
Το νέο σχέδιο της Περιφέρειας για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και οι επισημάνσεις για τις υποδομές από την αντιπολίτευση
Με ιδιαίτερα μεγάλη συμμετοχή φορέων, επαγγελματιών και εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή η ημερίδα TOURISM LIVE | Στρατηγικός Σχεδιασμός & Διάλογος σε Πραγματικό Χρόνο, με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Στο επίκεντρο βρέθηκαν οι προτεραιότητες του νέου τουριστικού σχεδιασμού, οι δομικές αδυναμίες της περιοχής και οι προτάσεις για το μέλλον.
Ο περιφερειάρχης ΑΜΘ, Χριστόδουλος Τοψίδης, παρουσίασε τη νέα τουριστική πολιτική της Περιφέρειας με σύνθημα: «Ένας Τόπος. Τουρισμός Παντού. Αξία για Όλους!», τονίζοντας τη στροφή προς τη θεματική και βιώσιμη ανάπτυξη, με ισχυρή ψηφιακή υποδομή και συμμετοχικές διαδικασίες. Στο πλαίσιο της στρατηγικής, ανακοίνωσε:
- Ίδρυση Οργανισμού Διαχείρισης & Προώθησης Προορισμού (DMMO)
- Δημιουργία Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού
- Λειτουργία ψηφιακής πλατφόρμας διαλόγου και συνεργασίας με πολίτες και επαγγελματίες
- Υλοποίηση έργων ύψους άνω των €150 εκατομμυρίων, με €85 εκατ. από το ΠΕΠ 2021–2027
- Ανάπτυξη θεματικών τουριστικών πόλων σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα
Ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Παναγιώτης Αρχοντής εστίασε στον σχεδιασμό της επόμενης τριετίας, δίνοντας έμφαση στη νέα καμπάνια προβολής και στις εξωστρεφείς δράσεις που θα υποστηρίξει ο DMMO.
Στην ημερίδα τοποθετήθηκε και ο περιφερειακός σύμβουλος της «Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας», Στέργιος Ηλιόπουλος, ο οποίος αναγνώρισε τη σημασία ενός στρατηγικού σχεδιασμού, αλλά εστίασε στη χρονίζουσα υστέρηση της Περιφέρειας σε βασικές υποδομές, τονίζοντας πως «καμία τουριστική στρατηγική δεν μπορεί να σταθεί χωρίς επενδύσεις σε μεταφορές, ενέργεια, ύδρευση, πολιτισμό και υγεία».
Ο κ. Ηλιόπουλος επικαλέστηκε τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ για το 2023, σύμφωνα με τα οποία η ΑΜΘ υποδέχθηκε μόλις το 4% των επισκεπτών στην Ελλάδα και συγκέντρωσε μόλις το 2% των συνολικών τουριστικών εσόδων, ποσοστά που απέχουν σημαντικά από άλλες Περιφέρειες όπως το Νότιο Αιγαίο (21% επισκέψεις, 27% εισπράξεις), η Κρήτη και η Αττική.
«Δεν μπορούμε να πολεμάμε ανεμόμυλους. Η τουριστική ανάπτυξη δεν έρχεται με ευχολόγια, αλλά με σχέδιο και στοχευμένες επενδύσεις», υπογράμμισε.
Ο στρατηγικός σύμβουλος Ιωσήφ Πάρσαλης παρουσίασε τον ρόλο του DMMO ως εργαλείο καινοτομίας και στρατηγικής ενοποίησης, ενώ ο Στέλιος Ιγνατιάδης, εντεταλμένος σύμβουλος για τον Αθλητισμό και την Απασχόληση, εστίασε στην ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού.