Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Χρόνια δίχως κόμβο στην παραλιακή ζώνη της Ξάνθης. Γιατί;

Χρόνια δίχως κόμβο στην παραλιακή ζώνη της Ξάνθης. Γιατί;

1

Με οδυνηρό τρόπο επανέρχεται η ανάγκη κυκλικών κόμβων – Νέο δυστύχημα στην διασταύρωση του Μυρωδάτου που κόστισε τη ζωή σε δύο ανθρώπους


Ο αριθμός των θυμάτων στην άσφαλτο κάθε χρόνο αυξάνεται, με την Πολιτεία να παρακολουθεί αμέτοχη για πάνω από δέκα χρόνια


Στο …κενό πέφτουν τα αιτήματα των κατοίκων του Δήμου Αβδήρων για την τοποθέτηση κυκλικών κόμβων στις διασταυρώσεις Μαγγάνων, Αβδήρων [σ.σ. στο σημείο λειτουργούν φωτεινοί σηματοδότες], Μυρωδάτου και Μάνδρας, οι οποίες τείνουν να καταστούν καρμανιόλες, με δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια έχουν χάσει την ζωή τους πολλοί άνθρωποι στα συγκεκριμένα σημεία.

Στη λίστα των δυστυχημάτων έρχεται να προστεθεί αυτό που συνέβη το απόγευμα της Κυριακής στη διασταύρωση για την παραλία του Μυρωδάτου και το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δύο άτομα, ο 53χρονος οδηγός και μια 15χρονη φίλη της κόρη του θύματος.



Πάνω από δέκα χρόνια η συζήτηση για τους κυκλικούς κόμβους …αλλά κόμβοι πουθενά

Η συζήτηση για την τοποθέτηση των κυκλικών κόμβων ξεκίνησε την τετραετία επί περιφερειάρχη ΑΜΘ Άρη Γιαννακίδη (2011-2014) κατά την οποία κρίθηκε αναγκαία η παρέμβαση στις διασταυρώσεις στο παραλιακή οδό Νέας Κεσσάνης – Άβατο καθώς τα τροχαία ατυχήματα είχαν καταστεί καθημερινό γεγονός.

Ο πρώην αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ξάνθης, Κώστας Ζαγναφέρης σημειώνει σε ανακοίνωσή του ότι «παραλαμβάνοντας το 2014 την διοίκηση της Αντιπεριφέρειας Ξάνθης από τον κ. Καραλίδη οι κόμβοι Αβδήρων και Μυρωδάτου ήταν δημοπρατημένοι (με έκπτωση 54 %) και πλήρως χρηματοδοτούμενοι. Η διαδικασία ήταν με το σύστημα της μελετοκατασκευής. Ενώ ζητώ να προχωρήσουμε  στην υπογραφή σύμβασης το έργο ακυρώνεται από το Ελεγκτικό Συμβούλιο ως παράτυπα δημοπρατηθέν».

Από τότε πολλές υποσχέσεις και πολλές μελέτες έλαβαν χώρα δίχως να προχωρούν στο προκείμενο. Κατά την διάρκεια αυτών των χρόνων, έχουν χαθεί πολλές ζωές σε δυστυχήματα στην παραλιακή ζώνη, η οποία υπολείπεται κατά πολύ του υπόλοιπου οδικού δικτύου όσον αφορά στην ποιότητα και στις υποδομές.

Ο Ιρφάν Χατζηγκενέ, θεματικός αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών, Επικοινωνιών και Καλών Πρακτικών τονίζει στο «Ε» ότι «οι κυκλικοί κόμβοι αποτελούν ένα μείζον θέμα για την παραλιακή ζώνη του Δήμου Αβδήρων, το οποίο έχω φέρει πολλές στο περιφερειακό συμβούλιο και σκοπός μας είναι να μην ξαναζήσουμε ένα τέτοιο τροχαίο όπου χάθηκαν ανθρώπινες ζωές».

Στο ερώτημα «γιατί δεν έχει προχωρήσει το έργο τόσα χρόνια», ο κ. Χατζηγκενέ εξήγησε ότι δεν φταίνε οι εκάστοτε πολιτικοί αλλά το «υδροκέφαλο» σύστημα «με τους τρομερά αργούς ρυθμούς».

«Δεν έχουμε αρκετούς υπαλλήλους ενώ παράλληλα δεν δίνεται βαρύτητα σε σημαντικά θέματα με αποτέλεσμα την μειωμένη απόδοση», υπογραμμίζει ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης ενώ προσθέτει ότι «η γραμμή που υπάρχει εδώ και χρόνια δεν δουλεύει με τρόπο τέτοιο ώστε να έχουμε ένα ευρωπαϊκό κράτος που επενδύει στις υποδομές του».

«Όταν έρθει η ώρα θα μιλήσω ώστε να δουν οι πολίτες ποιες είναι οι συνθήκες που επικρατούν μέχρι να αποπερατωθεί ένα έργο», τονίζει.

Υφίσταται τουρισμός δίχως υποδομές;

Ένα οδικό δίκτυο με σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας δεν αφορά μόνο την ασφάλεια των διαμενόντων στον συγκεκριμένο τόπο αλλά και τους επισκέπτες, οι οποίοι συνήθως διατρέχουν διπλό κίνδυνο εφόσον δεν είναι εξοικειωμένοι με το οδικό δίκτυο της περιοχής.

«Στο επίκεντρο της Περιφέρειας είναι ο ανθρώπινος παράγοντας και δεν θα αφήσουμε να χαθούν άλλες ζωές» προκειμένου όπως τόνισε να αρχίσει πλέον να αναπτύσσεται ο τουρισμός πάνω σε σωστές υποδομές, αναφέρει ο κ Χατζηγκενέ.

Το 2024 «Έτος Οδικής Ασφάλειας» για την ΑΜΘ με ήδη δύο νεκρούς στην διασταύρωση του Μυρωδάτου

Να σημειώσουμε ότι με ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, το 2024 έχει ανακηρυχθεί σε έτος «Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης».

Όπως μας πληροφορεί ο κ. Χατζηγκενέ, αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο σημείο ανοίγματος φακέλων για να οριστεί ο ανάδοχος. Το πρώτο έργο αφορά τους κόμβους σε Άβδηρα και Μυρωδάτο ενώ, όπως υποστηρίχθηκε, έως το τέλος του χρόνου θα δημοπρατηθούν οι κόμβοι Μάνδρα και Μάγγανα.

Γιατί προκρίνονται οι κυκλικοί κόμβοι ως η καλύτερη λύση

Όλο και πιο πολλές διασταυρώσεις όπου σημειώνονται πολλά ατυχήματα και συμφόρηση αντικαθίστανται από κυκλικούς κόμβους. Η χαμηλή ταχύτητα των διερχομένων οχημάτων οδηγεί καταρχήν σε μεγαλύτερη οδική ασφάλεια και καλύτερη ροή της κυκλοφορίας, που με τη σειρά τους μειώνουν τα καυσαέρια και τον θόρυβο. Επιπλέον, οι κυκλικοί κόμβοι πείθουν για τη χρησιμότητά τους λόγω του μικρότερου κόστους συντήρησης και είναι ευκολότερο να διέλθουν από αυτούς φορτηγά αυτοκίνητα – εφόσον είναι αρκετά μεγάλη η ακτίνα τους.

Το μεγάλο όμως πλεονέκτημα των κυκλικών κόμβων είναι ότι εξαλείφει τις διασταυρώσεις των ρευμάτων. Οι συγκοινωνιολόγοι μάλιστα αναφέρουν σε μία διασταύρωση 32 διασταυρώσεις ρευμάτων, ενώ στους κυκλικούς κόμβους: καμία. Υπάρχουν μόνον συμβολές και διαχωρισμοί ρευμάτων.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Παύλος Μαραγκός
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αντίθετο το ΚΚΕ στην άσκηση «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – 24»

«Η κυβέρνηση καταγγέλλεται για την εμπλοκή της Ελλάδας στους πολέμους του ΝΑΤΟ και την ενί…