Η περιγραφή ανήκει στον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης Αντώνη Φραντζή
Εμπορικός σύλλογος Ξάνθης, Ν. Γρηγοριάδης: «Δεν είδαμε τις ουρές, όπως άλλοτε στην Black Friday»
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης, Αντώνης Φραντζής, υπογραμμίζει την ανάγκη τόνωσης της εμπορικής κίνησης στα καταστήματα των πόλεων της Θράκης, καθώς η υπάρχουσα κατάσταση δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας για την οικονομική τους ευρωστία.
Ο κ. Φραντζής, ο οποίος πρόσφατα εξελέγη στην ΕΣΕΕ με την παράταξη του Σταύρου Καφούνη, ως πρόεδρος του δευτεροβάθμιου οργάνου, εκπροσωπεί τους εμπορικούς συλλόγους της Θράκης και καλείται να προωθήσει λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο εμπορικός κόσμος της περιοχής.
Α. Φραντζής: «Δυστυχώς υπάρχει φτωχοποίηση… η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών είναι μειωμένη»
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης, Αντώνης Φραντζής, περιγράφοντας στο «Ε» την εμπορική εικόνα της περιοχής, δήλωσε:
«Δυστυχώς, υπάρχει φτωχοποίηση, όπως συμβαίνει γενικότερα και σε άλλους κλάδους. Ωστόσο, στη Θράκη η κατάσταση είναι πιο έντονη, λόγω αυξημένων κόστους στη μεταφορά και στην ενέργεια, καθώς και λόγω του ανταγωνισμού από τις γειτονικές χώρες. Επιπλέον, η μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών επηρεάζει άμεσα την κίνηση της αγοράς και την κατανάλωση».
Όσον αφορά τη στρατηγική της ΕΣΕΕ, ο κ. Φραντζής τόνισε ότι θα δοθεί έμφαση στην έρευνα. Με τη συμμετοχή του στο ΙΝΕΜΥ, το ερευνητικό ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, θα έχει πρόσβαση σε δεδομένα που είναι απαραίτητα για τη διαμόρφωση στρατηγικών. «Οι έρευνες είναι εργαλεία που μας βοηθούν να υλοποιούμε δράσεις και προγράμματα μέσω των Κέντρων Ανάπτυξης Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΚΑΕΛΕ), ώστε να δώσουμε ώθηση στην εμπορικότητα ενός τόπου», σημείωσε.
Εμπορικός σύλλογος Ξάνθης, Ν. Γρηγοριάδης: «Δεν είδαμε τις ουρές, όπως άλλοτε στην Black Friday»
Ο κ. Φραντζής σχολίασε τη Black Friday και τη Cyber Monday, σημειώνοντας ότι αυτές οι ημέρες προσφορών συμπιέζουν την εμπορική κίνηση όλου του μήνα, ενώ έχουν ως στόχο κυρίως την εκκαθάριση αποθεμάτων. Παράλληλα, επεσήμανε ότι συχνά τα προϊόντα που πωλούνται με σημαντικές εκπτώσεις είναι χαμηλότερης ποιότητας, κάτι που μπορεί να επηρεάσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Ειδικότερα για την αγορά της Ξάνθης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, Νίκος Γρηγοριάδης, ανέφερε ότι φέτος η Black Friday δεν συνοδεύτηκε από τον «πανικό» προηγούμενων ετών:
«Δεν είδαμε τις ουρές όπως άλλοτε σε καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών κυρίως. Ίσως επειδή ο καιρός ήταν χάλια, ίσως γιατί ο κόσμος δεν έχει χρήματα. Σίγουρα έγιναν ηλεκτρονικές αγορές, αλλά δεν έχουμε ακριβή στοιχεία για αυτές».
Αναφορικά με το αν υπήρξαν περιστατικά παραπλανητικών εκπτώσεων, ο κ. Γρηγοριάδης δήλωσε πως δεν έχουν καταγγελθεί τέτοιες περιπτώσεις στην αγορά της Ξάνθης.
Τι μας δείχνουν τα στοιχεία του Skroutz για την Black Friday
Σύμφωνα με τα στοιχεία της πλατφόρμας ηλεκτρονικών αγορών Skroutz για το «Μαύρο» τετραήμερο οι προσφορές αυξάνουν σημαντικά τον κύκλο εργασιών. Πιο συγκεκριμένα, την ημέρα του Black Friday καταγράφηκε σχεδόν διπλασιασμός (+179%) του κύκλου εργασιών συγκριτικά με τις προηγούμενες Παρασκευές (για το διάστημα από 1η Σεπτεμβρίου έως και 31η Οκτωβρίου).
Για τη Cyber Monday το ίδιο ποσοστό αυξήθηκε κατά 73% σε σχέση με τις προηγούμενες Δευτέρες από τις αρχές Σεπτεμβρίου έως και τα τέλη Οκτωβρίου. Επιπλέον, παρατηρείται άνοδος των πωλήσεων, καθώς για τη Black Friday είχαμε άνοδο 87% συγκριτικά με τις προηγούμενες Παρασκευές και +40% για τη Cyber Monday.
Σχετικά με τα προϊόντα που προτιμήθηκαν περισσότερο αυτά ήταν οι κατηγορίες Σπίτι και Κήπος με ποσοστό 35% επί του συνόλου των παραγγελιών ενώ σε απόσταση αναπνοής ακολουθεί η Τεχνολογία με 31% και στη συνέχεια βλέπουμε την Υγεία και την Ομορφιά (25,8%) και τη Μόδα με 21%.
Από πλευράς τζίρου πωλήσεων για το τετραήμερο η πρώτη θέση με ποσοστό 36% ανήκει στην τεχνολογία και η δεύτερη στην κατηγορία Σπίτι-Κήπος με 25%.
Πρωταθλητής στις εκπτώσεις τιμών είναι η κατηγορία Μόδα με το 37,5% επί των συνολικών αγορών να έχει γίνει με πιο φθηνές τιμές, ενώ ακολουθεί η Υγεία και η Ομορφιά με 22,3%, η οποία ωστόσο είχε και τις πιο «τσιμπημένες» τιμές, καθώς το 13,6% των αγορών έγινε σε πιο υψηλά επίπεδα.