Κριτική από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για περιορισμένα δρομολόγια και προβλήματα στις μετακινήσεις
Η επαναφορά των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, που ανακοινώθηκε από τη Hellenic Train και επιβεβαιώθηκε από τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, έχει προκαλέσει αντιδράσεις. Σύμφωνα με τον Τομεάρχη Μεταφορών και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο, η επαναλειτουργία της γραμμής χαρακτηρίζεται από περιορισμένα δρομολόγια, μεγαλύτερους χρόνους μετακίνησης και χρήση λεωφορείων αντί τρένων σε συγκεκριμένες ημερομηνίες.
Σημεία κριτικής
- Το 2018 υπήρχαν τρία ζεύγη δρομολογίων καθημερινά στη γραμμή, ενώ σήμερα ανακοινώθηκε μόνο ένα.
- Ο χρόνος ταξιδιού αυξήθηκε σε 2 ώρες και 57 λεπτά, από 2 ώρες και 32 λεπτά που ήταν το 2018.
- Η σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με τη Θεσσαλονίκη, που λειτουργούσε μέχρι το 2019, παραμένει καταργημένη.
Παρά την επίσημη επαναλειτουργία, τα δρομολόγια της Πέμπτης 26/12/2024 και της Παρασκευής 27/12/2024 εκτελέστηκαν με λεωφορεία, προκαλώντας ερωτήματα για την τεχνική ετοιμότητα της γραμμής.
Ολόκληρη η δήλωση του τομεάρχη Μεταφορών και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου:
Την επαναφορά των απευθείας σιδηροδρομικών δρομολογίων στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο στον Νομό Έβρου ανακοίνωσε η Hellenic Train και επιβεβαίωσε στη συνέχεια ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών σε πρόσφατη περιοδεία του στην περιοχή.
Διαβάζοντας την από 22/12/2024 ανακοίνωση της Hellenic Train και το Δελτίο Τύπου για την έναρξη των σιδηροδρομικών δρομολογίων στις 06/03/2018 διαπιστώνουμε τα εξής:
Ότι πρόκειται για τα ίδια δρομολόγια που είχαν κοπεί το 2023, και μάλιστα σε μεγαλύτερους χρόνους σε σχέση με το 2018 (2 ώρες και 57 λεπτά αντί για 2 ώρες και 32 λεπτά που ήταν το 2018).
Το 2018 είχαμε 3 ζεύγη δρομολογίων καθημερινά στην γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και τώρα ανακοινώνεται μόνο 1.
Το 2019, υπήρχε τρένο που συνέδεε την Θεσσαλονίκη με την Αλεξανδρούπολη, το οποίο η κυβέρνηση αποφάσισε να καταργήσει με πρόσχημα τη συντήρηση των γραμμών το 2020, καταδικάζοντας τον Έβρο σε απομόνωση. Σήμερα τα τρένα σταματούν στις Σέρρες.
Πίσω από τις επικοινωνιακές φιέστες της κυβέρνησης και τα παχιά λόγια του Υπουργείου, η σημερινή κατάσταση δείχνει ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένει απαξιωμένο. Δεν υπάρχει αναβάθμιση χωρίς επέκταση του δικτύου, χωρίς βελτιωμένους χρόνους εκτέλεσης και πύκνωση των δρομολογίων.
Σαν να μην έφτανε αυτό, λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της επαναλειτουργίας της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, οι επιβάτες ενημερώθηκαν ότι την Πέμπτη 26/12/2024 και την Παρασκευή 27/12/2024, τα δρομολόγια θα πραγματοποιηθούν τελικά με λεωφορεία της Hellenic Train.
Ποια επαναλειτουργία εγκαινίασε ο κ. Οικονόμου και ποια τεχνική ετοιμότητα επιβεβαίωσε, όταν μετά από 3 ημέρες τα δρομολόγια εκτελούνται με λεωφορεία;
Σε ένα μόνο θα συμφωνήσουμε με τον κ. Οικονόμου. Ο Έβρος είναι εθνική υπόθεση και ο σιδηρόδρομος είναι εργαλείο για να ενισχύσουμε την προσβασιμότητα, την διασύνδεση και κατ’ επέκταση της ανάπτυξη της ακριτικής μας περιοχής.
Δεν κατανοούμε, όμως, ποια είναι η εθνικά και πολιτικά υπεύθυνη στάση της κυβέρνησης όταν δίνει σε κυκλοφορία μια γραμμή σε χειρότερη κατάσταση σε σχέση με εκείνη που παρέλαβε, και οι επιβάτες καταλήγουν να μετακινούνται με λεωφορεία.