
Η ΕΛΜΕ Ξάνθης απαντά στις δηλώσεις της διευθύντριας ΔΔΕ για τα ΔΗΜΩΣ και τα Πρότυπα Σχολεία: «Προβάλλεται επιλεκτικά η εικόνα – αποκρύπτεται η ουσία»
Σε ανακοίνωσή της, η ΕΛΜΕ Ξάνθης τοποθετείται κριτικά απέναντι σε πρόσφατες δηλώσεις της διευθύντριας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, σχετικά με τη λειτουργία των νέων ΔΗΜΩΣ, τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της περιοχής. Η συνέντευξη της Διευθύντριας χαρακτηρίζεται από την ΕΛΜΕ «πανηγυρική» και «σχεδόν διθυραμβική», ενώ η ίδια η Ένωση προχωρά σε αποδόμηση βασικών σημείων των ισχυρισμών της.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις των Ωνάσειων Γυμνασίου και Λυκείου (167 και 165 μαθητές αντίστοιχα) απέχει πολύ από το να θεωρηθεί επιτυχία, καθώς αφορά μόλις το 10% των αποφοίτων δημοτικών σχολείων του νομού – και αυτό, όπως επισημαίνεται, με συμμετοχή και μαθητών από άλλες περιοχές. Η ΕΛΜΕ τονίζει ότι η συμμετοχή αυτή δεν εκφράζει αυξημένο ενδιαφέρον, αλλά αντανακλά σε πολλές περιπτώσεις την ανασφάλεια των μαθητών και των οικογενειών τους για τη σχολική τους προοπτική.
Η ανακοίνωση κάνει σαφές ότι το εκπαιδευτικό σώμα στάθηκε εξαρχής αρνητικά απέναντι στα ΔΗΜΩΣ, τα οποία χαρακτηρίζονται ως «αντιπαιδαγωγικός θεσμός που διευρύνει τις ανισότητες». Εκείνοι που παρέμειναν σε αυτά τα σχολεία, δεν το έπραξαν επειδή τα αποδέχθηκαν, αλλά επειδή δεν υπήρχε δυνατότητα οργανικής μετάθεσης.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στη λειτουργία του Πρότυπου ΕΠΑΛ Ξάνθης, όπου – σύμφωνα με την ΕΛΜΕ – η αλλαγή περιορίζεται στην «ταμπέλα», ενώ δεν έχει αποδοθεί καμία από τις υποσχεθείσες χρηματοδοτήσεις. Αντίθετα, καταγράφεται το φαινόμενο εγκατάλειψης της εκπαίδευσης από μαθητές που δεν χωρούν στα υφιστάμενα σχολεία.
Η Ένωση επισημαίνει επίσης τις χρόνιες ελλείψεις σε σχολικές υποδομές στον νομό Ξάνθης, ρωτώντας γιατί δεν αξιοποιήθηκε η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση για να ενισχυθούν υλικοτεχνικά και τα υπόλοιπα σχολεία της περιοχής. «Γιατί παραδόθηκαν δύο πλήρως λειτουργικά σχολεία στον ιδιωτικό φορέα, ενώ τόσα άλλα στενάζουν από ελλείψεις;» αναρωτιέται.
Τέλος, η ΕΛΜΕ αντιδρά έντονα στην πρόταση της Διευθύντριας να «ακολουθήσουν όλα τα σχολεία το παράδειγμα των ΔΗΜΩΣ», θεωρώντας πως αυτό συνιστά έμμεση απαξίωση των υπόλοιπων σχολικών μονάδων. Καταγγέλλει ότι τα ΔΗΜΩΣ απολαμβάνουν επιλεκτική χρηματοδότηση και υποστήριξη, ενώ η πλειοψηφία των σχολείων παραμένει αβοήθητη.