Αρχική Ρεπορτάζ Η ιστορία της πεζογέφυρας που δεν λειτούργησε ούτε μία μέρα

Η ιστορία της πεζογέφυρας που δεν λειτούργησε ούτε μία μέρα

0

Βυθίστηκε μόλις άνοιξε από τεχνικές αστοχίες – Παρά τις παρεμβάσεις και τις δοκιμές στατικότητας φοβήθηκαν να την ανοίξουν- Α. Πλέσσιας: «Είναι κρίμα η πόλη μας να στερείται μίας πεζογέφυρα ακόμη. Ο ποταμός Ληθαίος στα Τρίκαλα έχει 11 γέφυρες σε μόλις 3 χιλιόμετρα»

 

Μνημείο ανικανότητας, ανευθυνότητας, αδιαφάνειας, αδιαφορίας και ολιγωρίας διαχρονικά των δημοτικών αρχών που διοίκησαν τον δήμο Ξάνθης από το 1993 και μετά, αποτελεί η πεζογέφυρα του Κόσυνθου απέναντι από το γήπεδο του ΑΟΞ. Με τις κορδέλες των εγκαινίων πάνω της σφραγίστηκε αφού αμέσως παρουσίασε προβλήματα στατικότητας και  δεν λειτούργησε ούτε μια μέρα για τους δημότες που την πλήρωσαν χωρίς καν να ενημερωθούν αν υπήρξαν κυρώσεις στους υπεύθυνους. 32 χρόνια στέκει βουβή, εγκαταλελειμμένη στην σκουριά που τρώει τις σιδεριές της και κανείς δεν μιλά ούτε θέλει να ξέρει γι’ αυτή παρά μόνο κάποιοι περαστικοί που την αντικρύζουν και αναρωτιούνται σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, τι συμβαίνει μ’ αυτή την γέφυρα.

Αργύρης Πλέσσιας, Πολιτικός Μηχανικός, Πρόεδρος Συλλόγου Μελετητών Ελλάδος και πρώην πρόεδρος ΤΕΕ Θράκης

Βυθίστηκε μόλις άνοιξε από τεχνικές αστοχίες – Παρά τις παρεμβάσεις και τις δοκιμές στατικότητας φοβήθηκαν να την ανοίξουν

Αυτό το ερώτημα μας έδωσε την αφορμή να αναζητήσουμε την ιστορία της και για τον λόγο αυτό απευθυνθήκαμε στον κ. Αργύρη Πλέσσια, Πολιτικό Μηχανικό, Πρόεδρο Συλλόγου Μελετητών Ελλάδος και πρώην πρόεδρο ΤΕΕ Θράκης. Όπως μας ανέφερε η πεζογέφυρα κατασκευάστηκε μεταξύ 1993 – 1995 επί του αειμνήστου δημάρχου Φίλιππου Αμοιρίδη. Οι μελέτες εκπονήθηκε από το ΔΠΘ στο πλαίσιο της συνεργασίας που είχε αναπτυχθεί της τότε διοίκησης του πανεπιστημίου με τον δήμο Ξάνθης. Ανάδοχος ήταν μια ξανθιώτικη κατασκευαστική εταιρία όμως από την πρώτη στιγμή όπως μας είπε ο κ. Πλέσσιας παρουσιάστηκαν τεχνικές αστοχίες με αποτέλεσμα η γέφυρα να βυθίζεται. Η γέφυρα σφραγίστηκε και στην συνέχεια έγιναν κάποια υποστηλώματα κάποιες περαιτέρω ενισχύσεις ωστόσο κανείς δεν έπαιρνε την ευθύνη να την λειτουργήσει.

Α. Πλέσσιας: «Είναι κρίμα η πόλη μας να στερείται μίας πεζογέφυρα ακόμη. Ο ποταμός Ληθαίος στα Τρίκαλα έχει 11 γέφυρες σε μόλις 3 χιλιόμετρα»

Την περίοδο 1998 – 2000 επί δημαρχίας Μιχάλη Στυλιανίδης ανέλαβε ο κ. Πλέσσιας να εξετάσει της στατική επάρκεια της γέφυρας και να προτείνει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις ώστε να δοθεί στο κοινό: « Μελετήσαμε την στατικότητας της γέφυρας και την βρήκαμε επαρκή. Παράλληλα κάναμε και μια πειραματική δοκιμή φορτώνοντάς της με 500 κιλά άμμο και μας έδειξε πως είχε αντοχή. Μάλιστα είχα υπογράψει  ότι έχει στατική επάρκεια  και ότι αυτό αποδείχθηκε και πειραματικά, ωστόσο οι τεχνικές υπηρεσίες ήταν επιφυλακτικές έως και φοβικές και γι’ αυτό η γέφυρα δεν λειτούργησε ποτέ. Έκτοτε δεν έγινε καμμιά προσπάθεια και αφέθηκε στην φθορά του χρόνου. Είναι κρίμα η πόλη μας να στερείται μία πεζογέφυρα ακόμη που θα μπορούσε να αναβαθμίσει την περιοχή γύρω από το ποτάμι και να αυξήσει την επισκεψιμότητα. Για παράδειγμα ο ποταμός Ληθαίος στα Τρίκαλα έχει 11 γέφυρες σε μόλις 3 χιλιόμετρα. Πρόσφατα μάλιστα αναλάβαμε και κάναμε αποτύπωση και αποκατάσταση των φθορών. Χρειάζεται πολιτική βούληση και μια ομάδα με επιστημονική κατάρτιση, εξειδίκευση και τεχνογνωσία δίπλα στην δημοτική αρχή ώστε να γίνονται τα σωστά έργα για τον δήμο.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα άρθρα από Ρεπορτάζ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Η Περιφέρεια «στρώνει τον δρόμο» για την λειτουργία του κάθετου άξονα

Απόφαση Τοψίδη για ένταξη στο ΠΕΠ ΑΜΘ έργου αναβάθμισης του δρόμου 6,1 εκ. ευρώ-Δήλωση Μπρ…