Το ανακοίνωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής
Δημοπρατείται το μεγάλο έργο για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Νέα Καρβάλη-Τοξότες ενώ ανακοινώθηκαν τα σημαντικά νέα για τα έργα που θα πάρουν πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Ένωση και θα χρηματοδοτηθούν από το CEF II. Όπως ενημέρωσε την Τρίτη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, είναι θέμα ημερών να προκηρυχθεί ο μεγάλος σιδηροδρομικός διαγωνισμός από την ΕΡΓΟΣΕ.
Παράλληλα προσδιόρισε για τις αρχές Σεπτεμβρίου την υποβολή των φακέλων και των προσφορών ενώ εκτίμησε πως στις αρχές του 2025 θα υπογραφεί το νέο αυτό έργο.
Το μήκος της νέας γραμμής είναι περίπου 37 χιλιόμετρα και σύμφωνα με την μελέτη που έχει γίνει θα είναι μονή, και σε επόμενη φάση ηλεκτροκινούμενη και θα διαθέτει όλα τα η/μ συστήματα που προβλέπονται, δηλαδή σηματοδότηση, ETCS κ.α.
Μιλώντας από το βήμα της Επιτροπής, σημείωσε πως στις αρχές του 2023 είχε γίνει αίτηση στο CEF II για την χρηματοδότηση δύο μεγάλων έργων στη Βόρεια Ελλάδα, το ένα ήταν το Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη και το δεύτερο το Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.
Τελικά, όπως σημείωσε, εγκρίθηκε χρηματοδότηση 210 εκατ. ευρώ για το τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες που βγαίνει πλέον ανεξάρτητα σε διαγωνισμό από την ΕΡΓΟΣΕ και οδεύει προς υλοποίηση.
Το έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς συνδέει το νέο λιμάνι και την πόλη της Καβάλας με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ενώ είναι ένα πρώτο βήμα για την υλοποίηση της λεγόμενης Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Μελλοντικά και σύμφωνα με τον ανακοινωμένο προγραμματισμό του υπουργείου θα προχωρήσει, σε ορίζοντα 20ετίας και το υπόλοιπο τμήμα που θα είναι η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα.