Αρχική Συνέντευξη Γ. Πούλιος: «Ως νέος και δυναμικός επιχειρηματίας που αγαπά τον τόπο του, είναι υποχρέωση μου να προσπαθήσω για την ενίσχυση των τοπικών ΜμΕ»

Γ. Πούλιος: «Ως νέος και δυναμικός επιχειρηματίας που αγαπά τον τόπο του, είναι υποχρέωση μου να προσπαθήσω για την ενίσχυση των τοπικών ΜμΕ»

0

Ο υποψήφιος με το συνδυασμό «Ανεξάρτητο Επιμελητήριο» παρουσιάζει τους λόγους που αποτέλεσαν το κίνητρο για την ενασχόλησή του με τα κοινά


Όπως υπογραμμίζει, επιθυμεί να προσφέρει με όρους εξωστρέφειας, συνεργασίας και ενότητας στη νέα διοίκηση του Επιμελητηρίου


Μία από τις πιο δυναμικές και πιο εξωστρεφείς υποψηφιότητες στις επικείμενες εκλογές του Επιμελητηρίου Ξάνθης είναι αυτή του Γιάννη Πούλιου. Με σπουδές στα Οικονομικά και ΜΒΑ από το ESERP Business School της Βαρκελώνης, με επαγγελματική εμπειρία σε Ελλάδα, Ισπανία και Νέα Υόρκη, με εξειδικευμένη κατάρτιση σε θέματα πωλήσεων, τουρισμού, εστίασης και ασφαλειών, ο Γιάννης Πούλιος συμμετέχει για πρώτη φορά στις εκλογές για το Επιμελητήριο, με την παράταξη του Στέλιου Μωραΐτη, με σκοπό να συνεισφέρει την αναβάθμιση του επιχειρηματικού κλίματος της περιοχής, με τη γνώση, την εμπειρία και τη διάθεσή σου.

Ο ίδιος, έχοντας κάνει έναν επαγγελματικό κύκλο στο εξωτερικό επέστρεψε το 2022 στην Ξάνθη, όπου δραστηριοποιείται στο χώρο των ασφαλειών, έχοντας αναλάβει το ασφαλιστικό γραφείο Ασφάλειες Πούλιος και ταυτόχρονα προχώρησε στην ίδρυση της εταιρίας Πούλιος Γιάννης και Σια Ε.Ε., μία εταιρεία προώθησης πωλήσεων.

Με αφορμή την υποψηφιότητά του μίλησε στο «Ε» για τα κίνητρα που τον ώθησαν στην ενασχόληση με το Επιμελητήριο και τις προτεραιότητες-προτάσεις που θέτει για την ανάπτυξη της Ξάνθης και την ενίσχυση των τοπικών μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Ποιος είναι ο βασικός λόγος που επιλέγετε να συμμετέχετε ως υποψήφιος στις επικείμενες επιμελητηριακές εκλογές;

Όσοι με γνωρίζουν θα με έχουν ακούσει πολλές φορές να μιλάω για το ποσό χρήσιμη και αναγκαία θεωρώ την ενασχόληση των πολιτών με τα κοινά. Πιστεύω ακράδαντα, ότι τόσο η απραξία όσο και η αδιαφορία για τα κοινά, είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο οι κοινωνίες δεν αναπτύσσονται.

Η συμμετοχή στα κοινά μπορεί να γίνει μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων και διαφορετικών φορέων. Η αντίληψη μου για το φορέα του Επιμελητηρίου, την αποστολή και τη δυναμική του, είναι ο βασικός λόγος που αποφάσισα να συμμετάσχω ως υποψήφιος στις επερχόμενες εκλογές. Είναι ο χώρος που πιστεύω πως η προσφορά μου θα είναι μεγαλύτερη.

Από την στιγμή που ανακοίνωσα σε φίλους, γνωστούς, πελάτες του γραφείου μου, ακόμη και στην οικογένεια μου ότι θα λάβω μέρος στις επικείμενες επιμελητηριακές εκλογές, με τον έναν η τον άλλον τρόπο, λάμβανα συνεχώς την ίδια ερώτηση: “Έλα μωρέ τώρα, τι θέλεις να μπλέξεις με την πολιτική;” Η απάντηση μου είναι: “ Για εσένα και για εμένα. Γιατί πιστεύω, ως νέος και δυναμικός επιχειρηματίας που αγαπά τον τόπο του, ότι είναι υποχρέωση μου να προσπαθήσω να κάνω τον επιχειρηματικό κόσμο της Ξάνθης όσο καλύτερο μπορώ.” Ο καθένας μας μπορεί να πει μια ιδέα ή να εκφράσει ένα πρόβλημα και σίγουρα ακόμη πιο εύκολα να ασκήσει κριτική για οτιδήποτε γίνεται στην κοινωνία μας. Τι νόημα όμως έχει να θέλεις να γίνουν τα πράγματα καλύτερα, αλλά να μην είσαι ενεργό μέλος αυτής της δράσης;

Πώς θεωρείτε ότι μπορείτε να είστε χρήσιμος για τους τοπικούς επαγγελματίες μέσω της εκλογής σας στο Επιμελητήριο;

Οι σπουδές μου στα οικονομικά και στην διοίκηση επιχειρήσεων, όπως και οι επαγγελματικές μου εμπειρίες σε Ελλάδα, Ισπανία και στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, μου έχουν χαρίσει τις ανάλογες ικανότητες και δεξιότητες ώστε να μπορώ να εκπροσωπήσω τον επιχειρηματικό κόσμο της περιοχής μου σε ένα σύγχρονο και ταχύτατα μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Η συνέπεια, η συνοχή και το πνεύμα συνεργατικότητας που με χαρακτηρίζουν σε συνδυασμό με όσα προανέφερα με κάνουν να πιστεύω πως η παρουσία μου στο Επιμελητήριο της Ξάνθης θα είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη για το σύνολο των τοπικών επαγγελματιών.

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και ειδικότερα ο νομός Ξάνθης κατατάσσεται στις φτωχότερες περιοχές της Ελλάδας και της Ευρώπης. Πώς μπορούν να υποστηριχτούν ουσιαστικές οι ΜμΕ της περιοχής;

Οι ΜμΕ είναι η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και η στήριξη τους είναι ένα από τα πιο σοβαρά ζητήματα όχι μόνο για την Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αλλά για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας.  Γνωρίζω πολύ καλά, μιας και εγώ διατηρώ μια πολύ μικρή επιχείρηση, ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ΜμΕ είναι ουκ ολίγα και όχι εύκολα αντιμετωπίσιμα.  Σοβαρότερα από αυτά είναι η τεράστια δυσκολία στην εύρεση και πρόσληψη νέου προσωπικού, η εξαιρετικά δύσκολη και μειωμένη πρόσβαση σε χρηματοδότηση, η γραφειοκρατία και το νομοθετικό περιβάλλον που συνεχώς μεταβάλλεται, το συνεχώς αυξανόμενο κόστος πρώτων υλών και ενέργειας, η υψηλή φορολόγηση και φυσικά η έλλειψη ταχύτητας της ψηφιοποίησης και προσαρμογής των επιχειρήσεων με την πράσινη οικονομία.

Για να μπορέσουν λοιπόν να στηριχτούν ουσιαστικά οι ΜμΕ του νόμου μας, της Περιφέρειας μας αλλά και όλης της ελληνικής επικράτειας απαιτείται ένα σχέδιο που θα αποτελείται από συντονισμένες ενέργειες με την σύμπραξη του κράτους, των τοπικών αυτοδιοικήσεων, των Επιμελητηρίων και φυσικά των ΜμΕ. Ο ρόλος και οι αρμοδιότητες του κάθε φορέα πρέπει να είναι ξεκάθαρος, στοχευμένος και πάνω από όλα να διέπεται από αμοιβαία δέσμευση και συνεργατικότητα.

Πιο συγκεκριμένα, κάποιες από τις δράσεις που θα μπορούσαν ουσιαστικά να βοηθήσουν τις ΜμΕ της περιοχής μας είναι:

  1. Κίνητρα πρόσληψης, εκπαίδευσης και διατήρησης εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού σε συνεργασία με τα ελληνικά πανεπιστήμια και προγραμμάτων έρευνας και ανάπτυξης.
  2. Αναβάθμιση των υποδομών στις μεταφορές, την ενέργεια και τις τηλεπικοινωνίες με έμφαση την ανάπτυξη του τουρισμού και του εμπορίου.
  3. Δημιουργία γραφείου συμβούλων ψηφιοποίησης και χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης των μικρομεσαίων επιχειρηματιών.
  4. Βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος με πιο εύκολη και άμεση προσβασιμότητα στις διαθέσιμες πηγές χρηματοδότησης και θέσπιση ενός νέου, δικαίου και απλοποιημένου φορολογικού κανονισμού για την ΑΜΘ.
  5. Προτροπή και υποβοήθηση των ΜμΕ για μεταξύ τους συνεργασία και προώθηση της νοοτροπίας “εξειδίκευση και συγκριτικό πλεονέκτημα” και όχι της νοοτροπίας “βιοπορισμός και επιχειρηματικότητα ανάγκης”.
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Ελένη Διαφωνίδου
Περισσότερα άρθρα από Συνέντευξη
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αλίνα Ιωάννου: «Η αγάπη ως αντίδοτο σε κάθε λάθος»

Το νέο της βιβλίο «Ο Σβούρας έριξε το χριστουγεννιάτικο δέντρο» παρουσιάζει στο «Ε» η συγγ…