Δ. Ντούμος: «Απαράδεκτο να συγχωνεύονται σχολικές μονάδες αντί να ιδρύονται»
«Η ποιότητα της εκπαίδευσης δεν θα είναι αυτή που αναλογεί σε ένα σχολείο ευρωπαϊκό του 2024», απαντούν
«STOP» στην προτεινόμενη κατάργηση του 18ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης φώναξαν την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου στη ΔΙΠΕ Ξάνθης εκπαιδευτικοί και γονείς, στο πλαίσιο παράστασης διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε στις 13:00. Απαίτησαν την κατάλληλη στέγαση του 18ου Σχολείου, προκειμένου να διασφαλιστούν οι καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης για τα παιδιά.
«Οι ανάγκες των παιδιών μας δεν είναι κόστος», τονίζουν οι συμμετέχοντες.
Δ. Ντούμος: «Απαράδεκτο να συγχωνεύονται σχολικές μονάδες αντί να ιδρύονται»
Ο πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης, Δημήτρης Ντούμος, σημειώνει:
«Η πρόταση της διευθύντριας εκπαίδευσης για συγχώνευση εντάσσεται στο δόγμα “οι συγχωνεύσεις είναι λύση”. Στη σημερινή εποχή είναι απαράδεκτο να συγχωνεύονται σχολικές μονάδες, αντί να ιδρύονται νέες. Έχουμε βάλει πρώτο στην ατζέντα το 18ο Δημοτικό, με σκοπό την ανέγερση διδακτηρίου».
«Η διευθύντρια εκπαίδευσης, τον Φεβρουάριο που μας πέρασε, είχε αποστείλει έγγραφο στον Δήμο Ξάνθης με το οποίο έθετε τους λόγους για τους οποίους επιτακτικά πρέπει να γίνει νέο σχολείο, γιατί το 18ο δεν τηρεί τις προϋποθέσεις αναφορικά με τις αίθουσες, και παράλληλα δεν μπορούν να προαυλίζονται 365 μαθητές», προσθέτει.
Ο διευθυντής του 18ου Δημοτικού Σχολείου, Νίκος Μέλλιος, σημειώνει πως το σχολείο ιδρύθηκε το 2000 και μέχρι σήμερα δεν έχει δικό του διδακτήριο.
«Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς το σχολικό μας συμβούλιο ήρθε σε επαφή με το Υπουργείο Παιδείας και με τον Δήμαρχο για την ανέγερση. Εμείς προσφάτως πληροφορηθήκαμε για τη συγχώνευση», όπως επισημαίνει.
Σ. Σακελλάρη: «Προέχουν τα παιδιά, αλλά και η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου»
Επιπροσθέτως, η εκπαιδευτικός, Σοφία Σακελλάρη, θεωρεί πως κάτι τέτοιο θα υποβαθμίσει πάρα πολύ την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
«Δεν γίνεται για ποιοτικούς όρους η συγχώνευση, αλλά για λογιστικούς, για να στοιβαχτούν τα παιδιά σε πολυμελή τμήματα», δηλώνει.
Παράλληλα ως μητέρα μαθητή του 18ου Δημοτικού η κ. Σακελλάρη υπογραμμίζει:
«Δεν είναι δυνατό να συγχωνευτούν δύο σχολεία, καθώς ο χώρος είναι ήδη μικρός για ένα σχολείο. Θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί προκειμένου να ανατρέψουμε μία τέτοια πρόταση που είναι επιζήμια για τα παιδιά. Άλλωστε, προέχουν τα παιδιά, αλλά και η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου. Είμαστε σε αναμονή και εναγωνίως περιμένουμε την απόφαση».
Χρ. Παντούση: «Υπάρχουν οικόπεδο, χρηματοδότηση και μελέτες»
Η πρόεδρος του Συλλόγου Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ξάνθης, Χρυσούλα Παντούση, αναφέρει:
«Αντιδρούμε μαζί με τον Διδασκαλικό Σύλλογο Ξάνθης και τους δύο Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων. Εννοείται είμαστε αντίθετοι σε αυτή τη συγχώνευση, αφού δεν θα λύσει, αλλά θα εντείνει το υπάρχον πρόβλημα. Η μόνη λύση είναι η ανέγερση ενός νέου σχολείου. Υπάρχουν οικόπεδο, χρηματοδότηση και μελέτες σύμφωνα με ενημέρωση από τον δήμο».
«Πέρα από τις οργανικές θέσεις που θα χαθούν, το χειρότερο είναι ότι θα γίνουν τμήματα 25 ατόμων σε χώρους που δεν αναλογούν σε τόσο μεγάλο αριθμό παιδιών. Η ποιότητα της εκπαίδευσης δεν θα είναι αυτή που αναλογεί σε ένα ευρωπαϊκό σχολείο του 2024», διαπιστώνουν οι συμμετέχοντες.
ΚΚΕ: «Η πρόταση της ΔΙΠΕ Ξάνθης κινείται στη λογική του “κόστους-οφέλους”»
Με ερώτησή τους προς τους Υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών, οι βουλευτές του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης, ζητούν να μην προχωρήσει η συγχώνευση του 18ου και του 9ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης, που προτείνει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης.
Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι η συγχώνευση δεν εξυπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, ενώ η παρούσα κατάσταση στα σχολεία είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη λόγω των στενών χώρων και της έλλειψης βασικών υποδομών, όπως γυμναστήριο και αίθουσα εκδηλώσεων.
«Η πρόταση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης δεν γίνεται με κριτήριο την αναβάθμιση των σχολείων και της εκπαίδευσης, ούτε με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Αντίθετα κινείται στη λογική του “κόστους-οφέλους”, της εξοικονόμησης πόρων, η οποία οδηγεί στην παγίωση των υποβαθμισμένων όρων της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές της περιοχής που καλύπτουν τα δύο δημοτικά σχολεία», υπογραμμίζεται στην επερώτηση.