
Με επιστολή του, ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών ΑΜΘ, Ιρφάν Χατζηγκενέ, εκφράζει τις ανησυχίες του για τις αρνητικές επιπτώσεις της νέας οδικής σύνδεσης και τονίζει ότι «η ανάπτυξη δεν πρέπει να σημαίνει αποκλεισμό»
Η νέα οδική σύνδεση μεταξύ Βουλγαρίας και Ελλάδας, μέσω της περιοχής του Δημαρίου, πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της, με την εκτέλεση του έργου να αναμένεται το 2025. Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών και Επικοινωνιών, Ιρφάν Χατζηγκενέ, πρόκειται για μια υποδομή «ευρωπαϊκών προδιαγραφών», που στοχεύει στην ενίσχυση της διασυνοριακής επικοινωνίας και των εμπορικών συναλλαγών. Ωστόσο, παρά τα οφέλη της ανάπτυξης, η νέα οδική σύνδεση έχει προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις από τους τοπικούς κατοίκους.
Ο κ. Χατζηγκενέ υπογραμμίζει ότι το έργο, μήκους 7,5 χιλιομέτρων, έχει οδηγήσει σε αποκοπή της πρόσβασης των αγροτών και κτηνοτρόφων στις καλλιέργειες και τις μονάδες τους, γεγονός που «απειλεί τη βιωσιμότητα των τοπικών επιχειρήσεων». Παρά τις προβλέψεις για τη διάσωση της άγριας πανίδας με διαβάσεις για τα ζώα, οι κάτοικοι καταγγέλλουν ότι «δεν έχει δοθεί η ίδια προσοχή στην ανθρώπινη μετακίνηση», καθώς η μόνη δυνατότητα διάβασης είναι μέσω ενός αποστραγγιστικού έργου, το οποίο, σύμφωνα με τους ίδιους, «είναι ανεπαρκές και εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους».
Η ανάπτυξη της υποδομής έρχεται σε σύγκρουση με τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, τονίζει ο αντιπεριφερειάρχης, ο οποίος επισημαίνει ότι «η ανάπτυξη δεν πρέπει να σημαίνει αποκλεισμό». Παράλληλα, σημειώνει την ανάγκη για τη δημιουργία «υπόγειων διαβάσεων τόσο για τους ανθρώπους όσο και για τα ζώα τους», προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής και λειτουργική πρόσβαση στις ιδιοκτησίες των κατοίκων.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηγκενέ, το 2025, πριν από την ολοκλήρωση του έργου, «πρέπει να διορθωθούν τα προβλήματα που έχουν προκύψει». «Αν δεν ληφθούν έγκαιρα μέτρα», καταλήγει, «οι συνέπειες για τους κατοίκους του Δημαρίου θα είναι σοβαρές, οδηγώντας σε περαιτέρω απομόνωση και οικονομικές δυσκολίες». Η εξισορρόπηση μεταξύ ανάπτυξης και ανθρώπινων δικαιωμάτων, αναφέρει ο ίδιος, «είναι απαραίτητη για ένα πραγματικά βιώσιμο μέλλον».