Αρχική Ρεπορτάζ 29 γυναίκες «ενώνει» η αγάπη για την τέχνη και συγκεκριμένα για την ζωγραφική

29 γυναίκες «ενώνει» η αγάπη για την τέχνη και συγκεκριμένα για την ζωγραφική

0

Τα εγκαίνια της εικαστικής έκθεσης «Γυναίκα, Μούσα και Δημιουργός» πραγματοποιήθηκαν στο Παλιό Δημαρχείο Ξάνθης το Σάββατο με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας –Την παρουσίαση ανέλαβαν η Ανθή Κουρτίδου και η Μάλαμα Τσοχατζή, ενώ η βραδιά συνεχίστηκε με μουσική και χορό από τη Φανή Τερζόγλου και την χορευτική ομάδα Xanthi Tango, αντίστοιχα

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά πραγματοποιείται η εικαστική έκθεση «Γυναίκα, Μούσα και Δημιουργός», με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.

«Ποιος άνθρωπος δεν έχει θαυμάσει έναν πίνακα ζωγραφικής; Ποιος από εμάς δεν έχει αισθανθεί συγκίνηση στο άκουσμα ενός υπέροχου μουσικού κομματιού; Ποιος δεν έχει ταξιδέψει με ένα λογοτεχνικό βιβλίο;».

Υπεύθυνη για αυτήν την εξαιρετική πρωτοβουλία είναι η Όλγα Χαιροπούλου, η οποία, δυστυχώς, δεν παρευρέθηκε στα φετινά εγκαίνια το Σάββατο στο Παλιό Δημαρχείο λόγω ασθένειας.

Η Ανθή Κουρτίδου τόνισε, μεταξύ άλλων, πως είναι πολύ σημαντική η επισήμανση της ημέρας αυτής σε όλο τον κόσμο και οι εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται είναι απαραίτητες. Εστίασε την προσοχή στο θέμα της βίας: της ενδοοικογενειακής βίας, της βίας στον δρόμο, στο σχολείο, και στους νέους. Μιλώντας για τη σεξουαλική κακοποίηση μητέρων και παιδιών, σημείωσε πως είναι ένα «μυτερό αγκάθι» της κοινωνίας μας, όχι μόνο της ελληνικής, αλλά και παγκοσμίως.

Στη συνέχεια, ο λόγος δόθηκε στην Μάλαμα Τσοχατζή, ψυχολόγο του Ψυχιατρικού Τμήματος του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης, η οποία ανέπτυξε το θέμα «Γυναίκα, Μούσα και Δημιουργός» ως ένα ταξίδι στην τέχνη, τη δημιουργικότητα και την ψυχική υγεία. «Δημιουργικότητα της γυναίκας και η σημασία της τέχνης στην ψυχική υγεία».

Δημιουργική η φύση της γυναίκας

Εξήγησε πώς η ημέρα αυτή συνδέεται με τη δημιουργική φύση της γυναίκας, καθώς πρόκειται για μία ομάδα γυναικών που τις ενώνει η αγάπη για την τέχνη και συγκεκριμένα για την ζωγραφική. Για αυτό κάλεσε τους/τις παρευρισκόμενους/ες σε μία περιήγηση στον κόσμο αυτό με έμφαση στην επίδραση αυτών των έργων στην ψυχική υγεία.

Αναλυτικά παρουσίασε έργα και καλλιτέχνες: «Γαλάζιες Κυρίες(1.600 έως 1450 π.Χ.), «Η Γέννηση της Αφροδίτης Μποτιτσέλι (1485), «Μόνα Λίζα» Λεονάρντο ντα Βίντσι (1519), «Το Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι, Γιοχάνες Βερμέερ(1665), Εντουάρ Μανέ (1863), ‘’Mother and Child’’, 1901 από τον Pablo Piasso, «Οι τρεις ηλικίες της Γυναίκας» Γκούσταφ Κλιμ (1905), ‘’Salvador Dali: Το αίνιγμα της επιθυμίας ή Η μητέρα μου, η μητέρα μου, η μητέρα μου(1929)’’, «Το Δίπτυχο της Μέριλιν, Άντι Γουόρχολ (1962)», «Σοφονίσματα Ανγκουισόλα (1532-1625)», Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι(1593-1653), Ελίζαμπεθ Βιτζί-Λεμπρούν (1755-1842)», Μπερτ Μοριζό (1841-1895), Φρίντα Κάλο, Έλεν Φρανκεντάλερ (1929 έως σήμερα), Ελένη Μπούκουρα-Αλταμούρα, Λασκαρίδου Σοφία (1876-1965) «Εμπρός στο τζάκι (1910-1912)», Θάλεια Φλωρά- Καραβία «Κυρία με μαργαριτάρια», Αγλαΐα Παπά «Γυναίκα στο καβαλέτο», Αγγελίδου Δάφνη, Ζωγράφος, «Αντανακλάσεις» Χρύσα Βέργη, Φιλοπούλου Μαρία, Αλμπέρ Καμό, Πάμπλο Πικάσο, Όσκαρ Ουάιλντ.

Ακολούθως, αναφέρθηκε σε μεγάλες μορφές του πνεύματος που είχαν χαρακτηρίσει με διάφορους τρόπους την Τέχνη τονίζοντας συνάμα πως η ιστορία της είναι γεμάτη ονόματα σπουδαίων αντρών, όπως Λεονάρντο ντα Βίντσι, Βίνσεντ Βαν Γκογκ, Πάμπλο Πικάσο και άλλα.

Μ. Τσοχατζή: «Οι ελληνίδες ζωγράφοι ήταν ανέκαθεν παρούσες στην τέχνη, τα κοινωνικά ζητήματα και την ζωή»

Όσον αφορά τις γυναίκες στον χώρο επεσήμανε πως ήταν πολλές, αλλά έμειναν στην σκιά των ανδρών συναδέλφων τους που καθόριζαν τάσεις, δημιουργούσαν «όνομα», εγγράφονταν στην ιστορία. Και μόλις τα τελευταία χρόνια οι συνθήκες αυτές άρχισαν να αλλάζουν σημαντικά. Οι Ελληνίδες ζωγράφοι, όμως ήταν ανέκαθεν παρούσες στην τέχνη, τα κοινωνικά ζητήματα και την ζωή, έστω κι αν οι περισσότερες υπήρξαν παραγνωρισμένες.

Ενημέρωσε για τα «πότε» και «πώς» ξεκίνησε η εικαστική θεραπεία σημειώνοντας πως για χιλιάδες χρόνια, πολιτισμοί και θρησκείες ανά τον κόσμο έχουν χρησιμοποιήσει σκαλιστές φιγούρες και φυλαχτά, ιερές ζωγραφιές και σύμβολα για πρόληψη και θεραπεία.

Η βραδιά συνοδεύτηκε μουσικά από τη Φανή Τερζόγλου, η οποία «ταξίδεψε» το κοινό με τις μελωδίες του ακορντεόν, ενώ χορευτές από την χορευτική ομάδα Xanthi Tango παρουσίασαν χορούς εμπνευσμένους από τη γυναικεία μορφή.

Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 8 έως τις 16 Μαρτίου 2025, και θα είναι ανοιχτή καθημερινά από τις 10:00 έως τις 13:00 και από τις 17:30 έως τις 21:00.

Συμμετέχουν, κατά αλφαβητική σειρά, οι εξής καλλιτέχνιδες:

  • Αλεξιάδου Ελευθερία
  • Βουτσινά Κωνσταντίνα
  • Γεωργιτσοπούλου Αναστασία
  • Γκούντη Αγγέλα
  • Δεουδή Ασπα
  • Δομνίδου Μαρία
  • Καμαρά Πιπίνα
  • Καντουχάρ Φιλιζ
  • Κοζλεκίδου Αλεξάνδρα
  • Κουρτίδου Ανθή
  • Μαρίνη Ελένη
  • Μαυρομάτη Μαρία
  • Μολλά Τζειχάν
  • Μυλωνά Κυριακή
  • Παρασκευοπούλου Κωστούλα
  • Πετρά Λίνα
  • Πισκουρά Λαμπρινή
  • Ποιμενίδου Νόπη
  • Σταυροπούλου Βλάχου Αικατερίνη
  • Τσετινέ Αικατερίνη
  • Τσοχατζή Μάλαμα
  • Φυλακτού Αθηνά
  • Χαιροπούλου Όλγα
  • Χαμαλίδου Χρυσούλα
  • Χατζηπατέρα Φανή
  • Χουρσουντιάν Αναίδα
  • Χριστοδούλου Ελευθερία
  • Ψαρά Μαρία Λαμπρινή
  • Chaplin Jane Marie
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Χρύσα Κιατίπη
Περισσότερα άρθρα από Ρεπορτάζ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Με «πιλότο» τη γεωθερμία το αναπτυξιακό μοντέλο του ΠΑΣΟΚ για την ΑΜΘ

Ευρωβουλευτής ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Μανιάτης: «Σε επίπεδο ΕΕ η γεωθερμία αποκτά τη σημασία που δι…