Μιλά στο «Ε» ο Διευθυντής Έργων Σταύρος Σάκκος: ««Μόνο με ξεκάθαρη απόφαση του ΣτΕ μπορούν να σταματήσουν οι ενστάσεις», υποστηρίζει-Αναζητείται φορέας λειτουργίας του α’ τμήματος «Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα – Δημάριο» – Μόνο ΙΧ και όχι τουριστικά θα επιτρέπεται να διέρχονται
«Τα χέρια ψηλά σηκώνουν» τα στελέχη της Εγνατίας ΑΕ, σύμφωνα με πληροφορίες μας, μ’ αυτό που συμβαίνει με το διαγωνισμό του β’ τμήματος του κάθετου άξονα Ξάνθης και συγκεκριμένα του τμήματος «Μελίβοια – Δημάριο». Η νέα ένσταση που είναι η δεύτερη κατά σειρά, από τον Όμιλο ΆΚΤΩΡ, λίγο μετά την ανακήρυξη ως προσωρινό ανάδοχο την ΟΔΟΣ ΑΤΕ με έκπτωση 21, 32%, ανοίγει νέο κύκλο δικαστικής διαμάχης και ως εκ τούτου νέο «πάγωμα» του έργου που διανύει 3,5 χρόνια ήδη καθυστέρηση.
Τι θα γίνει με αυτό το πινγκ πονγκ των εταιρειών; Ποιος θα βάλει φρένο σ’ αυτό;
Η νέα αρνητική εξέλιξη έχει προκαλέσει πολύ αρνητικό αντίχτυπο στους φορείς και στην τοπική κοινωνία και εγείρει μια σειρά από ερωτήματα όπως: «Έως πότε θα συνεχίζεται αυτό το πινγκ πονγκ μεταξύ των εταιρειών που για τους δικούς τους λόγους καθυστερούν ένα έργο επί χρόνια; Πόσες φορές νομιμοποιείται να κάνει ένσταση μια εταιρεία εναντίον άλλης και ποιος μπορεί να βάλει ένα φρένο σ’ αυτό ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ένα έργο που έχει αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και συνδέεται άμεσα με το συμφέρον της τοπικής κοινωνίας;
Διευθυντής Εγνατίας ΑΕ, Σ. Σάκκος: «Μόνο με ξεκάθαρη απόφαση του ΣτΕ μπορούν να σταματήσουν οι ενστάσεις»
Για ένα «πρωτοφανές φαινόμενο που μας έχει κυριολεκτικά γονατίσει», κάνει λόγο ο Διευθυντής Έργων της Εγνατίας ΑΕ Σταύρος Σάκκος που μίλησε στο «Ε» για το θέμα. Μάλιστα ανέφερε ότι δεν έχει συναντήσει κάτι παρόμοιο με κάποιο έργο. Απαντώντας στο ερώτημα γιατί συμβαίνει αυτό και ποιος μπορεί να το σταματήσει ο κ. Σάκκος εμμέσως πλην σαφώς επέρριψε την ευθύνη στις αποφάσεις του ΣτΕ: «Μόνο με δικαστική απόφαση μπορεί να σταματήσουν οι ενστάσεις αλλά μια απόφαση που θα είναι σαφής και ξεκάθαρη για το ποιος έχει δίκιο ώστε να μην δίνεται περιθώριο για να νέα αμφισβήτηση. Οι δύο προηγούμενες αποφάσεις διέτασσαν την επανεκκίνηση της διαδικασίας με συμπληρωματικά στοιχεία τα οποία και καταθέσαμε. Έχουμε επίσης στείλει σημείωμα στο αρμόδιο υπουργείο για την νέα τροπή επισημαίνοντας ότι δεν συμφωνούμε καθώς ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία και περιμένουμε απάντηση. Η εκδίκαση της ένστασης θα γίνει στις 11 Μαρτίου και στην συνέχεια θα χρειαστεί να περάσουν 5 – 6 μήνες για την έκδοση της νέας απόφασης. Είναι σίγουρα αρνητική εξέλιξη καθώς καθυστερεί κι άλλο ένα έργο που έχει ήδη καθυστερήσει 3,5 χρόνια».
Αναζητείται φορέας λειτουργίας του α’ τμήματος «Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα – Δημάριο»– Μόνο ΙΧ και όχι τουριστικά θα επιτρέπεται να διέρχονται
Ο κ. Σάκκος αναφέρθηκε επίσης και στο α’ τμήμα «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα»: «Το α’ τμήμα «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα» ως προς το τμήμα της κατασκευής έχει ολοκληρωθεί. Περιμένουμε να στεγνώσει για να γίνουν διαγραμμίσεις. Εκκρεμεί όμως και το ποιος θα είναι ο φορέας λειτουργίας». Όπως διευκρίνισε η Περιφέρεια ΑΜΘ έχει κάνει αίτημα προς το αρμόδιο υπουργείο να αναθέσει στην Εγνατία ΑΕ την λειτουργία και την τεχνική συντήρηση του έργου με την ανάλογη χρηματοδότηση όπως ακριβώς και στο τμήμα της Νυμφαίας. Αναφορικά δε το αν θα μπορέσει να λειτουργήσει το α’ τμήμα, με δεδομένο ότι το β΄τμήμα είναι σε κακά χάλια ο κ. Σάκκος σημείωσε: «Γνωρίζουν τη ν κατάσταση του δρόμου Μελίβοια – Δημάριο γι’ αυτό και επιδιώξαμε να γίνει το έργο γιατί αυτό το κομμάτι στην κατάσταση που είναι δεν μπορεί να υποστηρίξει την κυκλοφορία με προδιαγραφές του κάθετου άξονα όπως το α’ τμήμα. Επομένως όταν δοθεί σε κυκλοφορία θα απαγορευτεί η κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων (φορτηγών) αλλά και τουριστικών. Θα επιτρέπεται μόνο στα ΙΧ».