Η Β’ Γυμνασίου βρέθηκε εκεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Χημείας και της θεματικής ενότητας για το νερό
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική εκδρομή μαθητών της Β’ Γυμνασίου του Εκκλησιαστικού Λυκείου-Γυμνασίου Ξάνθης στα Τρίκαλα, στο πλαίσιο του μαθήματος της Χημείας και της θεματικής ενότητας για το νερό. Στόχος της εκδρομής ήταν η βιωματική μάθηση και η εμβάθυνση στη σημασία του νερού ως πηγή ζωής και η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα σχετικά με τη διατήρηση των υδάτινων πόρων και την σωστή διαχείρισή τους, ειδικά εν μέσω κλιματικής αλλαγής και λειψυδρίας.
Αρχηγός της εκδρομής ήταν η Ελπίδα Παναγιωτίδου, ενώ συνόδευαν οι καθηγητές Μ. Πολυχρονίδης και Αν.Σιδέρη.
Κατά τη διάρκεια της εκδρομής, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν:
- Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Μετεώρων και Μουσείο Μανιταριών, όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη βιοποικιλότητα της περιοχής, τη σημασία της διατήρησης των φυσικών οικοσυστημάτων και τον ρόλο του νερού στην ανάπτυξη αυτών.
- Tη Λίμνη Πλαστήρα, όπου πραγματοποιήθηκε ξενάγηση από εκπρόσωπο του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Μουζακίου. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη δημιουργία της λίμνης, τον ρόλο της στη διαχείριση των υδάτινων πόρων και τα προβλήματα που προκαλεί η λειψυδρία και τους τρόπους αντιμετώπισής της.
- Το Υδροηλεκτρικό Εργοστάσιο της λίμνης, όπου γνώρισαν από κοντά τον τρόπο λειτουργίας του, τη συμβολή του στην παραγωγή ενέργειας και τη σημασία της βιώσιμης διαχείρισης των υδάτινων πόρων. Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε με στάση στο φράγμα του Νικολάου Πλαστήρα, το οποίο αποτελεί βασικό έργο για τη διαχείριση των υδάτων της περιοχής και παράδειγμα ανθρώπινης παρέμβασης για την κάλυψη υδρευτικών και αρδευτικών αναγκών.
- Αξιοθέατα της πόλης των Τρικάλων, όπως Τον Μύλο των Ξωτικών, το μουσείο Τσιτσάνη, στα οποία ψυχαγωγήθηκαν και ενημερώθηκαν για την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής.
Η εκδρομή έλαβε τέλος με επίσκεψη στα Μετέωρα και τις Ιερές Μονές του Μεγάλου Μετεώρου και του Αγίου Στεφάνου, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους των μοναστηριών, ενημερώθηκαν για την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά τους, καθώς και συζήτησαν με εκπροσώπους της μοναστικής κοινότητας σχετικά με τις πρακτικές διατήρησης του νερού και τη διαχρονική αξία του ως ζωτικού αγαθού.