Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Συνεχίζεται η «Οδύσσεια» για το β΄ τμήμα του κάθετου άξονα Ξάνθης

Συνεχίζεται η «Οδύσσεια» για το β΄ τμήμα του κάθετου άξονα Ξάνθης

0

Βγήκε η απόφαση από το ΣτΕ – Ζητά από την Εγνατία νέα νόμιμη αιτιολογημένη κρίση για την επιλογή του προσωρινού αναδόχου


Επανεκκίνηση νέας διαδικασίας και νέα καθυστέρηση για το έργο «Δημάριο – Μελίβοια» 


Εγκλωβισμένο σε ατέρμονες αντιδικίες υποψήφιων αναδόχων και αναθέτουσας αρχή, δηλαδή της ΕΓΝΑΤΙΑΣ βρίσκεται το β’ τμήμα του κάθετου άξονα Ξάνθης «Δημάριο Μελίβοια». Ένα τμήμα που έχει προϋπολογιστεί σε 48,82 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 39,37 εκατ. ευρώ) και σύμφωνα με την μελέτη περιλαμβάνει κατασκευή οδού ταχείας κυκλοφορίας μήκους 10,76 χλμ. περίπου και την κατασκευή τεσσάρων 4 ισόπεδων κόμβων. Το έργο το οποίο έχει βγει σε διαγωνισμό το 2021 είχε ενταχθεί το ΕΣΠΑ 2014-2020 αλλά επειδή αντιμετωπίζει αυτά τα προβλήματα θα πρέπει να ενταχθεί στη νέα προγραμματική περίοδο (ΕΣΠΑ 2021-2027), πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να τρέξει εκ νέου τις διαδικασίες ένταξης.

Βγήκε η απόφαση από το ΣτΕ – Ζητά από την Εγνατία νέα νόμιμη αιτιολογημένη κρίση για την επιλογή του προσωρινού αναδόχου

Σύμφωνα με τις νεότερες πληροφορίες του «Ε» που προέρχονται από την Πολιτικό Μηχανικό της Εγνατίας ΑΕ, Υποδιευθύντρια κα Όλγα Μήτσιου, έχει εκδοθεί απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με την οποία αναπέμπεται η υπόθεση στην αναθέτουσα αρχή (Εγνατία ΑΕ) «για νέα νομίμως αιτιολογημένη κρίση», όπως αναφέρεται στην απόφαση. Όπως μας διευκρίνισε ο γενικός διευθυντής έργων της Εγνατίας Σταύρος Σάκκος για το έργο αυτό έχουν γίνει 2 φορές προσφυγές στο ΣτΕ. Στην τελευταία απόφαση ζητείται αναλυτικότερη τεκμηρίωση από την Εγνατία για την επιλογή του αναδόχου. Αυτό σημαίνει ότι επανεκκινείται η διαδικασία για την σύνταξη νέου πρακτικού ελέγχου. Αυτό βέβαια δεν διασφαλίζει ότι δεν θα ξεκινήσει ενδεχόμενα …νέος κύκλος προσφυγών από τις  θιγόμενες εταιρείες. Να σημειώσουμε ότι το έργο συνεχίζουν να το διεκδικούν τρεις εταιρείες και συγκεκριμένα η ΟΔΟΣ ΑΕ, η  κοινοπραξία  ΑΚΤΩΡ-PC DEVELOPMENT και η ΤΕΡΝΑ.

Το ιστορικό της υπόθεσης

Για το ιστορικό της υπόθεσης να υπενθυμίσουμε ότι αρχικά μειοδότρια του διαγωνισμού ανακηρύχθηκε η ΟΔΟΣ ΑΤΕ με έκπτωση 21,52% αλλά κατά τη διαδικασία του ελέγχου των προσφορών, η Εγνατία Οδός απέρριψε την προσφορά της αρχικής μειοδότριας και προχώρησε στην αποδοχή της δεύτερης προσφοράς που έχει δοθεί από την κοινοπραξία  ΑΚΤΩΡ-PC DEVELOPMENT με ποσοστό 14,03%. Το αιτιολογικό ήταν όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση ότι «οι εξηγήσεις για την υποβληθείσα ασυνήθιστα χαμηλή οικονομική προσφορά δεν έγιναν αποδεκτές».

Επεξηγηματικά να αναφέρουμε ότι: Σύμφωνα με νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις η Αναθέτουσα Αρχή, η Εγνατία εν προκειμένω, υποχρεούται να ζητήσει εξηγήσεις από την εταιρεία που μειοδοτεί όταν η έκπτωση ξεπερνά τον μέσο όρο των εκπτώσεων που δίνουν οι υπόλοιπες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό. Στην περίπτωση αυτή ο μέσος όρος ήταν 10%. Η επιτροπή έκρινε ότι οι εξηγήσεις δεν ήταν επαρκείς για αυτό και απέρριψε την προσφορά. Να σημειώσουμε ότι η εταιρεία  ΟΔΟΣ ΑΕ εν προκειμένω, είχε το δικαίωμα να καταθέσει ένσταση κατά της απόφασης της επιτροπής εντός δέκα ημερών, αν και εφόσον κρίνει αβάσιμες τις απόψεις της επιτροπής, πράγμα που έκανε κι αυτό αποτέλεσε την αρχική αιτία προσφυγής.  Έτσι αισίως έχουν περάσει 3 χρόνια που το έργο καθυστερεί και χάνει την χρηματοδότησή του. Να σημειώσουμε ότι έχει ανακοινωθεί για πολλοστή φορά ότι τέλος του 2024 παραδίδεται το α’ τμήμα του κάθετου άξονα Ξάνθης, το τμήμα «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα». Ωστόσο είναι αμφίβολο αν θα τεθεί σε λειτουργία καθώς το υφιστάμενο οδικό δίκτυο «Δημάριο – Μελίβοια» που συνδέεται με το νέο τμήμα, έχει κριθεί  εντελώς ακατάλληλο. Πρόκειται για έναν …καρόδρομο που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να υποστηρίξει κυκλοφορία διασυνοριακή!

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Νέος κεντρικός αγωγός ύδρευσης στη γραμμή Αβδήρων

Ο νέος αγωγός έρχεται να αντικαταστήσει το παλαιό δίκτυο που είχε κατασκευαστεί πριν από π…