποκατασταθεί οι αρχικές ατέλειες, ποιος θα αναλάβει τον έλεγχο του συστήματος, ποια είναι η φιλοσοφία του και τι θα γίνει με τα πάρκινγκ, ο δήμαρχος υπογράμμισε:

«Ο στόχος μας δεν είναι εισπρακτικός. Θέλουμε να δημιουργήσουμε θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, που τόσο τις έχει ανάγκη. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι προσφέρουμε τα πρώτα 30 λεπτά δωρεάν και καθορίζουμε ως μέγιστη διάρκεια τις δύο ώρες. Έτσι επιδιώκουμε την κυκλική χρήση των θέσεων, προς όφελος των καταστημάτων της αγοράς. Αφουγκραζόμαστε τις ανησυχίες των επαγγελματιών και γνωρίζουμε τον άνισο ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν από τα εμπορικά κέντρα.

Οι έλεγχοι του συστήματος θα γίνονται από την Υπηρεσία Ελέγχου, μέχρι να στελεχωθεί η Δημοτική Αστυνομία. Υπολογίζουμε να διαθέτουμε 4 έως 6 υπαλλήλους στους δρόμους. Δυστυχώς, τα τεχνικά προβλήματα του συστήματος δεν έχουν ακόμη επιλυθεί, λόγω καθυστερήσεων από την Κοινοπραξία. Για τον λόγο αυτό, προτιθέμεθα να κινηθούμε νομικά μόλις ξεκινήσει η εφαρμογή και έχουμε σαφή εικόνα του χρόνου και των διαφυγόντων εσόδων».

Τέλος, για το ζήτημα των πάρκινγκ, ο κ. Κοντός ανέφερε:

«Η διαδικασία για το υπόγειο πάρκινγκ της οδού Ηρώων προχωρά κανονικά, ενώ έχουμε ήδη αποστείλει τα απαιτούμενα έγγραφα στο Υπουργείο για την αξιοποίηση του υπόγειου χώρου στάθμευσης στο Αμοιρίδειο».

Νέα Κανονιστική για την Παλιά Πόλη που θα «κουμπώσει» στο Σ.Ε.Ε.

Ο κ. Φανουράκης έθεσε ζήτημα σχετικά με τις φορτοεκφορτώσεις στην Παλιά Πόλη, τονίζοντας:

«Πρέπει να θεσπιστεί ένα αυστηρό και σαφές πλαίσιο για τις φορτοεκφορτώσεις στην Παλιά Πόλη. Επιπλέον, θεωρώ ότι η πρόβλεψη για μέγιστο χρόνο στάθμευσης δύο ωρών στη Ζώνη Α’ και μόνο μία ώρα στη δημοτική αγορά είναι ανεπαρκής. Χρειάζεται να δοθεί η δυνατότητα ανανέωσης του χρόνου στάθμευσης, όπως συμβαίνει σε πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Όσο για τα 30 λεπτά που προβλέπονται για εύρεση θέσης στάθμευσης μέσω της εφαρμογής, θεωρώ ότι είναι υπερβολικός χρόνος. Ένα τέταρτο θα ήταν πιο λογικό».

Απαντώντας, ο δήμαρχος κ. Κοντός ανέφερε:

«Θα εκπονηθεί ολοκληρωμένη κανονιστική μελέτη για την Παλιά Πόλη, η οποία θα περιλαμβάνει ρυθμιστικό πλαίσιο για την εφαρμογή του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης, ώστε να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά όλες οι ιδιαιτερότητες της περιοχής».

Τέλος, αναφορικά με το θέμα της Δημοτικής Αστυνομίας, ο δήμαρχος υπενθύμισε:

«Κατά την περίοδο των μνημονίων, η τότε δημοτική αρχή, ακολουθώντας τις προτροπές της τρόικας, αποφάσισε την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας. Στη συνέχεια, όταν προκηρύχθηκαν νέες θέσεις, δεν υπήρχαν διαθέσιμες στο οργανόγραμμά μας και έτσι δεν μπορέσαμε να συμμετάσχουμε. Αργότερα, προχωρήσαμε σε τροποποίηση του οργανισμού και ενταχθήκαμε στην επόμενη προκήρυξη, η οποία όμως τελικά δεν πραγματοποιήθηκε».

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα άρθρα από Ρεπορτάζ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Η Ξανθιώτισσα Πολυχρονία Κίσσα στους πρώτους των πρώτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025

Η μαθήτρια του 3ου ΓΕΛ Ξάνθης αρίστευσε συγκεντρώνοντας μέσο όρο 19,25 και έως 19.270 μόρι…