Αρχική Ρεπορτάζ ΕΛΜΕ για Ωνάσεια Σχολεία: «Είναι η σφραγίδα για την κατάργηση της δημόσιας παιδείας»

ΕΛΜΕ για Ωνάσεια Σχολεία: «Είναι η σφραγίδα για την κατάργηση της δημόσιας παιδείας»

0

Στο «Ε» μιλούν η πρόεδρος της ΕΛΜΕ, Μαρία Λουκοπούλου, οι εκπαιδευτικοί του 2ου ΓΕΛ και του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης, Αλέξανδρος Δημαράς και Σοφία Ιωαννίδου, αντίστοιχα, όπως επίσης και η Ομοσπονδία Γονέων ΑΜΘ, Μαρία Σπυριδάκη

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στην παραχώρηση δημόσιων σχολείων στο Ωνάσειο Ίδρυμα πραγματοποίησε έξω από τη Δ/νση Β/θμιας Εκπαίδευσης τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου στις 12:00 η ΕΛΜΕ Ξάνθης. Μάλιστα για τη διευκόλυνση της συμμετοχής είχε κηρύξει 3ωρη (11:00 – 14:00) στάση εργασίας.

Συγκεκριμένα, η ΕΛΜΕ κάνει λόγο για δημόσια σχολεία που θα ελέγχονται από Διοικούσα Επιτροπή 4 από τα 9 μέλη, της οποίας θα ορίζονται από το Ίδρυμα Ωνάση, όπως επίσης και για σχολεία δύο ταχυτήτων.

Το κλίμα των κινητοποιήσεων μεταφέρουν στο «Ε» η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης, Μαρία Λουκοπούλου και οι εκπαιδευτικοί του 2ου ΓΕΛ και του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης, Αλέξανδρος Δημαράς και Σοφία Ιωαννίδου, αντίστοιχα, οι οποίοι δηλώνουν προβληματισμένοι, αλλά και αποφασισμένοι να αντισταθούν.

Παράλληλα, μιλά και η Μαρία Σπυριδάκη ως μέλος της Ομοσπονδίας Γονέων Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης υποστηρίζοντας πως είναι στο πλευρό εκπαιδευτικών και μαθητών.

Μ. Λουκοπούλου: «Θα προσπαθήσουμε να καταργήσουμε τα Ωνάσεια Σχολεία με όποιον τρόπο μπορούμε»

«Το πρόβλημα που παραμένει είναι η κατάσταση της δημόσιας εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως των σχολείων που θα ανακοινωθούν. Στην ουσία, πρόκειται για την σφραγίδα της κατάργησης της δημόσιας παιδείας. Αυτά είναι τα καλύτερα, τα ‘’φιλέτα’’ σχολεία σε όλες τις περιοχές, και παραχωρήθηκαν σε ιδιώτες. Είναι μύθος ότι πήγαν σε περιοχές με προβλήματα για να τις βοηθήσουν. Αν ο ιδιώτης ήθελε πραγματικά να βοηθήσει τη δημόσια εκπαίδευση, θα μπορούσε να κάνει μια γενική χορηγία στο Υπουργείο Παιδείας», τονίζει η κ. Λουκοπούλου.

«Δουλεύουν κρυφά, χωρίς τη συναίνεσή μας και χωρίς την ανοχή μας. Θα μιλήσουμε όταν θέλουμε εμείς και θα πούμε ό,τι θέλουμε. Θα προσπαθήσουμε να καταργήσουμε τα Ωνάσεια Σχολεία με όποιον τρόπο μπορούμε», προσθέτει.

Επιπλέον, η κ. Λουκοπούλου καλεί τους γονείς να υπερασπιστούν το μέλλον της χώρας και τη δημόσια εκπαίδευση, ενώ τους προτρέπει να διαβάσουν και να ενημερωθούν περισσότερο για τα Ωνάσεια Σχολεία, αποκαλώντας τα «ταφόπλακα» της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης, Μαρία Λουκοπούλου και οι εκπαιδευτικοί του 2ου ΓΕΛ και του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης, Αλέξανδρος Δημαράς και Σοφία Ιωαννίδου, αντίστοιχα

Αλ. Δημαράς: «Ξυπνήσαμε δημόσιοι λειτουργοί και γυρίσαμε στα σπίτια μας στις 20/01 ημι-δημόσιοι ή ιδιωτικοί»

Ο Αλέξανδρος Δημαράς καλεί όλους να σκεφτούν το μέλλον της παιδείας όταν «όλα τα σχολεία θα είναι ‘’business’’», όπως αναφέρει.

«Ξυπνήσαμε δημόσιοι λειτουργοί και γυρίσαμε στα σπίτια μας στις 20 Ιανουαρίου, ημι-δημόσιοι ή ιδιωτικοί. Εδώ και έναν μήνα υπάρχει τεράστια αναστάτωση. Έχουν γίνει καταλήψεις, έχουν χαθεί ώρες μαθημάτων λόγω της γενικής αναστάτωσης. Ευχόμαστε να μην είμαστε από τα πρώτα σχολεία που θα επηρεαστούν, αν και αυτό δεν θα φέρει ουσιαστική αλλαγή, γιατί θα πάρουμε μόνο μία χρονική παράταση ζωής», επισημαίνει.

Εύχεται οι ιθύνοντες να κατανοήσουν τα αδύναμα σημεία του μέτρου και να προχωρήσουν σε ριζική αναμόρφωση του πλαισίου ώστε να καταστεί λειτουργικό και να εξυπηρετεί πραγματικά το συμφέρον των παιδιών και των καθηγητών. Διαφορετικά, εκτιμά ότι θα πρόκειται για απορρύθμιση και όχι για μεταρρύθμιση.

«Χάνεται το σχολείο της γειτονιάς, οι γονείς θα πληρώνουν περισσότερα φροντιστήρια και το ωράριο θα είναι διευρυμένο»

«Οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν ότι πλέον δεν θα έχουν το σχολείο της γειτονιάς τους. Θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα για φροντιστήρια, ώστε να μπορέσουν τα παιδιά τους να περάσουν, ενώ το ωράριο θα είναι διευρυμένο, φτάνοντας μέχρι τις 4 ή 5 το απόγευμα», όπως υπογραμμίζει.

Ιωαννίδου για την αλλαγή: «Αποσυντονίζει, αποδυναμώνει και προκαλεί χάος σε όλα τα υπόλοιπα σχολεία»

«Αυτού του είδους η αλλαγή προς το χειρότερο θα φέρει πάρα πολλά δεινά στον τομέα της παιδείας και της εκπαίδευσης. Θα είναι, με λίγα λόγια, ο δήμιος της εκπαίδευσης. Καταρχάς, πέρα από τον ιδιωτικό φορέα, ο οποίος σαφώς προασπίζει τα συμφέροντά του, αποσυντονίζει ταυτόχρονα, αποδυναμώνει και προκαλεί χάος σε όλα τα υπόλοιπα σχολεία», δηλώνει η κ. Ιωαννίδου.

«Είναι εργασιακό μας δικαίωμα ακόμη η οργανική θέση»

«Γνωρίζουμε την απαξίωση, ενώ εμείς είμαστε οι μπροστάρηδες, εμείς μπαίνουμε μέσα στην τάξη, εμείς μεταδίδουμε γνώσεις και αξίες. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή υπάρχει το οξύμωρο γεγονός ότι πρέπει να μεταδώσουμε αξίες, ενώ ταυτόχρονα βλέπουμε την κατάργηση των αξιών. Σε αυτό προστίθεται και το θέμα της απώλειας των οργανικών μας θέσεων. Θέλω να τονίσω ότι η οργανική θέση είναι ακόμη εργασιακό μας δικαίωμα, αλλά δεν θα παραμείνει. Είμαστε εδώ για να την αποχαιρετήσουμε με αξιοπρέπεια», προσθέτει.

Αναφορικά με τη στάση των παιδιών, η κ. Ιωαννίδου διευκρινίζει πως άκουσαν πολύ προσεκτικά και αρκετά από αυτά πήραν μέρος σε πολλές διαμαρτυρίες. «Κάποιοι γονείς, μάλιστα, ενίσχυσαν αυτή τους τη διάθεση να έρθουν για να στηρίξουν, αλλά ταυτόχρονα εντοπίζει και περιπτώσεις παιδιών που βρίσκονται σε άγνοια ή δεν θέλουν να ακούσουν λόγω της μικρής ηλικίας τους ή της παραπληροφόρησης», παρατηρεί.

Μαρία Σπυριδάκη: «Θέλουμε σχολεία για όλα τα παιδιά, ισότιμη εκπαίδευση»

Τέλος, η κ. Σπυριδάκη δηλώνει πως η Ομοσπονδία είναι, ήταν και θα συνεχίσει να είναι δίπλα στους καθηγητές και τα παιδιά μας. «Οι καθηγητές παλεύουν για ένα δίκαιο σχολείο, είναι ενάντια στις κατηγοριοποιήσεις των σχολείων για λίγους και εκλεκτούς. Θέλουμε σχολεία για όλα τα παιδιά, ισότιμη εκπαίδευση. Θα προσπαθήσουμε με κάθε τρόπο να ακυρώσουμε άδικους νόμους που καταργούν την ισοτιμία στην εκπαίδευση», σημειώνει.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Χρύσα Κιατίπη
Περισσότερα άρθρα από Ρεπορτάζ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Τέλος του χρόνου παραδίδεται η μονάδα επεξεργασίας λυματολάσπης

Αισιόδοξος ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΞ ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για το σημαντικό έργο με …