Δύο μόνο επενδυτικά σχέδια εγκρίθηκαν– συνολικά 2 εκ. ευρώ. Στην ΑΜΘ, 17 επενδυτικά σχέδια εγκρίθηκαν από τα 271 που υποβλήθηκαν σε όλη την Ελλάδα, με τα κεφάλαια του αναπτυξιακού να φτάνουν τα 8,5 εκ. ευρώ
Προέδρος Δικτύου Συνδέσμων Βιοτεχνών – Βιομηχάνων ΑΜΘ, Χρήστος Γιορδαμλής: «Χρειαζόμαστε υψηλότερα κίνητρα»
Σε χαμηλούς αναπτυξιακούς δείκτες κινήθηκε ο αναπτυξιακός νόμος στην περιφέρεια μας. Σε μια περιφέρεια με τα χαμηλότερα κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, και μάλιστα με θεσμοθετημένο πόρισμα της Διακομματικής που αναγνωρίζει την οικονομική της υστέρηση και προτείνει αναπτυξιακά μέτρα, ο αναπτυξιακός νόμος αποδεικνύεται ιδιαίτερα φειδωλός, γεγονός που επιβεβαιώνουν οι αριθμοί.
Μόνο 17 επενδυτικά σχέδια εγκρίθηκαν στην ΑΜΘ από τα 271 σε όλη την Ελλάδα
Στις 21 Οκτωβρίου, ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος ανακοίνωσε την έγκριση 271 επενδυτικών σχεδίων σε όλη την Ελλάδα, με συνολικό προϋπολογισμό 858 εκατ. ευρώ. Οι εγκρίσεις αφορούν σε δύο κύκλους του τουρισμού (162 επενδύσεις) και έναν της μεταποίησης (109 επενδύσεις) του Αναπτυξιακού Νόμου του 2022. Οι επιχειρήσεις θα λάβουν 224 εκατ. ευρώ ως επιχορήγηση, ενώ σχεδόν 178 εκατ. ευρώ θα προέρχονται από φοροαπαλλαγές.
Από αυτές τις επενδύσεις, προβλέπεται ότι θα δημιουργηθούν 4.420 νέες θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με στοιχεία που αντλήσαμε από τη Διεύθυνση Σχεδιασμού του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης ΑΜΘ, στην κατηγορία Μεταποίησης – Εφοδιαστική Αλυσίδα υποβλήθηκαν 16 επενδυτικά σχέδια και εγκρίθηκαν τα 11. Στην κατηγορία Τουριστικές Επενδύσεις, υποβλήθηκαν 10 σχέδια και εγκρίθηκαν 6. Συνολικά, και στις δύο κατηγορίες, υποβλήθηκαν 26 σχέδια και εγκρίθηκαν 17.
8,5 εκ. ευρώ τα κεφάλαια του αναπτυξιακού στην ΑΜΘ
Ειδικότερα, τα κεφάλαια που θα χορηγηθούν είτε ως άμεση χρηματοδότηση των σχεδίων είτε ως φοροαπαλλαγές ανέρχονται σε 5.500.000 ευρώ για την κατηγορία της μεταποίησης και 3.120.000 ευρώ για τον τουρισμό. Συνολικά, τα κεφάλαια του αναπτυξιακού νόμου 4887/2022 που θα χρηματοδοτήσουν τα 17 επενδυτικά σχέδια της ΑΜΘ ανέρχονται σε 8,5 εκατ. ευρώ.
Δύο επενδυτικά σχέδια μόνο εγκρίθηκαν στην Ξάνθη – Συνολικά 2 εκ. ευρώ
Κι αν οι επιδόσεις της περιφέρειάς μας είναι χαμηλές, στην περιφερειακή ενότητα Ξάνθης είναι σχεδόν μηδενικές! Μόνο δύο επενδυτικά σχέδια κατάφεραν να εγκριθούν, αφορώντας δύο μεταποιητικές εταιρείες με συναφή αντικείμενα, συγκεκριμένα κουφώματα και πόρτες αλουμινίου. Το ποσό που αντιστοιχεί και στα δύο αυτά επενδυτικά σχέδια είναι 2 εκατομμύρια ευρώ.
Να σημειώσουμε ότι, ανάλογα με το ύψος της επένδυσης, ο αναπτυξιακός νόμος καθορίζει τον τρόπο καταβολής και τα όρια των ενισχύσεων. Για παράδειγμα, αν η επιχείρηση βρίσκεται στην Ξάνθη ή στη Ροδόπη και έχει πρόταση 2 εκατομμυρίων ευρώ, το 30% θα καταβληθεί σε ρευστό και το 70% σε φοροαπαλλαγές, ενώ στον Έβρο το 60% είναι μετρητά και το 40% σε φοροαπαλλαγές. Επίσης, το ποσό της χρηματοδότησης για τις μεγάλες επιχειρήσεις είναι 50%, για τις μικρομεσαίες 60% και για τις πολύ μικρές 70%.
Προέδρος Δικτύου Συνδέσμων Βιοτεχνών – Βιομηχάνων ΑΜΘ, Χρήστος Γιορδαμλής: «Χρειαζόμαστε υψηλότερα κίνητρα»
Την αναγκαιότητα να δοθούν σημαντικά κίνητρα στην περιφέρειά μας, ώστε να γίνει ελκυστική για επενδύσεις, τονίζει για πολλοστή φορά ο πρόεδρος του Δικτύου Συνδέσμων Βιομηχανιών-Βιοτεχνιών ΑΜΘ, Χρήστος Γιορδαμής: «Το έχουμε πει κατ’ επανάληψη, το έχουμε διεκδικήσει σε συναντήσεις μας με κυβερνητικά στελέχη και έχουμε στείλει άπειρες επιστολές στους πολιτικούς παράγοντες της περιοχής, ώστε να πιέσουν και να διεκδικήσουν περισσότερα κίνητρα. Ακούμε λόγια και υποσχέσεις, αλλά δεν το βλέπουμε στην πράξη.
Η νομοθετική εξουσία έχει κάνει ένα πόρισμα για την περιφέρειά μας, επομένως πρέπει και η εκτελεστική εξουσία να κάνει τη δουλειά της και να το εφαρμόσει. Χρειαζόμαστε περισσότερα κίνητρα για να εξουδετερώσουμε τα αντικίνητρά μας, τα οποία είναι η απόσταση από το κέντρο και η έλλειψη υποδομών. Αντί αυτού, δίνουν ίδια κίνητρα με την Θεσσαλία, και εμείς εδώ ανακυκλώνουμε τη μιζέρια μας. Τα τελευταία 20 χρόνια, παρατηρούμε μια συνεχόμενη συρρίκνωση της μεταποίησης. Τα πέντε και τα 10 σχέδια του αναπτυξιακού δεν είναι αρκετά. Χρειαζόμαστε σημαντικά αναπτυξιακά κίνητρα.»