Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Χωρίς σημαντικό οικονομικό αποτύπωμα ο αναπτυξιακός νόμος στην ΑΜΘ

Χωρίς σημαντικό οικονομικό αποτύπωμα ο αναπτυξιακός νόμος στην ΑΜΘ

0

Σωρεία τεχνικών προβλημάτων για τα εγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια  – Έξι συνολικά σχέδια έχουν εγκριθεί από την ΑΜΘ – Τα λεφτά φτάνουν για 2 έως 4


Κομμένες από 1/1/2024 οι επιδοτήσεις έως και 75% για την περιφέρειά μας- Κατεβαίνουμε κατηγορία σε 35% –  45%


Αναπτυξιακός  κατ’ ευφημισμόν τείνει να γίνει ο νόμος που επιδοτεί επενδυτικά σχέδια για τον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων αφού ελάχιστα επενδυτικά σχέδια περνούν από την …κρησάρα των κριτηρίων σε σχέση με όσα υποβάλλονται αλλά και όσα εντάσσονται βρίσκονται αντιμέτωπα με γραφειοκρατικά εμπόδια με αποτέλεσμα μεγάλη καθυστέρηση στην υλοποίηση των σχεδίων.

Ιδιαίτερα για την περιφέρειά μας με …διαγνωσμένο το αναπτυξιακό της έλλειμμα ο αναπτυξιακός νόμος ενώ θα έπρεπε να δράσει «θεραπευτικά» κάτι τέτοιο δεν αποτυπώθηκε στην οικονομία της περιοχής μας και επιπρόσθετα υπάρχουν και δυσμενέστερες εξελίξεις.


Ο πρόεδρος του Δικτύου Συνδέσμου Βιοτεχνιών & Βιομηχανιών ΑΜΘ Χρήστος Γιορδαμλής

Ο οικονομολόγος Κωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης

Σωρεία τεχνικών προβλημάτων για τα εγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια

Οι στρεβλώσεις του τρέχοντος αναπτυξιακού νόμου (2020), ήταν το αντικείμενο της συνάντησης την περασμένη Τρίτη, του προέδρου του Δικτύου Συνδέσμου Βιοτεχνιών & Βιομηχανιών ΑΜΘ Χρήστο Γιορδαμλή με τον υπουργό Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκο.

Αναφερόμενος στην ατζέντα της συνάντησης με τον υπουργό ο κ. Γιορδαμλής σημείωσε: «Αυτό που ζητήσαμε είναι να λυθούν τα θέματα του αναπτυξιακού νόμου. Συγκεκριμένα υπάρχουν επενδυτικά σχέδια τα οποία έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες αλλά δεν έχει καταβληθεί η χρηματοδότηση ή λόγω της γραφειοκρατίας δεν βγαίνουν αποφάσεις της φοροαπαλλαγής, ώστε να μπορεί μια επιχείρηση να συμψηφίσει την επιδότηση με την φοροαπαλλαγή και να πληρώσει τον αναλογούντα φόρο. Επίσης μια δεύτερη κατηγορία είναι ότι ενώ οι επιχειρήσεις έχουν ολοκληρώσει τα επενδυτικά τους σχέδια καθυστερούν πολύ να βγουν οι αποφάσεις ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων. Τέλος στην τρίτη κατηγορία είναι οι επιχειρήσεις που έχουν υποβάλει επενδυτικά σχέδια προς έγκριση και ενώ έχουν βγει προ διετίας οι προσωρινοί πίνακες, το δημόσιο δεν προχωρά στην κοινοποίηση της οριστικής έκδοσης των αποφάσεων. Εκκρεμούν δηλαδή οι αποφάσεις ένταξης ώστε να μπορεί μια επιχείρηση και να δανειοδοτηθεί και να ξεκινήσει την υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου της με ασφάλεια».

Έξι συνολικά σχέδια έχουν εγκριθεί από την ΑΜΘ – Τα λεφτά φτάνουν για 2 – 4

Όπως ανέφερε ο κ. Γιορδαμλής το βασικό πρόβλημα του αναπτυξιακού νόμου είναι ότι δεν επαρκούν τα χρήματα και είναι ανάγκη να ενισχυθεί ο αναπτυξιακός με μεγαλύτερα κονδύλια. Ενδεικτικό είναι ότι τα επενδυτικά σχέδια που έχουν υποβληθεί στην ΑΜΘ είναι έξι συνολικά και τα χρήματα επαρκούν να καλύψουν 2 – 4 μόνο παρότι όλα έχουν εγκριθεί: «Περιγράψαμε την εικόνα της επιχειρηματικότητας στην περιφέρειά μας σημειώνοντας ότι δεν πάει καλά και καταστήσαμε σαφή την ανάγκη να προστεθούν κι άλλα κονδύλια. Ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα προσπαθήσει προς αυτή την κατεύθυνση όπως και ένα επιλυθούν τα τεχνικά ζητήματα. Διαπιστώσαμε από μέρους του καλές προθέσεις».

 Κομμένες από 1/1/2024 οι επιδοτήσεις έως και 75% για την περιφέρειά μας

Οι δυσμενείς εξελίξεις για την περιφέρειά μας, όπως προαναφέρθηκε, είναι ότι από 1/1/2024 αλλάζει κατηγορία κινήτρων και από την ανώτατη που ήταν με τις κρατικές ενισχύσει να φτάνουν έως 75% τώρα μειώνεται στην κατηγορία 35% – 45%. Να σημειώσουμε ότι κάθε χρόνο υπάρχει διαπραγμάτευση με την ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις που δίνονται σε επιχειρήσεις προκειμένου να μην προκαλέσουν προβλήματα στον ανταγωνισμό. Όπως ανέφερε ο κ. Γιορδαμλής στην πρώτη κατηγορία κινήτρων ( έως 75%) παραμένουν οι απολιγνητοποιημένες περιοχές (Κοζάνη, Πτολεμαΐδα, Φλώρινα) και η Κρήτη ενώ η περιφέρεια μας πέφτει σε μικρότερη κατηγορία κινήτρων (35 – 45%): «Αυτό σημαίνει μείωση της ελκυστικότητας της περιοχή μας που έτσι και αλλιώς είναι μειωμένη, λόγω της έλλειψης βασικών λειτουργικών υποδομών. Για παράδειγμα δεν έχουμε τρένο, δεν υπάρχει σιδηροδρομική σύνδεση με τα λιμάνια, έχουμε μεγάλο ενεργειακό κόστος.  Αυτά όλα είναι αντικίνητρα για νέες επενδύσεις».

Δεν άλλαξε το οικονομικό status Quo στην Θράκη ο αναπτυξιακός.  20 : 1 η αντιστοιχία των αιτήσεων – έγκρισης

Αναφορικά με τον αναπτυξιακό νόμο και το οικονομικό του αποτύπωμα μας μίλησε διευκρινιστικά ο οικονομολόγος Κωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης: «Ο παρών νόμος ψηφίστηκε το 2020 και περιλαμβάνει 13 καθεστώτα που προκηρύσσονται ανά διαστήματα, Το βασικό πρόβλημα είναι ότι δεν επαρκούν οι πόροι. Για παράδειγμα για τον τουρισμό είναι 150 εκ. ευρώ τα μισά είναι φοροαπαλλαγές για τα άλλα μισά είναι ελάχιστες οι επιχειρήσεις που μπορούν να εξετασθούν η αντιστοιχία είναι ανά 20 αιτήσεις μια έγκριση. Μπορεί μια επιχείρηση να έχει άψογο φάκελο άριστη χρηματοοικονομική εικόνα αλλά να μην ενταχθεί. Για τις πιο πολλές επιχειρήσεις είναι άπιαστο όνειρο η ένταξη. Για την Θράκη υπήρχε η διακήρυξη της έντονης ενίσχυσης ώστε να αλλάξει το status Quo της περιοχής. Δεν το είδαμε παρά κάτι  λίγο. Δεν είχε οικονομικό αποτύπωμα ο νόμος αυτός και επειδή οι  ενισχύσεις είναι κρατικές δεν είμαι αισιόδοξος ότι θα έχουν καλυτερο. Αυτή τη στιγμή είναι και το Ταμείο Ανάκαμψης που χορηγεί όρους με την μορφή δανείων αλλά αφορά 20.000 – 30.000 επιχειρήσεις σε σύνολο 1 εκ. Το σύμπλεγμα των τριών : Αναπτυξιακό,  Ταμείο Ανάκαμψης και Τράπεζες έχουν πολύ χαμηλή χρηματοδότηση».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…