«Κίνημα Δημοκρατίας»
Και το όνομα αυτού «Κίνημα Δημοκρατίας». Για το νέο κόμμα που αποκτήσαμε από προχθές με επικεφαλής τον Κασσελάκη.
Σαν όνομα το νέο κόμμα έκανε σωστή επιλογή. Επίλεξε δύο λέξεις γνωστές και φυσικά πιασάρικες. Γιατί η λέξη Δημοκρατία πουλάει. Παραπέμπει σε χώρα, κόμμα, που ευαγγελίζεται ότι θα λειτουργεί και θα αποφασίζει με βάση την Δημοκρατία.
Από την άλλη, η λέξη «Κίνημα» παραπέμπει στον δυναμισμό που θα έχει η όλη προσπάθεια του νέου κόμματος.
Τώρα βέβαια τα ονόματα μπορεί να παίζουν έναν κάποιο ρόλο, αλλά εκείνο που μετράει είναι το περιεχόμενο της πολιτικής που θα επιδιώξει να εφαρμόσει.
Γ.Δ.
Μικρά νέα κόμματα
Είναι γνωστό ότι στην μικρή μας χώρα κατά καιρούς έχουν εμφανιστεί πολλά νέα κόμματα. Αλλά τα περισσότερα δεν μπόρεσαν να έχουν μακροημέρευση. Πολλά ξεκίνησαν με τις καλύτερες προϋποθέσεις από αξιόλογους ανθρώπους αλλά η πορεία ήταν δύσκολη με τελικό αποτέλεσμα να σταματήσει η λειτουργία τους. Άλλα ενεπλάκησαν σε διαδικασίες εσωστρέφειας, διασπάσεων και τελικά σταμάτησαν τη λειτουργία τους. Άλλα πολιτικά δημιουργήματα δεν είχαν την αποδοχή του κόσμου ή ήταν μικρή, οπότε έμειναν για κάποιο χρονικό διάστημα και βλέποντας ότι δεν έχουν «πελάτες», έκλεισαν το μαγαζί.
Τέτοιους μικρούς κομματικούς σχηματισμούς είχαμε και συνεχίζουμε να έχουμε τόσο στο δεξιό μέρος του πολιτικού συστήματος όσο και στο αριστερό.
Γ.Δ.
Το τρενάκι του Νέστου
Το θέμα το έχουμε θίξει πολλές φορές αλλά εδώ και χρόνια η υποβάθμιση συνολικά του τρένου έχει παρασύρει κ ι αυτό.
Το παρακάτω σχόλιο το είδα σε εφημερίδα της Καβάλας (Χρονόμετρο) και το δημοσιεύω σαν απόδειξη ότι το τρενάκι λείπει και πρέπει να επανέλθει.
«Οι παλιότεροι θα θυμούνται ότι υπήρχε ένα τρενάκι στο Νέστο που έκανε το δρομολόγιο Ξάνθη-Δράμα και μετά επιστροφή. Το δρομολόγιο αυτό έδινε τη δυνατότητα στους επιβάτες να θαυμάσουν τις ομορφιές του Νέστου και της παρανέστιας περιοχής και ήταν μια πολύ υψηλής δημοτικότητας τουριστική δραστηριότητα. Εδώ και δέκα χρόνια περίπου, μετά τη διάλυση του ΟΣΕ, τα δρομολόγια σταμάτησαν και όπως είναι γνωστό σταμάτησαν και τα σιδηροδρομικά δρομολόγια προς τη Θράκη συνολικά.
Τώρα που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επανέρχεται με δρομολόγια στην περιοχή μας, ας φροντίσει ο δραστήριος Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Παναγιώτης Αρχοντής να κάνει κάποια επαφή για να ξεκινήσουν και πάλι τα δρομολόγια στο Νέστο».
Γ.Δ.
«Κίνημα Δημοκρατίας»
Κίνημα Δημοκρατίας βαπτίστηκε το κόμμα του Στεφάνου Κασσελάκη που στελεχώνουν οι 6 βουλευτές που αποχώρησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ καθώς επίσης και τα μέλη των Νομαρχιακών. Βέβαια ακόμη η κατάσταση έιναι ρευστή καθώς δεν σημαίνει ότι όλοι όσοι αποχώρησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ θα στεγαστούν στον κόμμα του Κασσελάκη. Κάποιοι το σκέπτονται και υπάρχουν και στην Ξάνθη κάποια μέλη που δεν ανοίγουν τα χαρτιά τους και ενώ αποχώρησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ δεν δηλώνουν ανοιχτά ότι προσχωρούν στο κόμμα του Κασσελάκη. Όπως οι δύο πρώην γραμματείς της Νομαρχιακής ο Τάσος Καραδέδος κα ο Γιώργος Χατζηθεοδώρου που το αφήνουν… φλου!
Μ.Ξ.
Το κοινωνικό πρόσωπο της κυβέρνησης
Συνάντηση με τους ιδιοκτήτες και ενοικιαστές που διέμεναν στην πολυκατοικία στους Αμπελόκηπους που υπέστη σοβαρές ζημιές από την έκρηξη βόμβας ( που επέφερε και τον θάνατο στον κατασκευαστή της), είχε εχθές ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου τους ανακοίνωσε το πλαίσιο κρατικής αρωγής για τη στήριξή τους.
Ο Πρωθυπουργός τους ενημέρωσε πως το Ελληνικό Δημόσιο θα αναλάβει την πλήρη αποκατάσταση της πολυκατοικίας -στην οποία υπάρχουν 44 ακίνητα, συμπεριλαμβανομένων 9 επαγγελματικών χώρων- έχοντας εξασφαλίσει ιδιωτική δωρεά από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Παράλληλα, θα αποζημιωθούν για την οικοσκευή τους που καταστράφηκε, ενώ για το διάστημα που θα διαρκέσουν οι εργασίες στην πολυκατοικία, οι ιδιοκτήτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα στη χορήγηση στεγαστικού επιδόματος για την εύρεση κατοικίας προς ενοικίαση και τη μετεγκατάσταση στις κατασκηνώσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στον Άγιο Ανδρέα. Οι ενοικιαστές, επίσης θα μπορούν να διαμείνουν στις κατοικίες του Αγίου Ανδρέα έως το τέλος Μαρτίου 2025 ή να παραμείνουν στο ξενοδοχείο όπου στεγάζονται έως σήμερα, με κρατική δαπάνη, μέχρι την εύρεση σπιτιού προς ενοικίαση. Τα έξοδα της μεταφοράς της οικοσκευής των ιδιοκτητών σε χώρο που θα υποδειχθεί από τους ίδιους θα καλυφθούν από το κράτος, ενώ διευκόλυνση θα υπάρξει και για τους ενοικιαστές.
Ειδική μέριμνα αναμένεται να υπάρξει και για όσους έχουν υποστεί ζημιά στην άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας που σχετίζεται με την πολυκατοικία.
Οι άνθρωποι αυτοί – θύματα της τρομοκρατίας, βρίσκουν έτσι διέξοδο στην απελπιστική κατάσταση στην οποία βρέθηκαν με την καταστροφή των σπιτιών τους…
Κ.Λ.
Παρανομία αγάπη μου Ι
Το θέμα «Δροσερό και ρεύμα και νερό δωρεάν», είναι παλιό. Το έχει θίξει η εφημερίδα μας κατ’ επανάληψη και η κοινωνία της Ξάνθης το γνωρίζει όπως και οι δημόσιοι και δημοτικοί φορείς.
Πρόκειται για έναν οικισμό που ξεκίνησε από τσαντήρια (καταυλισμός) και με την ανοχή του δήμου από τότε και της επίσημης πολιτείας έφθασε στην σημερινή κατάσταση.
Ο συνοικισμός έχει σήμερα 4000-5000 άτομα συνολικά.
Επικαλούμενοι οι φορείς και ο δήμος κοινωνικούς λόγους, χρόνια τώρα επέτρεψαν α) την ρευματοκλοπή (από τη ΔΕΗ) β) την κλοπή νερού (ΔΕΥΑΞ) και γ) την παράνομη κατάληψη γης για ανέγερση αυθαίρετης κατοικίας.
Έτσι, ενώ σ’ ολόκληρο το νομό όλοι πληρώνουν το ρεύμα και το νερό που καταναλώνουν, στο Δροσερό αυτό δεν ισχύει. Ισχύει κάθε παρανομία λόγω ανοχής πολιτείας, δήμων και αστυνομίας.
Γ.Δ.
Παρανομία αγάπη μου ΙΙ
Κι έτσι, ενώ η ρευματοκλοπή πανελληνίως έχει μειωθεί, στο Δροσερό υφίσταται σαν κανονικότητα η κλοπή. Το ίδιο και με το νερό.
Και για μεν τη ΔΕΗ δεν υπάρχει πρόβλημα. Έχει υπολογίσει τα διαφυγόντα έσοδα και τα διαχέει εισπράττοντάς τα από τους υπόλοιπους πελάτες της. Δηλαδή, οι υπόλοιποι Ξανθιώτες πληρώνουν το ρεύμα που καταναλώνουν οι τσιγγάνοι στο Δροσερό.
Όμως, η ευθύνη δεν είναι μόνο στην πλευρά των Δροσεριτών. Ευθύνες έχουν και οι κατά καιρούς δήμαρχοι. Οι οποίοι θυμούνται το Δροσερό την προεκλογική περίοδο διότι με χρήματα τους εκμαυλίζουν για να τους ψηφίσουν, όπως το ίδιο κάνουν και οι υποψήφιοι βουλευτές, όσοι έχουν χρήματα βέβαια.
Ένα αρνητικό ακόμη είναι η έλλειψη ονοματοδοσίας. Οι δρόμοι στο Δροσερό δεν έχουν όνομα. Είναι ανώνυμοι. Αυτό βοηθά στην ανωνυμία και στο μπέρδεμα υπηρεσιών, οργανισμών κλπ.
Τελευταία, η εφημερίδα μας πρότεινε δύο πράγματα. Το πρώτο να ψηφίζουν μόνον όσοι γνωρίζουν να γράφουν και να διαβάζουν και δεύτερο το Δροσερό ν’ αποτελέσει ξεχωριστή Κοινότητα και να έχει δικό της Πρόεδρο και συμβούλιο, εκτός του δήμου Ξάνθης.
Αν θέλουν λύση του θέματος όπως λένε κάποιοι, ας προχωρήσουν. Γιατί δεν το κάνουν;
Γ.Δ.
Οι εκλογές στον ΣΥΡΙΖΑ
Ικανοποιημένοι δηλώνουν στον ΣΥΡΙΖΑ από την συμμετοχή του κόσμου στις εκλογές. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ψήφισαν περισσότεροι από 70.152. Υπενθυμίζεται ότι στον α’ γύρο των εκλογών του Σεπτεμβρίου 2023, όταν δηλαδή εκλέχθηκε ο Στέφανος Κασσελάκης είχαν ψηφίσει συνολικά 148.821 πολίτες. Ούτε καλά καλά οι μισοί τώρα. Αν δε συγκρίνουμε και τις πρόσφατες εκλογές του ΠΑΣΟΚ που συνολικά ψήφισαν 213.001 μέλη, η διαφορά είναι εμφανής και δικαιολογεί ποιος έχει τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευση στο εκλογικό σώμα. Σε κάθε περίπτωση, δεδομένων των συνθηκών ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κατακερματισμένος σε τρία κομμάτια πάλι καλά να λένε.
Στην Ξάνθη έπαιξε ισοπαλία Φάμελλο – Πολάκη με μία ψήφο μόνο διαφορά υπέρ του Φάμελλου ενώ ο Γκλέτσος δεν πήρε ούτε μία!
Η επιλογή του Σωκράτη Φάμελλου είναι… φιλοσοφημένη και συνετή. Είναι σοβαρός πολιτικός με συγκροτημένο πολιτικό λόγο.
Μ.Ξ.
Η δυναστεία των αυτοκινήτων
Συμπολίτης με αφορμή το πρόσφατο σχόλιο για την πόλη της Ξάνθης, τους δρόμους της και την ασφυκτική πίεση που ασκεί στην πόλη το αυτοκίνητο, μας έστειλε κάποιες παρατηρήσεις του. Σας τις μεταφέρω:
«Αφορμή λαμβάνοντας από το σχόλιο της στήλης, συμπληρώνω με κάποιες απόψεις μου. Πρώτον, η αύξηση των Ι.Χ. αυτοκινήτων οφείλεται στο ότι πολλοί κατοικούν εκτός της πόλης περιφερειακά και το Ι.Χ. είναι ο μόνος τρόπος μετακίνησης. Δεύτερο, τα επίσημα πάρκινγκ δεν επαρκούν, γι’ αυτό δρόμοι και πεζοδρόμια γεμίζουν από Ι.Χ. συνήθως παράνομα σταθμευμένα. Η λύση δε του όλου προβλήματος βρίσκεται στα χέρια των δήμων, κυρίως του δήμου Ξάνθης. Τέλος, επισημαίνω πως αν εγκαίρως δεν ληφθούν κατάλληλα μέτρα και αποφάσεις, η ζωή στην πόλη θα είναι δύσκολη έως αφόρητη ακριβώς εξαιτίας της «δυναστείας» του αυτοκινήτου».
Γ.Δ.
Δύο κλειστά πάρκινγκ
Ναι, οι Ξανθιώτες το γνωρίζουν ότι πέραν του γνωστού και πολύπαθου δημοτικού πάρκινγκ στην οδό Κ.Μπένη (πρώην Ηρώων), που συνεχίζει να είναι κλειστό και να μη λειτουργεί εδώ και χρόνια, υπάρχει κι άλλο ένα. Ένα μεγάλο δημοτικό κι αυτό ημιτελές, στην οδό Κονδύλη.
Βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο Αθλητικό Κέντρο Φιλ.Αμοιρίδης. Διακρίνονται μάλιστα τα μπετά του και φυσικά διακρίνεται και η εγκατάλειψή του. Το έργο αυτό ολοκληρώθηκε ως προς το κτηριακό του μέρος επί των ημερών Φίλ.Αμοιρίδη. Είχε προβλέψει την αύξηση των αυτοκινήτων και είχε σκεφθεί να παρκάρουν εκεί, στο κλειστό υπόγειο πάρκινγκ οι εισερχόμενοι από την Ανατολική πλευρά της πόλης.
Δυστυχώς, οι επίγονοι εγκατέλειψαν το έργο, έμεινε στα μπετά και συνεχίζει μέχρι σήμερα να είναι εκεί εγκαταλελειμμένο, στην αδιαφορία όλων. Αυτό που θα μπορούσε να δώσει λύση στον φόρτο από τα παράνομα παρκαρισμένα εντός της πόλης Ι.Χ. Το αρνητικό μάλιστα της όλης υπόθεσης είναι ότι η αξιοποίηση του κλειστού μεγάλου πάρκινγκ δεν περιλαμβάνεται στα προγράμματα των δημοτικών συνδυασμών…
Γ.Δ.