
Η ΕΣΔΕΠ μιλά για ένα αποπροσανατολιστικό μέτρο από τα πραγματικά προβλήματα της παιδείας και προτείνει ενδεικτικά μέτρα στο ομόφωνο ψήφισμά της
Έντονη ανησυχία και αγωνία έχει προκαλέσει στον Ενιαίο Σύλλογο Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού(ΕΣΔΕΠ) της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης του ΔΠΘ το οριζόντιο μέτρο της διαγραφής των φοιτητών και φοιτητριών που ξεπερνούν το ανώτερο χρονικό όριο σπουδών.
Μάλιστα κάνει λόγο για ένα προσχηματικό και αποπροσανατολιστικό μέτρο από τα πραγματικά προβλήματα της παιδείας, ενώ τονίζει πως οι φοιτητές και οι φοιτήτριες όταν ξεπερνούν ορισμένη διάρκεια σπουδών διόλου δεν επιβαρύνουν οικονομικά τα ιδρύματα καταλήγοντας πως το μέτρο της οριστικής διαγραφής τους δεν ανακατανέμει οικονομικούς πόρους.
Επιπλέον, κάνει λόγο για εντάσεις που πρόκειται να προκληθούν εξαιτίας αυτού του μέτρου στα πανεπιστήμια, ενώ συμπληρώνει πως θα φέρει τους διδάσκοντες σε δύσκολη θέση και αντιμέτωπους με τεράστια ηθικά διλήμματα και πιέσεις.
Ο ΕΣΔΕΠ προτείνει την άμεση αναστολή εφαρμογής των σχετικών διατάξεων του νόμου 4957/2022 και τη μελλοντική κατάργησή του με νομοθετικές πρωτοβουλίες, την επαρκή στελέχωση των πανεπιστημίων και την ανασυγκρότηση και διεύρυνση των προνοιακών παροχών (σίτιση, στέγαση, υποτροφίες σε φοιτητές/τριες).
Τα ενδεικτικά μέτρα που προτείνονται στο ομόφωνο ψήφισμα του ΔΣ ΕΣΔΕΠ της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης αφορούν:
- την άμεση αναστολή εφαρμογής των σχετικών διατάξεων του νόμου 4957/2022 και τη μελλοντική κατάργησή του με νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα προκύψουν από διάλογο από μηδενική βάση και θα προωθούν την πραγματική αναβάθμιση των σπουδών,
- την επαρκή στελέχωση των πανεπιστημίων με όλο το αναγκαίο διδακτικό, εργαστηριακό και διοικητικό προσωπικό με ταυτόχρονη αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης των ΑΕΙ για την κάλυψη όλων των αναγκών τους σε στελεχιακό δυναμικό και υποδομές,
- την ανασυγκρότηση και διεύρυνση των προνοιακών παροχών (σίτιση, στέγαση, υποτροφίες σε φοιτητές/τριες).