Άξιος πρωταθλητής Ευρώπης
Σε ένα συγκλονιστικό παιγνίδι η μπασκετική ομάδα του Παναθηναϊκού στο Βερολίνο κέρδισε με 95-80 την μεγάλη Ρεάλ Μαδρίτης.
Όλοι οι φίλαθλοι του μπάσκετ που είδαν τον αγώνα έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι για το υψηλό επίπεδό του. Απόλαυσαν σωστό παιγνίδι και από τις δύο ομάδες, είδαν μια άψογη διαιτησία από κάθε άποψη και είδαν παράλληλα έναν δυνατό Παναθηναϊκό, ψυχή και σώματι, που τα έδωσε όλα στο παιγνίδι του τελικού.
Έτσι, η μπασκετική ομάδα κέρδισε επάξια τον τίτλο της πρωταθλήτριας Ευρώπης για 7η φορά, γεγονός που θα της επιτρέψει να «ράψει» στη φανέλα της το νέο αστέρι.
-Άξια νίκη πέρα για πέρα.
Γ.Δ.
Παρωδία ποδοσφαιρικού αγώνα
Όσοι φίλαθλοι είχαν την υπομονή ν’ αντέξουν τον ποδοσφαιρικό τελικό του Κυπέλλου Ελλάδος, έκαναν τεστ ψυχραιμίας και αντοχής.
Χειρότερος αγώνας δεν υπήρξε καθ’ όλη την περίοδο. Οι δύο αντίπαλοι, Παναθηναϊκός και Άρης ταλαιπώρησαν και εξεφτέλισαν το ποδόσφαιρο. Σ’ έναν αγώνα στο άδειο γήπεδο του Βόλου ουσιαστικά παίχθηκε αντιποδόσφαιρο στη χειρότερη μορφή του. Μάλιστα τα φάουλ από τις δύο ομάδες ήταν δεκάδες εξαιτίας του αντιαθλητικού ποδοσφαίρου.
Τραγική εικόνα, παρωδία αγώνα, κι ένα γκολ στο τελευταίο λεπτό των καθυστερήσεων από τον ΠΑΟ που τον λύτρωσε και κέρδισε το Κύπελλο Ελλάδος.
Για δε την εξέλιξη του αγώνα τι να πει κανείς. Τρεις κόκκινες κάρτες και αρκετές κίτρινες, σ’ έναν αγώνα κλωτσοπατινάδας που ξεφτίλισε για καλά το ελληνικό ποδόσφαιρο.
Όσο για την διαιτητή Στεφανί Φραπάρ, θ’ ακούει ποδόσφαιρο Ελλάδος και θα φεύγει τρέχοντας.
Γ.Δ.
Θα έχουμε εκπλήξεις;
Το ακούω ως ερώτημα, το διαβάζω στους αναλυτές και σχολιαστές, μήπως και υπάρξουν εκπλήξεις στις ευρωπαϊκές κάλπες. Εκπλήξεις στο ευρωπαϊκό επίπεδο συνολικά.
Προσωπικά εκτιμώ ότι ελάχιστες και μικρές θα είναι οι αλλαγές. Κι αυτό το βγάζω ως συμπέρασμα με ότι θα συμβεί και στη χώρα μας. Εδώ, όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις, θα διατηρηθούν όλα τα προηγούμενα δεδομένα. Άρα, σημαντικές μετατοπίσεις των ψηφοφόρων δεν θα υπάρξουν. Έτσι, θα παραμείνουν όλα στο ίδιο στάτους, κι αυτό διότι εύκολα δεν αλλάζεις τις βασικές σου επιλογές, δεν χαλάς τη βολή σου, όλα όσα έχεις δημιουργήσει.
Γ.Δ.
Προεκλογικό
Εντάξει, τις τελευταίες μέρες έχουν μειωθεί οι επισκέψεις υποψήφιων ευρωβουλευτών.
Το θεωρώ λογικό για δύο λόγους. Όλοι πηγαίνουν στις περιοχές που έχουν δύναμη αλλά και πολλές ελπίδες ότι θα τους προτιμήσουν λόγω καταγωγής, ενώ άλλοι στοχεύουν τα μεγάλα αστικά κέντρα που έχουν συγκριτικά περισσότερους κατοίκους. Όπως μπορούν λοιπόν, οι υποψήφιοι δίνουν τον προσωπικό τους αγώνα. Ένας αγώνας δύσκολος, είναι γεγονός, διότι άλλοι έχουν μηχανισμούς δικούς τους και άλλοι περιμένουν τους κομματικούς να κινηθούν και βοηθήσουν στην σταυροδοσία.
Τώρα μεταξύ μας οι υποψήφιοι της περιφέρειας γενικώς έχουν μειωμένες ελπίδες να εκλεγούν. Την μεγάλη προτίμηση, δυστυχώς, την έχουν οι γνωστοί «αναγνωρίσιμοι». Κι αυτοί θα εκλεγούν όπως δείχνουν τα μέχρι στιγμής στοιχεία των δημοσκοπήσεων.
Γ.Δ.
Γιατί μας προσπερνούν;
«Στην Καβάλα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της, στην Αλεξανδρούπολη καράβια με τανκ, στο Λάγος που και που καραβάκια μικρού εκτοπίσματος. Δίπλα μας, ανατολικά και δυτικά, ανθεί ο τουρισμός και η ανάπτυξη και μεις στη μέση πετάμε αετό».
Λόγια φίλου αγαπητού αλλά και δημιουργικού ο οποίος συνέχισε λέγοντας «βρέθηκα το Σάββατο στην Καβάλα για μια συνάντηση και ακολούθησε γεύμα. Στην ταβέρνα άκουγες Τούρκικα, Βουλγάρικα, Ρουμάνικα κι έβλεπες τις παρέες ν’ απολαμβάνουν την φιλοξενία. Εμείς εδώ, σε τι ποσοστό δεχόμαστε αυτόν τον τουρίστα;»
Συμφώνησα ότι πράγματι υστερούμε ως Ξάνθη. Σίγουρα υπάρχει λόγος που οι επισκέπτες αυτοί προτιμούν την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα κι όχι την Ξάνθη. Έρχονται δηλαδή στη Θράκη και μας προσπερνούν καταλήγοντας στην Καβάλα.
Γιατί αυτή η εξαίρεση Κομοτηνής και Ξάνθης; Την έχουν ψάξει την αιτία οι επαγγελματικοί φορείς των δύο αυτών πόλεων;
Γ.Δ.
Χρειάζεται σοβαρή έρευνα
Ο συμπολίτης μας έχει δίκιο να επισημαίνει ένα αρνητικό γεγονός επιχειρηματικού περιεχομένου το οποίο βεβαίως έχει οικονομικό υπόβαθρο σημαντικό.
Όμως, για να λυθεί ένα θέμα σοβαρό, πρέπει να γίνει έρευνα για να διαπιστωθεί ο λόγος και η αιτία για να ξεκινήσει στη συνέχεια η λύση. Κι αυτή η διαδικασία δεν είναι εύκολη αφενός και αφετέρου απαιτεί σοβαρή, επαγγελματική αντιμετώπιση της έρευνας από γνώστες και εξειδίκευση.
Για να βγουν τα συμπεράσματα και να προταθούν λύσεις χρειάζεται δουλειά. Χρειάζεται επίσης οι προτάσεις που θα προκύψουν να γίνουν αποδεκτές απ’ όλους τους εμπλεκόμενους του τουριστικού τομέα.
-Πρέπει δηλαδή να ξεκινήσει μια έρευνα. Για να διαπιστωθούν τα αρνητικά και φυσικά μειωθούν σταδιακά.
Το ζητούμενο είναι να γίνει αυτή η έρευνα μεν, να υλοποιηθεί δε απαρέγκλιτα από τους εμπλεκόμενους.
Διαφορετικά θα βλέπουμε τους τουρίστες να μας προσπερνούν ως νομό.
Γ.Δ.
Τι έχουμε;
Πρόκειται για ένα καίριο ερώτημα που το ακούω συχνά από πολλούς Ξανθιώτες. Σας το μεταφέρω έτσι για προβληματισμό για σήμερα και για το μέλλον βέβαια.
Ακούω λοιπόν ένα παράπονο θα έλεγα για μία έλλειψη.
Ακούω να λένε «Υπουργό δεν έχουμε, υφυπουργό δεν έχουμε, γενικό γραμματέα σε υπουργείο δεν έχουμε, τίποτε τελικά δεν έχουμε…» και εννοούν στο κυβερνητικό επίπεδο.
Φυσικά κυβερνητικό βουλευτή έχουμε αλλά καμία ενημέρωση δεν έχουμε για κάποια θετική του παρέμβαση για επίλυση τοπικού θέματος.
-Συμπέρασμα; Μικρές έως ελάχιστες οι πιθανότητες παρέμβασης προς την κυβέρνηση έχει η Ξάνθη χρόνια τώρα. Και τα χρόνια περνούν και ο τόπος μας κάνει βήματα προς τα πίσω.
Το αμφισβητεί κανείς αυτό;
Γ.Δ.
Πρώτη η Ξάνθη σε εξαγωγές στην ΑΜΘ
Η πορεία των ελληνικών εξαγωγών και ειδικότερα η εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, παρουσιάστηκαν -μεταξύ άλλων- στην ημερίδα εξωστρέφειας που διοργάνωσε, στην Καβάλα, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Οι εκπρόσωποι των δυο φορέων που έχουν την ευθύνη υλοποίησης του Εθνικού Σχεδιασμού Εξωστρέφειας και εποπτεύονται από το υπουργείο Εξωτερικών, η Export Credit Greece (ECG) και η Enterprise Greece παρουσίασαν στη διάρκεια της εκδήλωσης ενδιαφέροντα στοιχεία για τις στρατηγικές κατευθύνσεις που ακολουθούνται για την άσκηση αποτελεσματικής οικονομικής διπλωματίας, υποστήριξης των εξαγωγών και διεθνοποίησης της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Σύμφωνα με αυτά η ΑΜΘ κατέχει έβδομη θέση στη γενική κατάταξη των εξαγωγών ανά περιφέρεια στην Ελλάδα την αξία των εξαγώγιμων προϊόντων να φτάνει το 1.055.544.126 ευρώ. Πρώτη είναι η Αττική. Το ενδιαφέρον επίσης είναι ότι η Ξάνθη παρουσιάζει τη μεγαλύτερη εξαγωγική δραστηριότητα για το 2023 σε ποσοστό 32%, με δεύτερη την Καβάλα με ποσοστό 23% και ακολουθούν η Δράμα, η Ροδόπη και ο Έβρος. Η πρώτη θέση της Ξάνθης οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό στην εξαγωγή των καπνών αλλά και στις πλαστικές ύλες, όπως επίσης και κηπευτικών. Είναι γνωστό ότι στο νομό μας υπάρχουν κάποιες μεγάλες επιχειρήσεις όπως τα Πλαστικά Θράκης που έχουν και τα Θερμοκήπια Θράκης, η Sunlight, η JTI και η ΣΜΥΡΔΕΞ που έχουν μεγάλο όγκο εξαγωγών. Προφανώς γι’ αυτό και η πρωτιά της Ξάνθης.
Μ.Ξ.
Πικρός καφές
Πικρή γεύση αφήνει ο καφές αφού η τιμή του έχει πάρει τα απάνω της …και δεν λέει να σταματήσει. Απ’ την μια η κλιματική αλλαγή που επηρεάζει την παραγωγή, απ’ την άλλη η αύξηση του κόστους μεταφοράς λόγω της ενεργειακής κρίσης μας κάνουν αύξηση 20% μέσα σε 1,5 χρόνο! Αν δε αυξηθεί από το 13% στο 24% και ο ΦΠΑ θα ξεφύγει τελείως η τιμή του καφέ. Αυτό σίγουρα θα έχει επίπτωση στην κατανάλωση γιατί δεν μπορεί να χρειάζεσαι ένα 10 ευρώ κάθε μέρα για καφέ. Γιατί ποιος δεν πίνει δυο – τρεις καφέδες κάθε μέρα; Ο καφές είναι μια αγαπημένη μας συνήθεια, είναι το «ξυπνητήρι» μας και αυτός που μας δίνει ενέργεια και οι πιο πολλοί είμαστε εθισμένοι σ’ αυτόν.
Μ.Ξ.