Αρχική ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Εκδηλώσεις Π. Σταθακόπουλος: Η αποστολή του θεάτρου είναι να μορφώσει και να προβληματίσει τον κόσμο

Π. Σταθακόπουλος: Η αποστολή του θεάτρου είναι να μορφώσει και να προβληματίσει τον κόσμο

0

Η θεατρική παράσταση «Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου» θα παρουσιαστεί στην Ξάνθη στις 7 Ιουλίου στο Θερινό Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης


Σε συνέντευξη στο «Ε» ο ηθοποιός μιλά για τα πρώτα βήματά του στον χώρο, όπως επίσης και για τους ανθρώπους που τον στήριξαν


Η θεατρική παράσταση «Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου» έρχεται στην Ξάνθη την Κυριακή 7 Ιουλίου στο Θερινό Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης με σκοπό να μας παρακινήσει να πάρουμε μέρος σε μία υπόθεση αστυνομικής φύσεως με πολλά ευτράπελα και ανατροπές…

Ο Πάνος Σταθακόπουλος, ως κατεξοχήν κωμικός ηθοποιός, εδώ στον ρόλο του αστυνομικού προσπαθεί να λύσει το μυστήριο και γι’ αυτό ακριβώς μιλά στο «Ε» στην ροή μίας απολαυστικής συνέντευξης.

Πέρα από αυτή καθ’ αυτή την υπόθεση εξηγεί την σχέση του με την υποκριτική, προσδιορίζει τη θέση που καταλαμβάνει το θέατρο στην ζωή του και τελικά ορίζει τι είναι αυτό που τον «κρατά» στον χώρο όλα αυτά τα χρόνια.



«Ε»: Μιλήστε μας για την θεατρική παράσταση «Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου» του Ρομπέρ Τομά σε διασκευή και σκηνοθεσία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα κι ακολούθως για τον δικό σας ρόλο σε αυτή.

Π. Στ.: Το έργο «Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου» αποτελεί διασκευή του έργου «Το Διπλό Παιχνίδι» του Ρ. Τομά και είναι ένα από τα καλύτερα έργα του συγγραφέα. Έπειτα, έγινε διασκευή από Παπαθανασίου και Ρέππα.

Ήμασταν δύο χειμώνες στην Αθήνα με απανωτά sold out και παίξαμε και στην Θεσσαλονίκη όπου ήμασταν γεμάτοι. Ξεκινήσαμε με δύο παραστάσεις που παίξαμε στην Αθήνα, έπειτα σε Βόλο, Λάρισα, Βέροια και στη συνέχεια ανεβαίνουμε προς Αλεξανδρούπολη και Ξάνθη.

Εκτός από την Κάτια Δανδουλάκη στην παράσταση πρωταγωνιστούν οι: Αννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, η Πηνελόπη Αναστασοπούλου, ο Γιώργος Γεροντιδάκης κι εγώ.

Η υπόθεση παρουσιάζεται ως εξής: Η κ. Κορμπάν που υποδύεται η Κάτια Δανδουλάκη είναι μία ζάπλουτη κληρονόμος, ζει στην βίλα της μαζί με τον νεότερο σύζυγό της Πωλ Κορμπάν και την αφοσιωμένη οικονόμο της Αντέλ. Ωστόσο, ο Πωλ τρώει πολλά χρήματα στον τζόγο και τα ζητά από την σύζυγό την κ. Κορμπάν για να αποπληρώσει τα χρέη. Η ατμόσφαιρα βαραίνει όταν νυχτερινοί θόρυβοι ταράζουν την ηρεμία της βίλας – θόρυβοι και ίχνη μιας παρουσίας που ούτε ο ίδιος ο αστυνομικός διευθυντής (δηλαδή εγώ) δεν μπορεί να εξηγήσει.

Είναι μία αστυνομική comedy, η οποία έχει ανατροπές συνέχεια, μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο…

«Ε»: Ποιος είναι ο κόσμος του νουάρ μυθιστορήματος που αποτυπώνεται εδώ;

Π. Στ.: Ο Έλληνας αρέσκεται στα αστυνομικά έργα, ψάχνει να βρει ποιος είναι ο δολοφόνος. Γι’ αυτό, λοιπόν όλες οι παραστάσεις που ανεβαίνουν με έργα του Ρ. Τομά πηγαίνουν δύο και τρεις χρονιές. Εδώ υπάρχει το παιχνίδι που κάνουμε με τον θεατή, μπαίνει στην διαδικασία να αρχίσει να σκέφτεται «τι γίνεται τώρα;», «τις βλέπει τις σκιές», «έχει πρόβλημα με τα νεύρα της η κ. Κορμπάν;». Έτσι, καλείται ένας αστυνομικός με σκοπό να λυθεί το μυστήριο..

Εκεί γίνονται διάφορα ευτράπελα και ανατροπές…

«Ε»: Το έργο περνάει μέσα από το «ξετύλιγμα» της πλοκής μηνύματα;

Π. Στ.: Έτσι όπως έχει γίνει η διασκευή δεν έχει ως σκοπό τόσο να περάσει μηνύματα, όσο να διασκεδάσει τον κόσμο, ώστε να περάσει τελικά καλά.

Το θέμα είναι κυρίως με τις ζάμπλουτες κυρίες μεγάλης ηλικίας, οι οποίες πρέπει να προσέχουν όταν παντρεύονται έναν κατά πολύ νεότερό τους. Πολύ πιθανόν σε τέτοιες περιπτώσεις να κρύβεται πίσω από τον έρωτα το χρήμα. Το πρόβλημα προκύπτει όταν το «ζιγκολό» θέλει να την βγάλει από την μέση και να πάρει όλη την περιουσία της.

«Ε»: Ποια θεωρείτε πως πρέπει να είναι η αποστολή του θεάτρου; Κατά πόσο πιστεύετε ότι γίνεται πράξη σήμερα;

Π. Στ.: Η αποστολή του θεάτρου, όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ είναι να μορφώσει τον κόσμο, να τον προβληματίσει, να του δώσει κι άλλες πτυχές ώστε να δει μία κατάσταση, να του παρουσιάσει μία άλλη λύση, έναν άλλο τρόπο. Όσον αφορά συγκεκριμένα την κωμωδία που υπηρετώ ως επί το πλείστον, επιδιώκει να διασκεδάσει τον κόσμο, να τον κάνει να ξεχαστεί από τα πολλά προβλήματα που έχει. Αν το καταφέρει αυτό, λοιπόν, νομίζω πως έχει καταφέρει τον στόχο του.

«Ε»: Πότε και πώς αποφασίσατε να ακολουθήσετε τον δρόμο της υποκριτικής;

Π. Στ.: Αυτό ήταν κάτι που ήρθε όταν ακόμα ήμουν πολύ μικρός, όταν ανέβηκα στην σκηνή για να πω ένα ποίημα πριν ακόμη πάω στην πρώτη δημοτικού. Έκλαιγα, επειδή ο αδερφός μου είχε μεγαλύτερο ποίημα από εμένα για την 25η Μαρτίου. Η μητέρα μου με πήγε στην δασκάλα για να μου δώσει κι εμένα ένα ποίημα, αλλά εκείνη αρνήθηκε γιατί ήμουν αρκετά μικρός. Τελικά, αναγκάστηκε η μητέρα και μου έδωσε ένα ποίημα που τελικά το είπα στο τέλος της γιορτής επί σκηνής. Βέβαια, σε εκείνη την ηλικία δεν ήμουν σε θέση να συνειδητοποιήσω τι ακριβώς έλεγα, ούτε τι σημαίνει ηθοποιός, αλλά ήξερα από τότε κιόλας ότι αυτό μου αρέσει, να ανεβαίνω στην σκηνή, να με ακούει ο κόσμος και να γελάει μαζί μου.

Την επόμενη χρονιά που πήγα στο σχολείο το μόνο που με ενδιέφερε τόσο πολύ ήταν το πότε θα μας δώσει τα ποιήματα για τις γιορτές. Αυτό συνεχιζόταν σε όλο το δημοτικό, στο γυμνάσιο, στο στρατό, όπως επίσης και στην Λήμνο ανέβαζα παραστάσεις όσο ήμουν στην ιερατική σχολή. Ο δρόμος μου ήταν προδιαγεγραμμένος από πάρα πολύ μικρή ηλικία.

«Ε»: Ποια θέση καταλαμβάνει το θέατρο στην ζωή σας;

Π. Στ.: Είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι μου, το λατρεύω το θέατρο, αλλά μου αρέσει και η ζωή, δηλαδή δεν βάζω το θέατρο πάνω από την ζωή. Είναι η ζωή, η οικογένεια, οι φίλοι και μετά το θέατρο.

«Ε»: Υπήρχαν στην πορεία σας ως τώρα «δύσκολες» συνεργασίες; Αν ναι, πώς τις αντιμετωπίσατε;

Π. Στ.: Πάντα υπάρχουν σε όλες τις συνεργασίες δυσκολίες, όπως επίσης και σε κάθε οικογένεια, σε κάθε σχέση, αλλά με στωικότητα και υπομονή τις ξεπερνάς, διότι πρέπει να πας παρακάτω, αλλιώς τα διαλύεις όλα. Το θέμα είναι πώς μπορείς να κρατηθείς μέσα σε αυτό.

«Ε»: Τι είναι αυτό που θεωρείτε πως σας «κρατά» σε αυτή τη δουλειά;

Π. Στ.: Αφενός, η ανάγκη μου να εκφράζομαι μέσα από την δουλειά μου και αφετέρου το ότι βλέπω τον κόσμο να περνά πολύ καλά, το οποίο είναι ανταμοιβή για τον ηθοποιό και για εμένα προσωπικά.

«Ε»: Έχετε αφήσει το «στίγμα» σας στην οθόνη σε σειρές όπως Εντιμότατοι κερατάδες, Οι Συμμαθητές, Daddy Cool, Έλα στη θέση μου, Συμπέθεροι από τα Τίρανα κ.α.. Σε ποιες δουλείες θα σας απολαύσουμε στην τηλεόραση στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα; Ποιο είδος σας αντιπροσωπεύει περισσότερο;

Π. Στ.: Η επόμενη δουλειά είναι πάλι με Παπαθανασίου-Ρέππα «Η κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα» που θα βγει στον Alpha από τέλη Σεπτέμβρη – αρχές Οκτώβρη, αλλά δεν θα έλεγα όχι και σε μία πρόταση με δραματικό ρόλο.

«Ε»: Ποιους συνεργάτες σας θαυμάζετε και ποιους μπορείτε να αποκαλέσετε «δασκάλους»;

Π. Στ.: Σίγουρα είναι ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης και η σύζυγός του, Έφη Μουρίκη, είναι οικογένεια πια. Επίσης, εδώ εντάσσω και τους Παπαθανασίου και Ρέππα.



Πληροφορίες για την παράσταση

Τοποθεσία: Θερινό Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης

Ημερομηνία και Ώρα: Κυριακή 7 Ιουλίου 2024 στις 21:30

Συντελεστές:

-Διασκευή/Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου – Μιχάλης Ρέππας

-Σκηνικά: Αθανασία Σμαραγδή

-Κοστούμια: Έβελιν Σιούπη

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Διάρκεια παράστασης: 140’

Τιμές Εισιτήριων: 23,00€ – 20,00€ -18,00€ -15,00€

Προπώληση: more.com & ταμείο θεάτρου

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Χρύσα Κιατίπη
Περισσότερα άρθρα από Εκδηλώσεις
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βιβλιοπρόταση του Σαββάτου: «Αίμος – Διαδρομές στα Βαλκάνια» του Θοδωρή Νικολάου

Τι είναι τα Βαλκάνια, όμως ; Φυλές, θρησκείες, εθνότητες, συνήθειες και ήθη παράγουν ένα γ…