Αρχική Ρεπορτάζ «Ζήσε Μάη» για το έργο «Δημάριο – Μελίβοια»

«Ζήσε Μάη» για το έργο «Δημάριο – Μελίβοια»

0

Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ ακύρωσε τον διαγωνισμό μετά από τις ατέρμονες ενστάσεις –  Και τώρα «φτου κι απ’ την αρχή»-Οι ενστάσεις και οι προσφυγές, ο «εφιάλτης» των δημοσίων έργων

 

Τίτλους τέλους έβαλε η Εγνατία ΑΕ στον διαγωνισμό του έργου κατασκευής του β’ τμήματος κάθετου άξονα Ξάνθης, «Δημάριο – Μελίβοια». Η εξέλιξη ήταν σχεδόν προδιαγεγραμμένη καθώς ο διαγωνισμός καρκινοβατούσε εξαιτίας των ατέρμονων ενστάσεων των εταιρειών που τον διεκδικούσαν. Η τελευταία είναι η προσφυγή μίας εκ των δύο εταιρειών το ΣτΕ.

Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για το έργο «Δημάριο – Μελίβοια»

Όπως ανέφερε στο «Ε» ο Διευθυντής της Εγνατίας ΑΕ υπεύθυνος για τα έργα Μακεδονίας – Θράκης Σταύρος Σάκκος ο διαγωνισμός ήταν επί τέσσερα χρόνια μπλοκαρισμένος χωρίς να έχει τελεσιδικήσει καμιά απόφαση. Έτσι πριν 10 μέρες το ΔΣ της Εγνατίας αποφάσισε την ακύρωσή του. «Ήταν αναπόφευκτη η ακύρωση του διαγωνισμού. Αφού πέρασαν 4 χρόνια . Πρέπει να γίνει ξανά επικαιροποίηση του κόστους έχουν αλλάξει οι οικονομικές συνθήκες . Επιπρόσθετα πρέπει να εξεταστεί η χρηματοδότησή του για το ΕΣΠΑ 2014 –  2020 έχει λήξει και πρέπει να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027» σημειώνει ο κ. Σάκκος.

Το σκεπτικό της απόφασης ακύρωσης του διαγωνισμού

Στο σκεπτικό της απόφασης, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» σημειώνει:

1)την παρέλευση τετραετίας από την αρχική προκήρυξη, με αποτέλεσμα ο προϋπολογισμός να θεωρείται πλέον ξεπερασμένος,

2)τη μεταβολή των τοπικών κυκλοφοριακών συνθηκών που απαιτεί τεχνική επανεκτίμηση,

3)την ανάγκη επικαιροποίησης της περιβαλλοντικής αδειοδότησης,

4) την ανάγκη προσαρμογής στους όρους κοινοτικής χρηματοδότησης, ώστε να διασφαλιστεί η απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων.

Το ιστορικό του έργου – Οι προσφυγές που ακύρωσαν ένα διαγωνισμό και καθυστερούν ένα έργο

Το κόστος του έργου με το ΦΠΑ είχε προϋπολογιστεί σε 48,82 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 39,37 εκατ. ευρώ).  Αντικείμενο του έργου αποτελεί η πλήρης κατασκευή οδού ταχείας κυκλοφορίας μήκους 10,76 χλμ. περίπου που περιλαμβάνει και την κατασκευή τεσσάρων 4 ισόπεδων κόμβων. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε.

Η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αν το έργο είχε υπογραφεί θα είχε ολοκληρωθεί εντός του 2027. Η χρηματοδότηση ήταν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Υπενθυμίζουμε ότι ο διαγωνισμός είχε ξεκινήσει σχεδόν τον Σεπτέμβριο του 2021. Αρχικά είχε αναδειχθεί ανάδοχος η ΟΔΟΣ ΑΤΕ με έκπτωση 21,32%, ακολούθησε προσφυγή της ΑΚΤΩΡ. Το αποτέλεσμα άλλαξε και ανακηρύχθηκε η ΑΚΤΩΡ προσωρινή ανάδοχος. Στην συνέχεια η ΟΔΟΣ έκανε προσφυγή την οποία και την κέρδισε και ορίστηκε εκ νέου προσωρινή ανάδοχος. Η  ΑΚΤΩΡ προσέφυγε στο ΣτΕ απ’ όπου δεν έχει εκδοθεί απόφαση ακόμη.

Οι ενστάσεις και οι προσφυγές, ο «εφιάλτης» των δημοσίων έργων

Οι προσφυγές έχουν κυριολεκτικά αναδειχθεί σε «εφιάλτη» των δημόσιων έργων καθώς εμποδίζουν και καθυστερούν έργα με τις αρνητικές συνέπειες να τις πληρώνουν οι τοπικές κοινωνίες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση μάλιστα το πινγκ πονγκ με τις προσφυγές ήταν πρωτοφανές και το αποτέλεσμα είναι να καθυστερήσει το έργο (ουδείς γνωρίζει πόσο), αφού θα επανεξεταστεί μελετητικά και θα επανακοστολογηθεί θα χρειαστεί νέες εγκρίσεις αλλά και ένταξη σε νέο πρόγραμμα και τέλος  νέο διαγωνισμό.

Ζήσε Μάη δηλαδή…Επιπλέον ακυρώνει και το πρώτο τμήμα Δημάριο –  Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα που έχει ολοκληρωθεί αφού δεν θα μπορεί να είναι πλήρως λειτουργικό δεδομένου ότι συνδέεται με ένα τμήμα με τεράστια διαφορά σε προδιαγραφές και κατά συνέπεια δεν θα μπορεί να δέχεται βαρέα οχήματα παρά μόνο ΙΧ. Ως γνωστόν ο υπάρχον δρόμος Δημάριο – Μελίβοια, είναι στενός, έχει πολλές στροφές και διέρχεται μέσα από τον οικισμό των Μελιβοίων και κατά συνέπεια δεν μπορεί να στηρίξει ένα τέτοιο κυκλοφορικό φόρτο.

Ετοιμάζεται για δημοπράτηση η γέφυρα στον Εχίνο – Τα τμήματα του κάθετου άξονα

Να σημειώσουμε ότι δεν είναι μόνο το τμήμα Μελίβοια – Δημάριο που είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει νέο οδικό έργο αλλά ο κάθετος άξονας της Ξάνθης περιλαμβάνει και τα τμήματα «Μελίβοια – Εχίνος», «Εχίνος Σμίνθη» και «Σμίνθη – Ξάνθη». Μέσα σ’ αυτό περιλαμβάνει και το έργο στην γέφυρα του Εχίνου που όπως ανέφερε ο κ. Σάκκος έχει γίνει η μελέτη από την Εγνατία και είναι προς δημοπράτηση.

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα άρθρα από Ρεπορτάζ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυλαία με περισσότερα χαμόγελα παρά στενοχώρια στην Πανελλαδικές

Αποτίμηση των θεμάτων από τον πρόεδρο της Ένωσης Φροντιστών Θράκης Ηρακλή Ζωγράφο – …