Σε καθοδικό κύκλο βρίσκονται οι τιμές των καταναλωτικών προϊόντων
Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάιο ήταν μειωμένες 1,25% κατά μέσο όρο σε ετήσια βάση. Την ίδια ώρα, από τις 23 κατηγορίες που εξετάστηκαν στο πλαίσιο της έρευνας, οι 14 κατέγραψαν μείωση και οι 9 αύξηση. Τον Ιούνιο, ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ήταν αρνητικός της τάξης του -1,92% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Από τις 23 κατηγορίες που εξετάστηκαν οι 13 κατέγραψαν μείωση και οι 10 αύξηση. Αναφορικά με τον Ιούλιο, σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ θα είναι αρνητικός πάνω από 2%.
Ο ίδιος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επισημαίνει ότι η κυβέρνηση έχει λάβει διάφορα μέτρα τα οποία, άλλα σε μεγαλύτερο και άλλα σε μικρότερο βαθμό, επηρέασαν θετικά την αποκλιμάκωση των τιμών. Σε αυτό το πλαίσιο, καθοριστικό ήταν το μέτρο της αποθάρρυνσης των ανατιμήσεων προϊόντων, όπως επίσης και οι αποφάσεις που ελήφθησαν για τα απορρυπαντικά, τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και τα καθαριστικά σπιτιού όπου με νομοθετική παρέμβαση μειώθηκε η προτεινόμενη τιμή πώλησης κατά 15%. «Και τα μέτρα της κυβέρνησης έχουν συνδράμει στην πτώση των τιμών στα σούπερ μάρκετ. Βεβαίως, βασικός λόγος αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού είναι οι διεθνείς τάσεις, διότι η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού είναι ένα διεθνές και ευρωπαϊκό φαινόμενο» τονίζει ο κ. Πεταλάς.