Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Σούπερ μάρκετ: Αλλάζουν οι προσφορές 1+1

Σούπερ μάρκετ: Αλλάζουν οι προσφορές 1+1

0

Τι θα γίνει στα ράφια


Με το «όπλο» της διαφάνειας στις προσφορές, προκειμένου οι καταναλωτές πριν προβούν στην αγορά κάποιου αγαθού να γνωρίζουν επακριβώς το όφελος που θα αποκομίσουν, επιχειρεί το υπουργείο Ανάπτυξης να καταπολεμήσει την ακρίβεια.
Την ίδια ώρα, αυξάνονται και πληθύνονται τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης που έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών και στην ανανεωμένη λίστα που θα ανακοινώσει, την ερχόμενη εβδομάδα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης ο αριθμός των κωδικών θα πλησιάζει στον αρχικό στόχο των 600 κωδικών και, σύντομα, αναμένεται να τον ξεπεράσει.
Με το πρόβλημα της ακρίβειας να «ακουμπά» πλέον περισσότερο στις υπηρεσίες (εστίαση, εισιτήρια αεροπλάνων, ασφάλιστρα, ενοίκια, φροντιστήρια, κομμωτήρια κ.λπ.) παρά τα τρόφιμα και τα είδη καθημερινής ανάγκης οι τιμές των οποίων έστω και οριακά υποχωρούν, αλλά σαφώς παραμένουν σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με το 2021, οι στρεβλώσεις και η παραπλάνηση των καταναλωτών σε επίπεδο προσφορών και προωθητικών ενεργειών, που τελικά φέρνουν κρυφές ανατιμήσεις, έχει μπει στο στόχαστρο του υπουργείου Ανάπτυξης.
Αν και ο Κώδικας Δεοντολογίας σχετικά με τον ορθό τρόπο επικοινωνίας κάθε ανακοίνωσης μείωσης της τιμής (εκπτώσεις, προσφορές, προωθητικές ενέργειες ή άλλες συναφείς πρακτικές) έχει ήδη τεθεί σε ισχύ (3 Σεπτεμβρίου 2024), στην πράξη θα εφαρμοστεί από το 2025, προκειμένου οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και οι προμηθευτές να προσαρμοστούν ανάλογα και κυρίως να πουληθούν όσα προϊόντα διατίθενται σήμερα υπό προώθηση βάσει των όσων ίσχυαν μέχρι πρότινος χωρίς όμως να προκληθεί οικονομική ζημιά στην οργανωμένη λιανική και στη βιομηχανία.
Μάλιστα εν όψει του εκπτωτικού γεγονότος της Black Friday και της Cyber Monday ας σημειωθεί ότι ο κώδικας δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης τιμής αφορά όλο το λιανικό εμπόριο και όχι μόνο τα σούπερ μάρκετ.
Μεταξύ των αλλαγών που θα δουν από το 2025 οι καταναλωτές στα ράφια των σούπερ μάρκετ θα είναι κατ’ αρχάς λιγότερες προσφορές και εξ αυτού του λόγου «δυνατότερες».
Κατά δεύτερον η συχνότητα των προσφορών θα περιοριστεί. Δεδομένου ότι η διαχείριση του απίστευτου όγκου των διάφορων προσφορών θα εκλογικευτεί και άρα θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση κόστους, τόσο για τους προμηθευτές όσο και για το λιανεμπόριο, πιστεύεται ότι η διαφορά αυτή θα περάσει στις τιμές. Αν και αυτή η εκτίμηση κριθεί αποκλειστικά και μόνο από τον ανταγωνισμό.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, για τις προσφορές, τα δύο βασικά σενάρια συζητήσεων είναι, να απαγορευτούν οι συνδυαστικές προσφορές για το ίδιο προϊόν, δηλαδή να μην ισχύει ταυτόχρονα το 1+1 δώρο και το 50% ή στην περίπτωση που για το ίδιο προϊόν γίνονται ταυτόχρονες προσφορές, αυτές να είναι του ίδιου εύρους.
Ας πάρουμε την περίπτωση των προσφορών όπου παρέχεται όμοιο προϊόν ως δώρο τύπου «1+1» για παράδειγμα στο αλεύρι (συσκευασία 1 κιλού) που είναι και ένα προϊόν άκρως επίκαιρο εν όψει Χριστουγέννων.
Εάν η τιμή του κιλού είναι 2 ευρώ και το «πακέτο» σε προσφορά «1+1 δωρεάν» πωλείται 2 ευρώ ο ισχυρισμός είναι ορθός. Όταν όμως διατίθενται στην τιμή των 4 ευρώ ο ισχυρισμός είναι ψευδής, όπως και στην περίπτωση που το «πακέτο» της προσφοράς πωλείται 3 ευρώ, καθώς αν και υπάρχει όφελος για τον καταναλωτή (2 ευρώ στο παράδειγμα), σε καμία περίπτωση δεν διατίθεται δωρεάν η δεύτερη συσκευασία.
Επίσης δεν επιτρέπεται να υπάρχει διαφορά μεταξύ της συσκευασίας της προσφοράς και της μονής συσκευασίας, κάτι που απαντάται αρκετά συχνά.
Επίσης κατά την ανακοίνωση μείωσης τιμής είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται ρητά η προγενέστερη τιμή αναφοράς, βάσει της οποίας εφαρμόζεται η έκπτωση. Η τιμή αναφοράς είναι η χαμηλότερη που εφάρμοσε ο έμπορος κατά την περίοδο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Σε κάθε περίπτωση ο τζίρος από τις προσφορές στις συνολικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ έχει αυξηθεί φέτος σε σύγκριση με το 2023.
Στο εννεάμηνο εφέτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana, το 25,8% των ταχυκίνητων αγαθών πωλούνταν υπό καθεστώς προσφοράς (αύξηση κατά 0,6 μονάδες σε σχέση με το 2023).
Τα προϊόντα φροντίδας του σπιτιού είναι η κατηγορία που παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση (+1,1 pp).
Συγκεκριμένα το 27% των πωλήσεων (από 25,9% πέρυσι) στα καθαριστικά έγινε κάτω από μιας μορφής προώθηση. Το ποσοστό αυτό στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας έφθασε στο 29,2% (από 28,5% πέρυσι), ενώ στα τρόφιμα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 25,4% από 25% στο εννεάμηνο του 2023.

Πηγή: ot.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Διατηρώ»: Για τις αρχές του 2025 έχει μετατεθεί η έναρξη του προγράμματος

Μειώθηκε ο προϋπολογισμός του προγράμματος για τα διατηρητέα κτίρια Στις αρχές του 2025 αν…