Αρχική ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Αφιερώματα Ηρ. Πεκτέση: «Όποιος έχει την επιθυμία να γίνει ηθοποιός πρέπει να την ακολουθήσει κι ας μην του βγει στην τελική»

Ηρ. Πεκτέση: «Όποιος έχει την επιθυμία να γίνει ηθοποιός πρέπει να την ακολουθήσει κι ας μην του βγει στην τελική»

0

Η ταλαντούχα ηθοποιός μιλά για τον ρόλο της στην παράσταση και μοιράζεται με το «Ε» τον ενθουσιασμό και την αγάπη για το αντικείμενό της παρά τις όποιες δυσκολίες της δουλειάς


Η πετυχημένη κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου «Ο παππούς έχει πίεση» φτάνει στην Ξάνθη αυτή την Πέμπτη στο Θερινό Δημοτικό Αμφιθέατρο


Η πετυχημένη κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου «Ο παππούς έχει πίεση» συνεχίζει αυτό το καλοκαίρι το ταξίδι σε όλη την Ελλάδα κάνοντας στάση και στην πόλη μας στο Θερινό Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθη αυτή την Πέμπτη 22 Αυγούστου.

Η Ηρώ Πεκτέση στον ρόλο της Μαρίας μιλά στο «Ε» για την υπόθεση, ενώ υπόσχεται άφθονες στιγμές γέλιου και μας προσκαλεί να τις απολαύσουμε στο έπακρον…

Στη ροή μίας ενδιαφέρουσας συνέντευξης στο «Ε» η ταλαντούχα ηθοποιός «ξεδιπλώνει» τις σκέψεις της αναφορικά με τον χώρο όπου δραστηριοποιείται, μιλά για τις δυσκολίες που συνάντησε στην πορεία της, αλλά και για κάποιους ανθρώπους που γνώρισε με τους οποίους μάλιστα «έχτισε» ισχυρές φιλίες, πέρα από το εργασιακό περιβάλλον.

Μιλήστε μας για την παράσταση της Δήμητρας Παπαδοπούλου «Ο παππούς έχει πίεση» σε σκηνοθεσία Χρήστου Τριπόδη κι εν συνεχεία για τον δικό σας ρόλο.

Η υπόθεση του έργου προκύπτει από την ιστορία τριών αδερφών. Πόπη, Φώφη και Μαρία είναι τρεις αδερφές, η καθεμία από τις οποίες έχει τη δική της τρέλα. Η Πόπη είναι ελεύθερη, θέλει να κάνει οικογένεια, αλλά συνεχώς πέφτει σε ακατάλληλους άντρες και γενικότερα τα ερωτικά της είναι άστατα. Η Φώφη από την άλλη έχει κάποιες φοβίες, παίρνει χάπια για το οτιδήποτε και είναι αρρωστοφοβική. Η Μαρία(εγώ) είναι πιο ορθολογίστρια κι έχει εμμονή να κάνει ένα παιδί και το προσπαθεί.

Η παράσταση ξεκινά ως εξής: Μπαίνει πρώτη η Φώφη στο σπίτι της Πόπης και λέει πως σκότωσε τον άντρα της με ένα φωτιστικό, δηλαδή του έφερε το φωτιστικό στο κεφάλι. Έπειτα, έρχεται ένας αστυνομικός στο σπίτι, ο Κρατέρος Κατσούλης. Κεντρικό πρόσωπο είναι και ο παππούς, ο Τάσος Χαλκιάς ο οποίος μεγάλωσε και τις τρεις, αλλά έχει άνοια με αποτέλεσμα να ξεχνά πράγματα.

Πολύ γέλιο, ωραίες ατάκες, έντονος ρυθμός χαρακτηρίζουν ολόκληρο το έργο.

Θεωρείτε πως η εν λόγω κωμωδία έχει ως αποκλειστικό στόχο να κάνει το κοινό να γελάσει ή επιχειρεί εμμέσως να περάσει και μηνύματα αναφορικά με τις ανθρώπινες σχέσεις;

Νομίζω πως είναι ξεκάθαρη κωμωδία. Ωστόσο, πιθανόν ο ρόλος του παππού στο φινάλε του έργου περνά ένα μήνυμα. Συγκεκριμένα, ο παππούς ήταν ένας αριστερός, ο οποίος όμως πλέον έχει άλλες αντιλήψεις για τα πράγματα, θεωρεί δηλαδή ότι υπάρχει κάτι ανώτερο, μακριά από τον διαχωρισμό αριστερών-δεξιών, κάτι που ενώνει τους ανθρώπους και αποβάλλει οτιδήποτε δύναται να τους χωρίσει, τους καλεί να κοιτάξουν αυτά που τους ενώνουν.

Πώς προέκυψε η επιθυμία να γίνετε ηθοποιός; Υπήρξε κάποιο πρόσωπο από το οικογενειακό ή φιλικό σας περιβάλλον που σας ενθάρρυνε να ακολουθήσετε αυτό τον δρόμο;

Δεν υπήρξε ακριβώς επιθυμία να γίνω ηθοποιός. Με λίγα λόγια, δεν έλεγα από μικρή «θέλω να γίνω ηθοποιός», αλλά βασικά μου άρεσε να βλέπω θέατρο. Στη συνέχεια, μπήκα σε μία Δραματική Σχολή για να δω περί τίνος πρόκειται. Τελικά, κατάλαβα πως αυτό είναι για εμένα, διότι αφοσιώθηκα σε κάτι για πρώτη φορά, δούλευα πολύ για αυτό, το σκεφτόμουν συνέχεια, ήμουν ερωτευμένη με αυτό. Συνεπώς, κατάλαβα ότι θέλω να γίνω ηθοποιός στην πορεία, δεν ήταν στόχος από την αρχή.



Πείτε μας δύο λόγια για την πορεία σας στον χώρο. Υπήρχαν δυσκολίες; Ισχύει και στην δική σας περίπτωση αυτό που λέμε « κάθε αρχή και δύσκολη»;

Συνέχεια υπάρχουν δυσκολίες. Γενικά στον δικό μας χώρο δεν είναι τίποτα δεδομένο. Λόγου χάριν, φέτος μπορεί να είσαι πρωταγωνιστής, αλλά την επόμενη φορά να μην χτυπήσει το τηλέφωνο. Οπότε δεν αλλάζει κάτι από την αρχή μέχρι και τώρα κι αυτό ισχύει για όλους, δεν ξέρεις με σιγουριά ότι του χρόνου θα υπάρχει δουλειά για εσένα. Χρειάζεται μία αναζήτηση, να είσαι διαρκώς «alert».

Λαμβάνοντας υπόψιν τις κλίσεις σας, ποιο άλλο επάγγελμα θα επιλέγατε εκτός από αυτό του ηθοποιού;

Νομίζω πως θα γινόμουν ψυχοθεραπεύτρια ή ψυχολόγος, πάντως σίγουρα κάτι που να έχει να κάνει με τη  θεραπεία της ψυχής. Βέβαια, είναι πολύ κοντά στην ουσία αυτά τα αντικείμενα, διότι αναλαμβάνοντας έναν ρόλο, κάνω μία ψυχοθεραπεία, σε αυτά που διαβάζω, αναλύω τον χαρακτήρα. Αναλόγως με τον ρόλο που παίζω, μπορεί να έρθει να με δει κάποιος και να φύγει τελικά με ένα κομμάτι του θεραπευμένο ή να έχει πάρει κάποιες απαντήσεις αναφορικά με την ζωή του. Έτσι, κατά κάποιον τρόπο εκπληρώνω και το άλλο μου όνειρο.

Πώς αντιλαμβάνεστε την τρέχουσα καλλιτεχνική περίοδο; Θεωρείτε πως ο χώρος δίνει ευκαιρίες σε ένα νέο άτομο να ακολουθήσει το όνειρό του και να εργαστεί για την επιτυχία;

Από αυτούς που αποφοιτούν από τις Δραματικές Σχολές περίπου το 20% συνεχίζουν τη δουλειά. Παρόλα αυτά και αυτοί που δεν τα κατάφεραν, αν δεν περνούσαν από τη διαδικασία να δοκιμαστούν σε αυτό, δεν θα καταλάβαιναν ότι δεν είναι για εκείνους. Εννοείται, λοιπόν όποιος έχει  την επιθυμία να γίνει ηθοποιός πρέπει να την ακολουθήσει κι ας μην του βγει στην τελική, μπορεί κάτι να είναι απλώς μέρος του ταξιδιού και να μην αποτελεί τον προορισμό. Πολλές φορές δεν κάνουμε πράγματα εξαιτίας του φόβου της αποτυχίας, αλλά τελικά χάνουμε τη δοκιμασία.

Τέλος, ας σταθούμε σε δουλειές που ενδεχομένως θεωρείτε πως σας «έχουν μείνει» κι ας στρέψουμε το βλέμμα σε ό,τι πρόκειται να ακολουθήσει.

Στη σειρά «Αστέρας Ραχούλας» ένιωσα ένα πολύ μεγάλο «δέσιμο» με τους υπόλοιπους ηθοποιούς, πολύ πιθανόν αυτό να οφείλεται στο ότι οι περισσότεροι ήμασταν μικροί σε ηλικία, ήρθαμε κοντά στο καστ και έπειτα στα γυρίσματα περνούσαμε τέλεια, ήταν σαν να μην δουλεύαμε. Βέβαια, αν και πέρασαν γύρω στα οκτώ χρόνια από τη σειρά, έχω κρατήσει πολλές φιλίες και σήμερα.

Κλείνοντας όσον αφορά τις δουλειές για το άμεσο μέλλον, το μόνο που μπορώ να πω αυτή την στιγμή είναι πως  ετοιμάζω τον χειμώνα μία παράσταση με την Ελένη Σκότη στο θέατρο επί Κολωνώ.


Πληροφορίες για την παράσταση στην Ξάνθη

Ημερομηνία & Ώρα: Πέμπτη 22 Αυγούστου 2024 στις 21:15

Τοποθεσία: Θερινό Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθη

Τιμή εισόδου: 20 ευρώ

Κείμενο: Δήμητρα Παπαδοπούλου

Σκηνοθεσία: Χρήστος Τριπόδης

Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου

Κοστούμια: Ελένη Μπλέτσα

Βοηθός Σκηνοθέτη: Αντώνης Αντωνάκος

Βοηθός Σκηνογράφου: Κατερίνα Σβορώνου

Creative Agency: GRID FOX

Παραγωγή: Χρήστος Τριπόδης – «Μέθεξις»

Παίζουν(Αλφαβητικά):

Άρης Αντωνόπουλος

Μαριλού Κατσαφάδου

Κρατερός Κατσούλης

Ηρώ Πεκτέση

Δήμητρα Στογιάννη

Χρήστος Τριπόδης

Στον ρόλο του Παππού, ο Τάσος Χαλκιάς.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Χρύσα Κιατίπη
Περισσότερα άρθρα από Αφιερώματα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βιβλιοπρόταση του Σαββάτου: «Αίμος – Διαδρομές στα Βαλκάνια» του Θοδωρή Νικολάου

Τι είναι τα Βαλκάνια, όμως ; Φυλές, θρησκείες, εθνότητες, συνήθειες και ήθη παράγουν ένα γ…