Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επενδύσεις Η ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει τη σιδηροδρομική γραμμή Ν. Καρβάλη-Τοξότες

Η ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει τη σιδηροδρομική γραμμή Ν. Καρβάλη-Τοξότες

0

Μέσα στο προσεχές διάστημα, θα υπογραφεί και η σχετική σύμβαση

 

Στην ΤΕΡΝΑ, τον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, «κλειδώνει» και επισήμως το έργο κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες, με αρχικό προϋπολογισμό δημοπράτησης 193,2 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Ο διαγωνισμός είχε ξεκινήσει στις 3 Σεπτεμβρίου 2024 και είχαν προσέλθει συνολικά πέντε σχήματα με την ΤΕΡΝΑ να μειοδοτεί με ποσοστό 27,63%. Τα σχήματα αυτά ήταν των Άβαξ, Άκτωρ, Metlen και της κοινοπραξίας «Δομική Κρήτης – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ».

Το έργο αφορά σε εργασίες για την κατασκευή της υποδομής, επιδομής και σταθμών/στάσεων για νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες (περιοχή Ξάνθης), μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και του κλάδου από Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους 5,3 χλμ. περίπου.

Προ ημερών, το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, που θυμίζουμε ότι ενσωματώνεται στον ΟΣΕ (Σιδηρόδρομοι Ελλάδας), σε συνεδρίασή του, κατακύρωση το έργο στην ΤΕΡΝΑ με οικονομική προσφορά 140,6 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της αναθεώρησης ύψους 6,65 εκατ. ευρώ).

Πλέον, μέσα στο προσεχές διάστημα, θα υπογραφεί και η σχετική σύμβαση με την ΤΕΡΝΑ, με τον μητρικό όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ως γνωστόν, να έχει αναλάβει και την αξιοποίηση, μέσω υπο-παραχώρησης, του Λιμένος Καβάλας «Φίλιππος Β’» (ως αρχικός μέτοχος και μέλος της εταιρείας ειδικού σκοπού «ΣΑΡΙΣΑ Υπό-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Α.Ε.» με ποσοστό 35%).

Ο επενδυτής αναλαμβάνει για 40 έτη το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του συγκεκριμένου λιμένα.

 

Ποιο είναι το έργο

Το έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη (CEF) 2021-2027», αφορά σε εργασίες για την κατασκευή της υποδομής, επιδομής και σταθμών/στάσεων για νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες (περιοχή Ξάνθης), μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και του κλάδου από Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους 5,3 χλμ. περίπου.

Με το έργο αυτό, επιτυγχάνεται η σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα προχωρά και η διασύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο των γειτονικών χωρών. Για την υλοποίηση του έργου εξασφαλίστηκε σημαντική κοινοτική χρηματοδότηση, καθώς προβλέπεται να επιτρέψει τη λειτουργία εναλλακτικών διαδρόμων μεταφοράς εμπορευμάτων (Διάδρομος ΒΒΑ – Baltic, Black, Aegean Seas και πρωτοβουλία 3Seas – Baltic, Black, Adriatic, με την επέκταση προς το Αιγαίο).

Όπως είχε αναφέρει προς τα τέλη του 2024 ο κ. Χρήστος Παληός (Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ), η σύμβαση εκτιμάται ότι θα υπογραφεί εντός του πρώτου τριμήνου 2025.

Αναφορά έχει κάνει και σε άλλα σημαντικά έργα, όπως το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο ύψους 700 εκατ. ευρώ, εκτιμώντας ότι θα δοθούν προσφορές μέσα στο 2025.

Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω τμήμα αποκόπηκε από τα έργα της ανατολικής σιδηροδρομικής Εγνατίας, δηλαδή από τη μεγάλη εργολαβία, ύψους 1,68 δισ. ευρώ, «Θεσσαλονίκη – Τοξότες» μήκους 206 χλμ., προκειμένου να μη χαθεί η χρηματοδότηση.

Στο αντικείμενο της αυτοτελούς σύμβασης δεν περιλαμβάνονται η ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, που μένουν στον «παλιό» διαγωνισμό, ένας εκ των 6 που είχαν προκηρυχθεί με την μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Ο διαγωνισμός θεωρητικά δεν ακυρώνεται, όμως, στο στρατηγικό πλάνο του νέου ΟΣΕ μετατίθεται σε ορίζοντα 20ετίας.

 

Πηγή: insider.gr

 

 

 

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επενδύσεις
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έναρξη λειτουργίας του νέου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος “OpenBusiness”

Θα υποστηρίζει ψηφιακά τη διεκπεραίωση των αδειοδοτικών διαδικασιών των επιχειρήσεων  …