Χρ. Σταϊκούρας: «Για την υλοποίηση του έργου εξασφαλίστηκε σημαντική κοινοτική χρηματοδότηση, καθώς προβλέπεται να επιτρέψει τη λειτουργία εναλλακτικών διαδρόμων μεταφοράς εμπορευμάτων»
Ολοκληρώθηκε σήμερα στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ η ηλεκτρονική αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών για το προς ανάθεση έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες, με προϋπολογισμό δημοπράτησης 193,2 εκατ. €. Η συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία ήταν μεγάλη, καθώς στη λίστα των υποψηφίων οικονομικών φορέων, περιλαμβάνονται σημαντικές εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου της Ελλάδας.
Συγκεκριμένα, φακέλους οικονομικών προσφορών για το έργο αυτό υπέβαλαν πέντε εταιρείες: ΑΒΑΞ Α.Ε., ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε., ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ «ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε. – ΕΚΤΕΡ Α.Ε. – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Τ.Ε.
Σύμφωνα με τον πίνακα συμμετεχόντων, οι φορείς προσέφεραν τα ακόλουθα ποσοστά έκπτωσης:
- ΤΕΡΝΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (27,63%)
- ΑΚΤΩΡ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (17,80%)
- ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΑΤΕ (17,14%)
- ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ «ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε. – ΕΚΤΕΡ Α.Ε. – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. (7,21%)
- ΑΒΑΞ Α.Ε. (5 %)
Η εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. έδωσε τη μεγαλύτερη μέση τεκμαρτή έκπτωση 27,63%.
Τι δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε:
Η «Νέα Σιδηροδρομική γραμμή Τοξότες – Νέα Καρβάλη» έχει στρατηγική σημασία για όλη τη Βόρεια Ελλάδα, γιατί θα συνδέσει τον σιδηρόδρομο με το εμπορευματικό λιμάνι της Καβάλας.
Για την υλοποίηση του έργου εξασφαλίστηκε σημαντική κοινοτική χρηματοδότηση, καθώς προβλέπεται να επιτρέψει τη λειτουργία εναλλακτικών διαδρόμων μεταφοράς εμπορευμάτων (Διάδρομος ΒΒΑ – Baltic, Black, Aegean Seas και πρωτοβουλία 3Seas – Baltic, Black, Adriatic, με την επέκταση προς το Αιγαίο).
Το έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη(CEF) 2021-2027», αφορά σε εργασίες για την κατασκευή της υποδομής, επιδομής και σταθμών/στάσεων για νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες (περιοχή Ξάνθης), μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και του κλάδου από Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους 5,3 χλμ. περίπου.
Με το έργο αυτό, επιτυγχάνεται η σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα προχωρά και η διασύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο των γειτονικών χωρών.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζει την προσπάθεια για την αναδιάταξη, αλλά και την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηρόδρομου, έχοντας εξασφαλίσει κοινοτικούς πόρους, ύψους σχεδόν 800 εκατ. ευρώ, με σκοπό την κατασκευή μεγάλων σιδηροδρομικών έργων».