
Ολοκληρωμένη ανάλυση από τον καθηγητή Δ. Καρώνη – Δεν προκύπτει παρουσία εύφλεκτων υλικών στο εμπορικό τρένο
Κατατέθηκε στον ανακριτή την Τρίτη 13 Μαΐου το πόρισμα του καθηγητή Δημήτρη Καρώνη, αρμόδιου για την τεχνική διερεύνηση του δυστυχήματος στα Τέμπη. Το πόρισμα, έκτασης 123 σελίδων, εξετάζει τις συνθήκες που οδήγησαν στον σχηματισμό της πύρινης σφαίρας μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.
Ο καθηγητής του Πολυτεχνείου αποκλείει το ενδεχόμενο η πύρινη έκρηξη να προήλθε από εύφλεκτο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, επισημαίνοντας πως όλα σχεδόν τα κοντέινερ βρέθηκαν σφραγισμένα και χωρίς ίχνη φωτιάς. Τα αποτελέσματα των χημικών αναλύσεων του Γενικού Χημείου του Κράτους, όπως σημειώνει, δεν μπορούν να σχετιστούν με το περιεχόμενο του φορτίου.
Η έρευνα εστιάζει επίσης στα υλικά κατασκευής των βαγονιών, στα οποία εντοπίζονται πολυμερή, πλαστικά και χρωματικές επιστρώσεις, υλικά τα οποία καίγονται παράγοντας πτητικές οργανικές ενώσεις. Αυτές ενδέχεται να ευθύνονται για τα ευρήματα του ΓΧΚ.
Ο κ. Καρώνης αναφέρει πως για να δημιουργηθεί πύρινη σφαίρα, απαιτούνται καύσιμα σε ποσότητα από 2.300 έως 3.100 κιλά, κάτι που δεν διαπιστώθηκε από τα βίντεο και τις καταγραφές της ΕΛ.ΑΣ. και της εταιρείας φύλαξης INTERSTAR.
Σχετικά με τα έλαια σιλικόνης από τους μετασχηματιστές, ο καθηγητής αναφέρει πως σε φυσιολογικές συνθήκες δεν μπορούν να προκαλέσουν πύρινη σφαίρα, αλλά πιθανόν να συνέβαλαν στη φωτιά μετά την έκρηξη, εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών που αναπτύχθηκαν.
Καταλήγει πως ο σχηματισμός της πύρινης σφαίρας προκλήθηκε πιθανόν από ηλεκτρικό τόξο υψηλής έντασης, ενδεχόμενο που τεκμηριώνεται από οπτικά στοιχεία και καταγραφές αναλαμπών τη στιγμή της σύγκρουσης.
Το πόρισμα αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο συνέργειας υλικών του τρένου στην εξέλιξη της πυρκαγιάς, αλλά δεν επιβεβαιώνει την ύπαρξη επικίνδυνου φορτίου ή παρατυπίας στη μεταφορά.
Διαβάστε ολόκληρο το πόρισμα εδώ.