
Με την ευκαιρία κινητικότητας ευρωπαϊκού προγράμματος, παρακολούθησαν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές σε διάφορα μαθήματα
Το 4ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης συνεχίζει με επιτυχία το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο: “Δημιουργώντας το Ευρωπαϊκό σχολείο του αύριο”. Στο πλαίσιο του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε η τρίτη κινητικότητα εκπαιδευτικών για job shadowing στο σχολείο Soendervangsschool, στο Hammel της Δανίας.
Η κινητικότητα, που έλαβε χώρα από τις 24 έως και τις 28 Φεβρουαρίου 2025, έδωσε έμφαση στις σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους, την ενίσχυση των επαγγελματικών δεξιοτήτων και την προώθηση της διαπολιτισμικής κατανόησης. Δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα πλούσιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων, παρατηρώντας καινοτόμες πρακτικές και ανταλλάσσοντας ιδέες με τους Δανούς συναδέλφους τους.
Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές σε διάφορα μαθήματα, όπως Γερμανικά, Αγγλικά και Δανέζικα, όπου αξιοποιούνταν ψηφιακά εργαλεία και διαδραστικοί πίνακες. Γνώρισαν τη δανέζικη φιλοσοφία που δίνει έμφαση στην ανάπτυξη πρακτικών και καλλιτεχνικών δεξιοτήτων, μέσα από μαθήματα ξυλουργικής, καλλιτεχνικών και μουσικής. Επιπλέον, είδαν πώς προάγεται η συνεργασία και η ομαδικότητα μέσω της δημιουργίας χαλαρών κοινωνικών χώρων με σταθμούς εργασίας και χώρους αλληλεπίδρασης. Στα εργαστηριακά μαθήματα φυσικών επιστημών, οι μαθητές χρησιμοποιούσαν βιωματικές δραστηριότητες και πειράματα για την κατανόηση σύνθετων εννοιών.
Η εφαρμογή αυτών των γνώσεων στο ελληνικό εκπαιδευτικό περιβάλλον αναμένεται να βελτιώσει τη διδακτική διαδικασία και να ενισχύσει την ενεργή συμμετοχή των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί, με την επιστροφή τους, μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους με τους συναδέλφους τους, προκειμένου να εφαρμοστούν οι νέες ιδέες σε ευρύτερη κλίμακα.
Η κινητικότητα ενίσχυσε τη διαπολιτισμική ευαισθησία των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, οι οποίοι συνεργάστηκαν με Δανούς συναδέλφους και αντάλλαξαν ιδέες και πρακτικές σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον. Γνώρισαν τις αξίες του δανέζικου εκπαιδευτικού συστήματος, όπως η ένταξη και η ισότητα, και συμμετείχαν σε συζητήσεις και δράσεις που προάγουν τη διαπολιτισμική συνεργασία. Η εμπειρία αυτή διεύρυνε την ικανότητα των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν να κατανοούν και να προσαρμόζονται σε διαφορετικές πολιτισμικές προσεγγίσεις, κάτι που αποτελεί βασικό στοιχείο της σύγχρονης εκπαίδευσης.
«Η εμπειρία στο σχολείο Soendervangsschool ήταν εξαιρετικά εποικοδομητική, προσφέροντας πολύτιμες γνώσεις και πρακτικές που μπορούν να εφαρμοστούν στο σχολείο μας. Οι εκπαιδευτικοί μας ενδυναμώθηκαν επαγγελματικά και προσωπικά, ενώ παράλληλα αναπτύχθηκε μια μακροχρόνια συνεργασία με τους Δανούς συναδέλφους μας. Η επιτυχής ολοκλήρωση του προγράμματος αναδεικνύει τη σημασία της συνεχούς εκπαίδευσης και ανταλλαγής γνώσεων στο πλαίσιο μιας ευρωπαϊκής κοινότητας μάθησης», αναφέρει η ανακοίνωση του σχολείου.