Αρχική Ρεπορτάζ Η Περιφέρεια «στρώνει τον δρόμο» για την λειτουργία του κάθετου άξονα

Η Περιφέρεια «στρώνει τον δρόμο» για την λειτουργία του κάθετου άξονα

0

Απόφαση Τοψίδη για ένταξη στο ΠΕΠ ΑΜΘ έργου αναβάθμισης του δρόμου 6,1 εκ. ευρώ-Δήλωση Μπρίκα για ανάληψη της δαπάνης συντήρησης από την ΠΑΜΘ, που αποτελεί προαπαιτούμενο για την λειτουργία του

 

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της περιφέρειας ΑΜΘ βρίσκεται η Π.Ε. Ξάνθης με τον περιφερειάρχη Χριστόδουλο Τοψίδη να ανακοινώνει την απόφασή του για ένταξη στο ΠΕΠ ΑΜΘ ενός έργου προϋπολογισμού 6,1 εκ. ευρώ  που αφορά έργα οδικής ασφάλειας στην ορεινή περιοχή και ειδικότερα στο οδικό δίκτυο  που συνδέεται με το α’ τμήμα του κάθετου άξονα Μελίβοια – Δημάριο –  Ελληνοβουλγαρικά σύνολο αλλά και τμήματα της επαρχιακής οδού Άνω- Κάτω Θέρμες. Παράλληλα η αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης Πολυξένη Μπρίκα σε μακροσκελή ανακοίνωση – απάντησε στην επιστολή του πρώην περιφερειακού συμβούλου Μιχάλη Αμοιρίδη, αναφέρεται μεταξύ άλλων και στις ενέργειες που γίνονται από την περιφέρεια για την λειτουργία του δρόμου «Μελίβοια – Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα»,  απαντώντας εμμέσως πλην σαφώς στο ερώτημα για το ποιος θα είναι τελικά ο φορέας που θα αναλάβει τη συντήρηση του έργου που αποτελεί προαπαιτούμενο ώστε να εκκινήσει η διαδικασία παραλαβής (σχετικό ρεπορτάζ μας στο φύλλο της Πέμπτης).

Αναβάθμιση του δρόμου Μελίβοια – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα και άλλα τμήματα

Ειδικότερα σ’ ότι αφορά το έργο που ανακοίνωσε ο περιφερειάρχης είναι συνολικού προϋπολογισμού 6,1 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει παρεμβάσεις σε συνολικό μήκος 17,3 χλμ. του οδικού δικτύου (τμήματα της Ε.Ο.55 και της Επ.Ο.10) και αφορά:

-Ανακατασκευή ασφαλτοτάπητα

-Αντικατάσταση και ενίσχυση στηθαίων ασφαλείας

– Νέα οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση

-Καθαρισμό παρόδιας βλάστησης

Στόχος του έργου είναι η ενίσχυση της ασφάλειας και της προσβασιμότητας των κατοίκων της ορεινής Ξάνθης και η αποτελεσματική διασύνδεση με τον κάθετο άξονα Δημάριο – Ρούντοζεμ, κρίσιμο σημείο διασυνοριακής κινητικότητας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας.

Στοιχεία του έργου

Το έργο αφορά στην υλοποίηση επεμβάσεων αναβάθμισης της ασφάλειας σε πέντε τμήματα της Ε.Ο.55 και ένα τμήμα της Επ.Ο. 10, μήκους 17,3 χλμ. Οι σχεδιαζόμενες επεμβάσεις είναι η ανακατασκευή του ασφαλτοτάπητα, η αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας, η αντικατάσταση οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης και η αντιμετώπιση παρόδιας βλάστησης.

Σκοπός είναι η βελτίωση της παρεχόμενης οδικής ασφάλειας στους χρήστες και ειδικότερα η εφαρμογή επεμβάσεων αναβάθμισης σε τμήματά της στα οποία έχουν συσσωρευθεί βλάβες, λόγω φυσιολογικής φθοράς, σε συνδυασμό με τον υψηλό φόρτο κυκλοφορίας, αλλά και λόγω των τοπικών καιρικών συνθηκών (χιονοκάλυψη, παγετός, κλπ).

Το έργο υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όπως δήλωσε ο Περιφερειάρχης:

«Το συγκεκριμένο έργο είναι ιδιαίτερης σημασίας, τόσο για την κάλυψη των καθημερινών μετακινήσεων των κατοίκων της περιοχής, όσο και για την ενίσχυση της οικονομικής και τουριστικής δραστηριότητας μέσω μιας ασφαλούς και σύγχρονης διασυνοριακής σύνδεσης. Η Περιφέρεια συνεχίζει με συνέπεια να επενδύει στην ανάπτυξη, την ασφάλεια και τη διασύνδεση της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης».

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Να σημειώσουμε ότι το έργο αυτό το προανήγγειλε ο κ. Τοψίδης τον Απρίλιο κατά συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε  στην Ξάνθη μεταξύ και του Νομάρχη Σμόλιαν, κ. Zahari Shirakov, και του Δημάρχου Ρούντοζεμ, κ. Nedko Kulevski.

Δήλωση Μπρίκα για την ανάληψη της δαπάνης συντήρησης από την ΠΑΜΘ, που αποτελεί προαπαιτούμενο για την λειτουργία του

Σ’ ότι αφορά την ανακοίνωση της κας Μπρίκα που αφορά το α’ τμήμα και τις ενέργειες της περιφέρειας για την λειτουργία του,  σημειώνεται: «Επίσης στο προσεχές Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, με εισήγησή μας προχωράμε στην κατάταξη του νεοκατασκευασθέντος οδικού τμήματος στα πλαίσια του έργου «Κάθετος Άξονας 70 Εγνατίας οδού: Τμήμα: «Μελίβοια – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα», μήκους 8 χλμ., σύμφωνα και με την Τεχνική Έκθεση της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.»., προκειμένου να ενταχθεί στο Βασικό Εθνικό Οδικό Δίκτυο της χώρας, με διαδικασίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Όπως επίσης προχωράμε και στην ανάληψη εκ μέρους της Περιφέρειας των δαπανών για την συντήρηση και λειτουργία του οδικού αυτού τμήματος».

Περισσότερες πληροφορίες

Να σημειώσουμε ότι παρότι υπάρχουν διαβεβαιώσεις από την πλευρά της Εγνατίας ότι η κατασκευή του α’ τμήματος έχει ολοκληρωθεί και το έργο είναι άμεσα παραδοτέο, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν πως από την κατασκευαστική εταιρεία τοποθετούνται υποστηρίγματα σε κάποια σημεία του δρόμου που έχουν παρατηρηθεί καταπτώσεις.

Επίσης να αναφέρουμε πως η συγκυρία για την ανάληψη της συντήρησης από την ΕΓΝΑΤΙΑ δεν είναι ευνοϊκή καθώς η ΕΓΝΑΤΙΑ βρίσκεται σε μεταβατική κατάσταση αφού επίκειται η παραχώρησή της στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis που αναλαμβάνει το δικαίωμα χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου Εγνατία Οδός, καθώς και των τριών καθέτων προς αυτόν οδικών αξόνων, για χρονικό διάστημα 35 ετών. Μέσα σ’ αυτούς δεν περιλαμβάνονται οι άξονες της ΑΜΘ, ούτε της Νυμφαίας – Μάκαζα που έχει την συντήρηση η Εγνατία.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα άρθρα από Ρεπορτάζ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Η ιστορία της πεζογέφυρας που δεν λειτούργησε ούτε μία μέρα

Βυθίστηκε μόλις άνοιξε από τεχνικές αστοχίες – Παρά τις παρεμβάσεις και τις δοκιμές στατικ…