
Διαφωνίες κατά τη συνεδρίαση για τις ρυθμίσεις χρήσης λεωφορειολωρίδων από τα ταξί
Σε υψηλούς τόνους διεξήχθη η συζήτηση μεταξύ του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του προέδρου του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής) Θύμιου Λυμπερόπουλου, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης για τις αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τη χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί.
Ο υφυπουργός τόνισε πως η κυβέρνηση διατηρεί ανοιχτούς διαύλους διαλόγου με τους θεσμικούς φορείς, υπογραμμίζοντας ότι «σήμερα σας δόθηκε το βήμα για διάλογο» και απάντησε σε αιτιάσεις περί ευνοϊκής μεταχείρισης της Uber, καλώντας σε συγκεκριμενοποίηση των καταγγελιών.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ αναφέρθηκε σε ευρωπαϊκές κατευθύνσεις για τον έλεγχο πλατφορμών τύπου Uber, υποστηρίζοντας ότι δεν εφαρμόζονται επαρκώς, ενώ έθεσε ζητήματα σχετικά με την εφαρμογή του ΚΟΚ, τη βιωσιμότητα των ηλεκτρικών ταξί και τις οικονομικές δυσκολίες που συνεπάγεται η μετάβαση σε αυτά.
Ο κ. Κυρανάκης επεσήμανε πως αρκετά από τα ζητήματα που τέθηκαν δεν άπτονται άμεσα του ΚΟΚ ή της χρήσης των λεωφορειολωρίδων, ενώ ανέφερε ότι η κυβέρνηση υιοθέτησε μία μέση λύση μεταξύ των προτάσεων του ΟΑΣΑ και των συγκοινωνιολόγων, αντί πλήρους απαγόρευσης ή πλήρους ελευθερίας για τα ταξί.
Ο διάλογος περιλάμβανε και αναφορές σε προηγούμενες υπουργικές αποφάσεις, όπως η μη αφαίρεση άδειας από οδηγούς, με τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ να σημειώνει ότι η σχετική πρόβλεψη ίσχυε ήδη, και τον υφυπουργό να υποστηρίζει ότι επιλέχθηκε μία ισορροπημένη προσέγγιση.
Στο τέλος της συζήτησης, εκφράστηκαν αντιρρήσεις από τον κ. Λυμπερόπουλο για ενδεχόμενες διαφοροποιήσεις μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ενώ ο υφυπουργός απάντησε πως η αντιμετώπιση είναι ενιαία και επανέλαβε την αντίθεσή του σε προσωπικές επιθέσεις.