
Σε ανακοίνωση της η ΕΛΜΕ Ξάνθης τόνισε πως είναι πρώτη φορά που λαμβάνεται απόφαση χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με εκπροσώπους του εκπαιδευτικού κόσμου και των διευθυντριών των σχολικών μονάδων – Η διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, Μ. Σιδηροπούλου απαντά στο «Ε» πως αυτό είναι μία αρμοδιότητα καθαρά της δευτεροβάθμιας χωρίς να εμπλέκεται κανείς άλλος
Με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ξάνθης έκανε λόγο για μία αιφνιδιαστική αλλαγή της χωροταξικής κατανομής του μαθητικού πληθυσμού των σχολείων της δευτεροβάθμιας τονίζοντας πως πρόκειται για μία ενέργεια που δεν έχει προφανή εξήγηση και αιτιολόγηση. Εν συνεχεία, τόνισε πως αυτή η ενέργεια έχει προκαλέσει την έντονη διαμαρτυρία γονέων και πως είναι η πρώτη φορά που λαμβάνεται μια τέτοια απόφαση χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με εκπροσώπους του εκπαιδευτικού κόσμου και των διευθυντριών/ών των σχολικών μονάδων.
Έχουν φύγει από τον χάρτη των σχολείων το 1ο γυμνάσιο και το 2ο λύκειο με αποτέλεσμα η κατανομή των μαθητών να έχει γίνει σε όλα τα υπόλοιπα σχολεία
Η διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, Μάλαμα Σιδηροπούλου, τόνισε στο «Ε» πως η χωροταξική κατανομή κανονικά πρέπει να αλλάζει κάθε χρόνο, γιατί είναι μία δυναμική κατάσταση, αφού ο αριθμός των παιδιών ανά περιοχή δεν μένει σταθερός.
«Φέτος, λοιπόν επειδή από τον χάρτη των σχολείων έχουν φύγει το 1ο γυμνάσιο και το 2ο λύκειο έχει γίνει η κατανομή των μαθητών σε όλα τα υπόλοιπα σχολεία. Άρα, λογικό ήταν να αλλάξει και η χωροταξική κατανομή, αυτός ήταν ο λόγος», όπως σημείωσε.
Μ. Σιδηροπούλου: «Η αναστάτωση που προκλήθηκε στην ουσία προήλθε από την ΕΛΜΕ, η οποία δεν ρωτήθηκε»
Άλλωστε, αναφορικά με την Ξάνθη υπογράμμισε πως υπάρχουν σχολεία που απορροφούν μαθητές, οι οποίοι υπό άλλες συνθήκες θα πήγαιναν στα γενικά σχολεία, δηλαδή έχουμε το μουσικό, το εκκλησιαστικό, το Ωνάσειο, το μειονοτικό. Αυτά τα σχολεία συμπλήρωσε πως απορροφούν κάποιον αριθμό μαθητών και οι εναπομείναντες πρέπει να κατανεμηθούν ομοιόμορφα στα υπόλοιπα σχολεία.
«Οι αριθμοί που προέκυψαν μετά από αυτά τα σχολεία ευνοούσαν κάποια, ενώ κάποια άλλα τα αποδυνάμωναν έτσι όπως ήταν παλιά το χωροταξικό. Συνεπώς, έπρεπε να αλλάξουν τα όρια των σχολείων, αλλού να μεγαλώσουν κι αλλού να μικρύνουν. Αυτό είναι μία αρμοδιότητα καθαρά της δευτεροβάθμιας χωρίς να εμπλέκεται κανείς άλλος. Η αναστάτωση που προκλήθηκε στην ουσία προήλθε από την ΕΛΜΕ, η οποία δεν ρωτήθηκε. Πουθενά δεν είναι γραμμένο από τον νόμο ότι θα πρέπει η ΔΔΕ να συνεργάζεται με την ΕΛΜΕ για θέματα χωροταξικής κατανομής», όπως δήλωσε η ίδια.
Δικαιοσύνη και δίκαιη κατανομή των μαθητών
Ακολούθως, η κ. Σιδηροπούλου αναφερόμενη στην στόχευση της δευτεροβάθμιας επεσήμανε πως η μόνη έγνοιά της είναι η δικαιοσύνη, η δίκαιη κατανομή των μαθητών.
«Άλλωστε, για εμάς όλα τα σχολεία είναι ίδια, ισότιμα και για όλα τα σχολεία ενδιαφερόμαστε το ίδιο. Δεν μπορούμε να βλέπουμε ένα σχολείο να γιγαντώνεται και ένα άλλο να μην έχει ούτε δύο τμήματα στην Α’ Γυμνασίου, γιατί και στο αποδυναμωμένο σχολείο υπάρχουν οργανικές θέσεις κι εκεί θα χαθούν θέσεις, θα φύγουν εκπαιδευτικοί», όπως πρόσθεσε.
Μ. Σιδηροπούλου: «Τίποτα παράνομο, όλα είναι σύννομα και ξεκάθαρα πρόκειται για αρμοδιότητα της Δευτεροβάθμιας»
Η κ. Σιδηροπούλου σημείωσε πως δεν έγινε τίποτα παράνομο, απεναντίας, όλα είναι σύννομα και ξεκάθαρα πρόκειται για αρμοδιότητα της Δευτεροβάθμιας, αφού η χωροταξική πρέπει να αλλάζει κάθε χρόνο, όπως και θα αλλάζει, καθώς τα νούμερα μεταβάλλονται, δεν είναι σταθερά.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης
Ενημερωθήκαμε από γονείς, που μας εξέφρασαν την έντονη διαμαρτυρία τους, ότι η διευθύντρια της ΔΔΕ Ξάνθης προχώρησε με απόφασή της (Αρ. Απόφασης 001675/ΕΞ/05-06-2025) σε αιφνιδιαστική αλλαγή της χωροταξικής κατανομής του μαθητικού πληθυσμού των σχολείων της δευτεροβάθμιας χωρίς καμία προφανή εξήγηση και αιτιολόγηση. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, ανάμεσα και σε άλλες ακατανόητες και περίεργες αλλαγές, όλα τα παιδιά συγκεκριμένης γειτονιάς (Στρατιωτικές κατοικίες της οδού Πραξιτέλους) υποχρεούνται να εγγραφούν όχι στο Γυμνάσιο της γειτονιάς τους, όπως γινόταν μέχρι τώρα, αλλά σε άλλο που βρίσκεται αρκετά πιο μακριά. Και αυτό είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα των ανατροπών.
Είναι η πρώτη φορά που λαμβάνεται μια τέτοια απόφαση χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με εκπροσώπους του εκπαιδευτικού κόσμου και των διευθυντριών/ών των σχολικών μονάδων. Η απόφαση αυτή, μάλιστα, έρχεται σε μια στιγμή που η μετατροπή δύο σχολείων σε Ωνάσεια προκαλεί, εκτός από αντιδράσεις, ήδη εκτεταμένες αλλαγές και ανατροπές σε όλα τα σχολεία της περιοχής.
Ζητούμε την άμεση ανάκληση της απόφασης της νέας χωροταξικής κατανομής και τη διενέργεια διαβούλευσης ανάμεσα στη διευθύντρια εκπαίδευσης και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΕΛΜΕ, διευθύντριες/ές σχολικών μονάδων, γονείς) για την εξεύρεση της βέλτιστης λύσης. Τέτοιες αλλαγές που επηρεάζουν τον προγραμματισμό και την οργάνωση οικογενειών, μαθητριών/ών και εκπαιδευτικών δεν μπορεί να γίνονται με μια χάραξη στο χάρτη.