Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Λειτουργία σχολικών μονάδων και καινοτόμα προγράμματα στον απολογισμό του έργου της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης

Λειτουργία σχολικών μονάδων και καινοτόμα προγράμματα στον απολογισμό του έργου της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης

0

 Η συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 5 Ιουνίου στο Διοικητήριο Ξάνθης ενόψει της εκδήλωσης της 10ης Ιουνίου με τίτλο « Έργον της Διευθύνσεως Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης 2024-2025»

 

Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 5 Ιουνίου στο Διοικητήριο Ξάνθης, η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, Ευμορφία Στυλιανίδου, κάλεσε τα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Η συνέντευξη είχε ως θέμα το έργο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενόψει της εκδήλωσης παρουσίασης του έργου της Διεύθυνσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 10 Ιουνίου στις 18:00 στην αίθουσα «Βιργινία Τσουδερού» του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης. Η εκδήλωση φέρει τον τίτλο «Έργο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης 2024-2025».

Στη συνέντευξη παρευρέθηκαν, επίσης, ο διευθυντής του 20ού Δημοτικού Σχολείου Δροσερού και αναπληρωτής της κας Στυλιανίδου, κ. Σιάκας, ο διευθυντής του 6ου Δημοτικού Σχολείου, κ. Γερακάκης, ο διευθυντής του Μειονοτικού Σχολείου Κενταύρου, Ιμάμ Τζιχάντ, και η προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της Διεύθυνσης, κα Ντόκα.

 

Λειτουργία των σχολικών μονάδων

Όσον αφορά τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης χαρακτήρισε την απόδοσή τους εξαιρετική, επισημαίνοντας ότι η φετινή σχολική χρονιά ήταν ιδιαίτερα παραγωγική. Αναφέρθηκε ειδικότερα στα δημόσια σχολεία γενικής παιδείας και τα νηπιαγωγεία.

 

Υποστήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες και παράλληλη στήριξη

Η κα Στυλιανίδου αναφέρθηκε στην ειδική αγωγή και την ενταξιακή εκπαίδευση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, τα οποία υποστηρίζονται σε εκπαιδευτικές δομές όπως τα ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης, με βάση γνωμάτευση από το ΚΕΔΑΣΥ. Επιπλέον, επισήμανε την πρόοδο στην παράλληλη στήριξη των εκπαιδευτικών στην περιοχή της Ξάνθης. Τόνισε επίσης τον ρόλο του ειδικού βοηθητικού προσωπικού, που φροντίζει για την αυτοεξυπηρέτηση και την υποστήριξη κινητικών προβλημάτων, καθώς και τη σημασία της συμβολής των σχολικών νοσηλευτών.

 

Υποστηρικτικοί θεσμοί για την ενίσχυση της εκπαίδευσης

«Στην εκπαίδευση και ειδικότερα στην Πρωτοβάθμια έχουμε τους υποστηρικτικούς θεσμούς με θετικά μέτρα για την εκπαίδευση. Ένα από αυτά είναι τα τμήματα υποδοχής, που υπάρχουν σε αρκετά σχολεία της Ξάνθης και υποστηρίζουν τα παιδιά για την ενίσχυση της ελληνομάθειας, αναφέρονται κυρίως σε αλλόγλωσσους μαθητές που έχουν άλλη μητρική γλώσσα. Τα θετικά μέτρα είναι αυτά που εφαρμόζει η Πολιτεία σε ευπαθείς ομάδες για να υποστηρίξει την εκπαιδευτική διαδικασία», όπως υπογράμμισε.

 

Επιμορφώσεις και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών

Επιπροσθέτως, ενημέρωσε πως καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς πραγματοποιήθηκαν πολλές επιμορφώσεις από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης. Αυτές κάλυψαν θέματα όπως η σχολική βία, οι καινοτόμες δράσεις (όπως αυτές του ενεργού πολίτη), τα αναλυτικά προγράμματα και η διδασκαλία της λογοτεχνίας. Επιπλέον, σημείωσε ότι επιμορφώσεις έγιναν διαδικτυακά για τους εκπαιδευτικούς, καθώς και προγράμματα από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης.

 

Καινοτόμα προγράμματα και ευρωπαϊκές δράσεις στην εκπαίδευση

Η κα Στυλιανίδου ανέφερε ότι φέτος υλοποιήθηκαν καινοτόμα προγράμματα, όπως οι δράσεις ενεργού πολίτη, η εκπαιδευτική ρομποτική και η φιλαναγνωσία, η οποία υποστηρίζεται σε 16 σχολικές βιβλιοθήκες μέσω του Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε επίσης στη διδασκαλία της λογοτεχνίας. Επιπλέον, αναφέρθηκε σε προγράμματα σχετικά με την τοπική ιστορία και γεωγραφία που προγραμματίζονται για την επόμενη σχολική χρονιά, καθώς και σε ευρωπαϊκά προγράμματα όπως το Erasmus και το e-Twinning, τα οποία υλοποιούνται ήδη σε σχολεία της περιοχής.

 

«Τα περιστατικά καταγράφονται και παρακολουθούνται στενά»

Όσον αφορά το φαινόμενο της σχολικής βίας, ανέφερε ότι πραγματοποιήθηκαν επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, διαδικτυακά και μέσω βιωματικών εργαστηρίων, ενώ γίνονται ενημερώσεις της τοπικής κοινωνίας ανά δήμο.

Η σχολική βία μπορεί να εμφανιστεί ακόμη και σε παιδιά νηπιαγωγείου. Για την αντιμετώπισή της, κάθε σχολική μονάδα διαθέτει διμελή ομάδα (διευθυντής και εκπαιδευτικός), ενώ σε επίπεδο Διεύθυνσης λειτουργεί τετραμελής ομάδα με διευθυντή εκπαίδευσης, επόπτη ποιότητας, ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό.

Τα περιστατικά καταγράφονται και παρακολουθούνται στενά, με παρεμβάσεις όταν χρειάζεται. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς σημειώθηκε μόνο ένα αβάσιμο περιστατικό, ενώ η κα Στυλιανίδου υποστήριξε τη συνέχιση της καταγραφής.

 

Ενδυνάμωση γονέων για θέματα που αφορούν τα παιδιά τους

Έπειτα, μίλησε για την εκδήλωση με θέμα «Ο θυμός στην εφηβεία» την οποία κλήθηκαν να συμμετάσχουν οι γονείς. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της οργάνωσης «Μαζί για το Παιδί», που διέθεσε ψυχολόγο και κοινωνική λειτουργό ως εισηγητές. Επιπλέον, οι δύο ειδικοί είναι υπεύθυνοι της γραμμής υποστήριξης 11525 της Ένωσης, η οποία προωθείται στους γονείς για όποια ανάγκη.

Παράλληλα, λειτουργούν δύο σχολές γονέων στο 6ο Νηπιαγωγείο και το 9ο Δημοτικό, ενώ τα σχολεία διοργανώνουν εκδηλώσεις, όπως θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες και συμμετοχή σε γιορτές νεολαίας, σε συνεργασία με τον δήμο και την περιφέρεια.

 

Στυλιανίδου: «Από τους νεοδιόριστους, μόνο επτά αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στην αξιολόγηση»

Η διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης τόνισε ότι ένα σημαντικό έργο στην εκπαίδευση συνοδεύεται από αξιολόγηση, η οποία πραγματοποιείται και προωθείται συστηματικά. Αναφορικά με τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς από το 2020 έως το 2024, σημείωσε ότι μόνο επτά αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στην αξιολόγηση.

 

Αλλαγές και συγχωνεύσεις σχολείων – 9ο και 18ο δημοτικά σχολεία

Για την συγχώνευση 9ου και 18ου δημοτικών σχολείων, δήλωσε: «Παρά τη συστεγασή τους, έχουν διαφορετικούς συμβούλους εκπαίδευσης και παιδαγωγικές κατευθύνσεις, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα στη συνεργασία των εκπαιδευτικών».

Τόνισε ότι το πληροφοριακό σύστημα καταγραφής του μαθητικού δυναμικού διαφέρει, όπως και οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, οι οποίοι όμως καταφέρνουν να συνεννοούνται. Επιπλέον, η πίεση που ασκείται στους δύο διευθυντές για συλλειτουργία ή ξεχωριστές δράσεις προκαλεί συγκρούσεις.

Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, ένα σχολείο μπορεί να έχει έως 50 τμήματα υπό έναν διευθυντή, επομένως δεν προβλέπεται περαιτέρω συγχώνευση σχολείων.

 

Μειονοτικά σχολεία και γενικά δημόσια: Τι σημαίνει η κατάργηση ή η αναστολή λειτουργίας

Η κα Στυλιανίδου υπενθύμισε ότι δεν κλείνουν μόνο μειονοτικά, αλλά και δημόσια σχολεία, διευκρινίζοντας ότι υπάρχουν δύο όροι: η αναστολή λειτουργίας και η κατάργηση. Όταν οι εγγραφές είναι κάτω από το όριο, εφαρμόζεται αναστολή λειτουργίας για την επόμενη χρονιά, ενώ μετά από τρία συνεχόμενα έτη γίνεται κατάργηση σχολείου και οργανικών θέσεων.

Αναφέρθηκε στα μειονοτικά σχολεία της περιοχής που λειτουργούν με 10-15 παιδιά, συνήθως με δύο εκπαιδευτικούς (έναν για κάθε γλώσσα), παρέχοντας έτσι μεγαλύτερη δυνατότητα φοίτησης. Επισήμανε ότι, για παράδειγμα, το δημόσιο σχολείο των Κιμμερίων έχει εννέα παιδιά και έναν εκπαιδευτικό, ενώ το αντίστοιχο μειονοτικό με τον ίδιο αριθμό μαθητών διαθέτει δύο εκπαιδευτικούς, υπογραμμίζοντας την υποστήριξη της Πολιτείας προς τα μειονοτικά σχολεία.

Τέλος, σημείωσε ότι η υπογεννητικότητα επηρεάζει τη μείωση των μειονοτικών σχολείων, τονίζοντας παράλληλα το πλήρες δικαίωμα των γονέων να επιλέγουν την εκπαίδευση των παιδιών τους.

 

Η συμβολή των Πειραματικών σχολείων στην εκπαίδευση της περιοχής

Η ίδια δήλωσε ότι στόχος της είναι η εκπαίδευση στην περιοχή να γίνει πιο ελκυστική μέσω των Πειραματικών σχολείων. Αυτά προσφέρουν περισσότερες δυνατότητες σε όσους επιθυμούν να εγκατασταθούν στην παραμεθόρια περιοχή της Ξάνθης, συμβάλλοντας ώστε η πόλη να μην παραμένει απομονωμένη.

Χρύσα Κιατίπη
chkiatipi@empros.gr

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συγκέντρωση δεδομένων για την κλιματική πολιτική και την ψηφιακή στρατηγική στην ΑΜΘ

Η διαδικτυακή συνάντηση της Τρίτης ανέδειξε την ανάγκη διατομεακής συνεργασίας και συγκρότ…