Η υποστελέχωση του φορέα ο κύριος λόγος της μη πιστοποίησης, όπως είπε στο «Ε» ο πρόεδρος της ΔΙΑΑΜΑΘ και δήμαρχος Δράμας, Γιώργος Παπαδόπουλος
Η ΡΑΑΕΥ πιστοποίησε 7 από τους 14 φορείς διαχείρισης απορριμμάτων (ΦΟΔΣΑ) στη χώρα
Την πιστοποίηση της διαχειριστικής επάρκειας των πρώτων 7 από τους 14 φορείς διαχείρισης απορριμμάτων (ΦΟΔΣΑ) στη χώρα ανακοίνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), και η ΔΙΑΑΜΑΘ δεν είναι ανάμεσα σε αυτούς.
Η έκθεση, την οποία δημοσιοποίησε η ΡΑΑΕΥ, είναι μια πρώτη, στην πραγματικότητα στοιχειώδης, αποτίμηση του τρόπου οργάνωσης και λειτουργίας των ΦΟΔΣΑ. Η Αρχή εξέτασε τα ελάχιστα κριτήρια που, σύμφωνα με τη νομοθεσία, πρέπει οι φορείς αυτοί να έχουν για να διαθέτουν διαχειριστική επάρκεια. Όπως προκύπτει όμως από την έκθεση, η αποτίμηση βασίζεται απλώς στα έγγραφα που οι φορείς απέστειλαν στην Αρχή, χωρίς στην πραγματικότητα να ερευνάται κατά πόσον αυτά ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Σε κάθε περίπτωση, η ΡΑΑΕΥ προχώρησε στην πιστοποίηση 7 φορέων: Στερεάς Ελλάδας, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας (ΔΙΑΔΥΜΑ Α.Ε.), Θεσσαλίας (ΠΑΔΥΘ Α.Ε.), Νοτίου Αιγαίου, Λέσβου (ΔΕΔΑΠΑΛ Α.Ε.) και Χανίων (ΔΕΔΙΣΑ Α.Ε.). Η πιστοποίηση διαρκεί ένα έτος. Αντίθετα δεν πληρούν τα κριτήρια πιστοποίησης ο Ενιαίος Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ), ο Ενιαίος Σύνδεσμος Διαχείρισης Απορριμμάτων Κρήτης (ΕΣΔΑΚ) και οι ΦΟΔΣΑ Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης (ΔΙΑΑΜΑΘ Α.Ε.), Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου, Πελοποννήσου, Ιονίων Νήσων και Βορείου Αιγαίου.
Γ. Παπαδόπουλος: «Η μη πιστοποίηση της ΔΙΑΑΜΑΘ οφείλεται στη χρόνια υποστελέχωση της»
Ο πρόεδρος της ΔΙΑΑΜΑΘ και δήμαρχος Δράμας, Γιώργος Παπαδόπουλος σε δηλώσεις του στο «Ε» τόνισε ότι ο λόγος που η ΔΙΑΑΜΑΘ δεν πήρε την πιστοποίηση ήταν η υποστελέχωση της, η οποία δεν είναι σημερινό φαινόμενο.
«Ως μόνιμο προσωπικό έχουμε δύο άτομα και άλλα τρία άτομα με μπλοκάκι, ενώ στο οργανόγραμμα θα έπρεπε να υπάρχουν 11 άτομα προσωπικό. Όλα αυτά τα χρόνια η ΔΙΑΑΜΑΘ δεν έχει στελεχωθεί όπως πρέπει και τώρα έχουμε μπροστά μας έναν αγώνα δρόμου», υπογράμμισε.
Για να πιστοποιηθεί και να έχει επάρκεια ένας φορέας θα πρέπει να απασχολεί δικό του προσωπικό, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει στη ΔΙΑΑΜΑΘ που στηρίζεται επί το πλείστον σε εξωτερικούς συνεργάτες και αναθέσεις. Ο κ. Παπαδόπουλος πρόσθεσε ότι «μέχρι το τέλος του Μαρτίου θα έχουμε ολοκληρώσει την απαιτούμενη στελέχωση και θα εκκινήσουν οι διαδικασίες για πιστοποίηση της ΔΙΑΑΜΑΘ».
Οι ΦΟΔΣΑ που δεν πιστοποιήθηκαν για τη διαχειριστική τους ικανότητα, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν εντός τριμήνου τα συμπληρωματικά στοιχεία
Για τη διαπίστωση της διαχειριστικής ικανότητας κάθε ΦΟΔΣΑ ελήφθησαν υπόψη η διοικητική, διαχειριστική, επιχειρησιακή και τεχνική επάρκεια του κάθε Φορέα, καθώς και η χρηματοοικονομική βιωσιμότητα. Η αξιολόγησή τους έγινε με βάση ποιοτικούς και ποσοτικούς δείκτες αναφορικά με τη διαχείριση διαφορετικών ροών αποβλήτων.
Οι ΦΟΔΣΑ που δεν πιστοποιήθηκαν για τη διαχειριστική τους ικανότητα, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν εντός τριμήνου τα συμπληρωματικά στοιχεία που απαιτούνται για την επάρκεια των υπηρεσιών τους.