
Ράλι αυξήσεων στο κακάο φέρνει αυξήσεις στην τιμή της – Μειώνουν την ποσότητα και τη συχνότητα που αγοράζουν γλυκά οι Ξανθιώτες καταναλωτές
Πικρότερη γεύση στην τσέπη και όχι στην γεύση των καταναλωτών έχει πλέον η σοκολάτα και τα γλυκά που την περιλαμβάνουν αφού η χρηματιστηριακή τιμή του κακάο έχει τριπλασιαστεί από τις αρχές του 2023 και συνεχίζει το ράλι φέρνοντας τους Ζαχαροπλάστες και την σοκολατοποιία εν γένει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση καθώς αναγκάζονται να απορροφήσουν μέρος του κόστους που έχει εκτοξευτεί και να μετακυλίσουν το υπόλοιπο στους καταναλωτές διακινδυνεύοντας μείωση των πωλήσεών τους και απώλεια της ανταγωνιστικότητά τους.
Αύξηση από 8% και άνω στην τιμή των γλυκών με σοκολάτα
Οι τιμές στο κακάο δεν άφησαν ανεπηρέαστη την τιμή των σοκολατο -γλυκυσμάτων στα ράφια των Ζαχαροπλαστείων. Όπως αναφέρει η πρόεδρος του συλλόγου Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Ελένη Παπαγιαννοπούλου, ο κλάδος προσπαθεί να απορροφήσει τις αυξήσεις στην πρώτη ύλη για να μην επιβαρυνθούν οι καταναλωτές ωστόσο δεν είναι μόνο αυτή η επιβάρυνση: «Το κόστος αγοράς της πρώτης ύλης, της σοκολάτας έχει εκτοξευτεί πάνω από 20%. Παράλληλα όμως έχει αύξηση και το βούτυρο γενικά τα γαλακτοκομικά, οι ξηροί καρποί, η ενέργεια, τα άλευρα. Ο κλάδος προσπαθεί να απορροφήσει μεγάλο μέρος της αύξηση του κόστους παραγωγής των προϊόντων αλλά δεν είναι εφικτό γιατί η επιβάρυνση είναι μεγάλη. Γι’ αυτό υπάρχουν αυξήσεις, περίπου 8% αλλά αυτό επαφίεται και στην πολιτική της κάθε επιχείρησης. Δεν μπορούμε να κάνουμε μεγάλες αυξήσεις αν θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί».
Μειώνουν την ποσότητα και τη συχνότητα που αγοράζουν γλυκά οι καταναλωτές
Αναφορικά με το αν οι τιμές έχουν επηρεάσει την κατανάλωση η κα Παπαγιαννοπούλου επεσήμανε πως : «Ο κόσμος δεν έχει σταματήσει να αγοράζει γλυκά αλλά έχει μειώσει την ποσότητα και την συχνότητα που αγόραζε άλλοτε. Είναι πιο φειδωλός, πιο συγκρατημένος».
Παράλληλα σαν ένα επιπρόσθετο παράγοντα που έχουν μειωθεί η κατανάλωση η κα Παπαγιαννοπούλου ανέφερε την τάση που έχουν υιοθετήσει μέρος των καταναλωτών να μην τρώει ζάχαρη είτε λακτόζη και γλουτένη: «Μας ζητάνε γλυκά χωρίς ζάχαρη (με στέβια) αλλά δεν έχουμε. Έχουμε όμως γλυκά χωρίς γλουτένη χωρίς όμως πιστοποίηση απλά δεν έχουν αλεύρι. Γενικά υπάρχει αυτή η τάση».
Μια άλλη τάση που έγινε μόδα είναι και η σοκολάτα Dubai (με κανταΐφι και πράσινο φιστίκι) ωστόσο η κα Παπαπαγιαννοπούλου είτε πως είναι μόδα και δεν είναι βέβαιο αν θα έχει διάρκεια.