Αρχική Ρεπορτάζ Κύμα αντιδράσεων και οξύς προβληματισμός μπροστά στην ίδρυση Ωνάσειων Σχολείων

Κύμα αντιδράσεων και οξύς προβληματισμός μπροστά στην ίδρυση Ωνάσειων Σχολείων

0

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου μετά από κάλεσμα της ΕΛΜΕ Ξάνθης έξω από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης-«Δεν μπορούμε να αντιληφθούμε με ποιον τρόπο ένα ελιτίστικο σχολείο, στο οποίο θα πηγαίνουν παιδιά που έχουν κάποια οικονομική ευμάρεια, θα δημιουργήσει ίσες ευκαιρίες στα παιδιά της πόλης», τονίζει η πρόεδρος της ΕΛΜΕ, Μ. Λουκοπούλου

Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας κάλεσε η ΕΛΜΕ Ξάνθης γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου έξω από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκφράζοντας την αντίθεσή της στη μετατροπή δύο δημόσιων σχολείων της πόλης σε Ωνάσεια σχολεία.

Ειδικότερα, κάνει λόγο για μία απόφαση «εξαιρετικά δυσμενή» υπογραμμίζοντας ότι αφορά το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθη, Μαρία Λουκοπούλου ξεκαθαρίζει πως είναι όλοι κάθετα αντίθετοι/ες σε οποιαδήποτε κατηγοριοποίηση των σχολείων, καθώς θεωρούν ότι ούτε παιδαγωγικά, ούτε σε οποιονδήποτε άλλο τομέα βοηθά.

Επιπροσθέτως, υποστηρίζει πως πρόκειται για μία ακόμη χειρότερη κατηγοριοποίηση των σχολείων, η οποία εκτός της γενικής αναστάτωσης, δημιουργεί μία τρομερή αναταραχή στα παιδιά, αλλά και στους εκπαιδευτικούς χωρίς να προσφέρει τίποτα στην κοινωνία.

«Αυτό που είπε η κυβέρνηση για το Ωνάσειο Ίδρυμα είναι ότι θα τα περάσει σε γειτονιές και περιοχές που έχουν ιδιαίτερα προβλήματα στην προσπάθεια να προωθηθεί το θέμα της ισότητας των ευκαιριών. Ωστόσο, δεν μπορούμε να αντιληφθούμε με ποιον τρόπο ένα ελιτίστικο σχολείο στο οποίο θα πηγαίνουν παιδιά που έχουν κάποια οικονομική ευμάρεια, θα δημιουργήσει ίσες ευκαιρίες στα παιδιά της πόλης», όπως αναφέρει η κ. Λουκοπούλου.



 «Δεν θα είχαμε καμιά αντίρρηση ως σωματείο να έρθουν και να κάνουν όσα σχολεία θέλουν, όπως θέλουν εκ βάθρων»

«Αν το Ωνάσειο σχολείο θέλει να προσφέρει κάτι στην περιοχή, μπορεί να υιοθετήσει το σχολείο της Γλαύκης, του Εχίνου, του Δροσερού, απλά να αφήσει τα χρήματα και να μας αφήσει να κάνουμε τη δουλειά μας, όπως εμείς θέλουμε. Από την άλλη πλευρά δεν θα είχαμε καμιά αντίρρηση ως σωματείο να έρθουν και να κάνουν όσα σχολεία θέλουν, όπως θέλουν εκ βάθρων», συμπληρώνει.

«Χάνεται η έννοια του σχολείου της γειτονιάς»

Αναφερόμενη στις επιπτώσεις για τα παιδιά επισημαίνει πως χάνεται η έννοια του σχολείου της γειτονιάς. Επιπλέον, διευκρινίζει πως αυτά τα σχολεία είναι ειδικού τύπου που έχουν έναν συγκεκριμένα αριθμό μαθητών, ο οποίος δεν υπάρχει σε κανένα σχολείο της Ξάνθης με αποτέλεσμα τα παιδιά που περισσεύουν να πάνε σε σχολεία που ήδη «βουλιάζουν».

«Ήδη έχουμε τρομερά κενά και έχουν υποχρεωθεί οι διευθυντές των σχολείων να συμπτύξουν τμήματα, στα λύκεια έχουμε τμήματα 27 και 30 μαθητών, στο 4ο Λύκειο έχουμε προκάτ. Η ίδια κατάσταση υπάρχει και στα δημόσια γυμνάσια», δηλώνει χαρακτηριστικά η πρόεδρος.

«Χάνουν οργανικές θέσεις οι εκπαιδευτικοί-κλείνει ο νομός για μεταθέσεις»

Η κ. Λουκοπούλου μιλά για μεγάλο πλήγμα και για τους εκπαιδευτικούς , καθώς παρατηρεί πως χάνουν τις οργανικές τους θέσεις και ουσιαστικά κλείνει ο νομός για μεταθέσεις. Επισημαίνει ως εργασιακό δικαίωμα των εκπαιδευτικών να είναι σε ένα σχολείο, να έχουν μία θέση, από την οποία τους «ξηλώνουν».

Προβληματισμός και για τη λειτουργία του τμήματος ένταξης στο 1ο γυμνάσιο

«Στο 1ο γυμνάσιο λειτουργεί το μεγαλύτερο τμήμα ένταξης στην πόλη. Καμία πρόβλεψη, λοιπόν δεν υπάρχει για τα παιδιά αυτά που χρειάζονται αυτό το τμήμα. Ως σωματείο θεωρούμε πως μία πολιτισμένη κοινωνία εκεί πρέπει να εστιάσει», υπογραμμίζει κλείνοντας η κ. Λουκοπούλου.

Εκπαιδευτικός 2ου ΓΕΛ: «Το μεγαλύτερο γυμνάσιο και λύκειο του νομού πλέον δεν θα είναι δημόσια, αλλά ημι-δημόσια»

Εκπαιδευτικός του 2ου Γενικού Λυκείου Ξάνθης, συμπληρώνει:

«Ακούμε ότι η κοινωνία πανελλαδικά το “αγκαλιάζει” το μέτρο. Η αλήθεια είναι πως αν ακούσω κι εγώ πως ένα ίδρυμα δίνει 120 εκατομμύρια ευρώ σκέτα, χωρίς να διαβάσω το νομοσχέδιο των 60 σελίδων, δεν θα βρω μελανά σημεία. Αυτό, ωστόσο, που ζητάμε από τον κόσμο να καταλάβει είναι ότι το τοπίο της δημόσιας εκπαίδευσης αλλάζει. Το μεγαλύτερο γυμνάσιο και το μεγαλύτερο λύκειο του νομού πλέον δεν θα είναι δημόσια, αλλά ημι-δημόσια για να μην πω ημι-ιδιωτικά. Τα παιδιά δεν θα έχουν την ίδια πρόσβαση στα σχολεία της γειτονιάς τους, οι εκπαιδευτικοί που έχουν αναπτύξει σχέσεις με τα παιδιά δεν θα είναι όλοι στο ίδιο σχολείο. Υπάρχουν σχολεία με προβλήματα, σχολεία σε πραγματικά ευάλωτες γειτονιές. Για ποιον λόγο, λοιπόν, το ίδρυμα που θέλει να δώσει χρήματα για να ενισχύσει την παιδεία να μην υιοθετήσει κάποιο από αυτά και να δοκιμάσει ενδεχομένως νέα καινοτόμα προγράμματα; Αντιθέτως, παίρνει δημόσια σχολεία, κτισμένα τόσα χρόνια με χρήματα των γονέων και την ψυχή των εκπαιδευτικών, για να τα αποδιοργανώσει-διαλύσει. Οι εκπαιδευτικοί των αυξημένων προσόντων που θα υπηρετήσουν σε αυτά τα σχολεία έχουν κάνει πολλά μεταπτυχιακά, διδακτορικά, στα οποία μαθαίνουν πως η συμπερίληψη, η διαφορετικότητα ‘’κτίζεται’’ μέσα σε ένα ενιαίο σχολείο. Αυτοί που θα κληθούν να υπηρετήσουν σε αυτά τα σχολεία δεν θα εφαρμόσουν αυτά που έχουν σπουδάσει».

«Στο σχολείο μπήκε μία “βόμβα”-Τα παιδιά είναι απόλυτα αναστατωμένα και φυσικά αυτό μας δημιουργεί άγχος κι ως γονείς»

Γονιός μαθητή Α’ λυκείου του 2ου ΓΕΛ δηλώνει στο «Ε»:

«Στο σχολείο μπήκε μία “βόμβα” ξαφνικά, αφού εδώ και δύο εβδομάδες λογικό είναι οι εκπαιδευτικοί να είναι σε απόλυτη αναστάτωση, κάτι που επηρεάζει πάρα πολύ και τα ίδια τα παιδιά. Όταν είσαι ένας εκπαιδευτικός με μέλλον αβέβαιο, είναι φυσικό να δυσκολεύεσαι να κάνεις μάθημα και να είσαι συγκεντρωμένος. Τα παιδιά είναι απόλυτα αναστατωμένα και φυσικά αυτό μας δημιουργεί άγχος κι ως γονείς».



 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Χρύσα Κιατίπη
Περισσότερα άρθρα από Ρεπορτάζ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Νευρικό σοκ στην Εγνατία από το πινγκ πονγκ των ενστάσεων για το έργο «Μελίβοια – Δημάριο»

Μιλά στο «Ε» ο Διευθυντής Έργων Σταύρος Σάκκος: ««Μόνο με ξεκάθαρη απόφαση του ΣτΕ μπορούν…