Είμαστε φιλόξενοι
«Δεν μπορεί, ήρθε ο Μητσοτάκης στην Κομοτηνή και τον Έβρο, ήρθε ο Κασσελάκης επίσης, ε, δε μπορεί, θα’ ρθει και ο Ανδρουλάκης», άκουσα να σχολιάζεται το πρωί της Πέμπτης από συμπολίτες.
Μεταξύ μας το βρίσκω σωστό για να συμπληρωθεί η τριάδα των μεγάλων κομμάτων (λέμε τώρα…) και καμία παπάντζα έτσι για ποικιλία.
Πάντως, η αλήθεια είναι ότι μας προτίμησαν οι υποψήφιοι και μας επισκέφτηκαν, δε λέω. Σίγουρα θα μας επισκεφθούν κι άλλοι, να τους περιμένουμε να τους γνωρίσουμε και να τους ακούσουμε φυσικά. Εξάλλου, είναι γνωστό πως είμαστε φιλόξενοι κι ευγενικοί, αυτό το γνωρίζουν όλοι.
-Δεκτοί λοιπόν όλοι.
Γ.Δ.
Η ανίκητη ακρίβεια
Ομολογώ και είμαι βέβαιος πως κι εσείς θα συμφωνήσετε ότι για την ακρίβεια στα φρούτα, λαχανικά και εν γένει τρόφιμα δόθηκε και συνεχίζει να δίδεται μεγάλος πόλεμος.
Η κυβέρνηση προσπάθησε και συνεχίζει να δίνει έναν αγώνα δύσκολο μεν, αλλά με μικρή επιτυχία δυστυχώς. Εδώ ισχύει ότι δύσκολα στη χώρα μας κατεβαίνουν στο ράφι οι τιμές όταν ανέβουν. Κι ακόμη, ισχύει και το άλλο. Εύκολα και γρήγορα οι τιμές τραβούν την ανηφόρα και αργά και με μικρά βήματα παίρνουν την κατηφόρα κι αυτό σπάνια.
Τέλος πάντων, η μάχη μέχρι στιγμής δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και η ακρίβεια είναι βέβαιο ότι θα μετρήσει στις εκλογές.
Γ.Δ.
Το λιμάνι Πόρτο Λάγος Ι
Δεκάδες χρόνια τώρα, 46 για την ακρίβεια, η εφημερίδα μας έχει ασχοληθεί με το λιμάνι του Πόρτο Λάγος. Κάναμε ρεπορτάζ αμέτρητα, μίλησαν υπουργοί, βουλευτές, βιομήχανοι, βιοτέχνες, το Επιμελητήριο Ξάνθης, οι εργαζόμενοι στο λιμάνι, οι επαγγελματίες, οι ίδιοι οι κάτοικοι.
Ακούστηκαν πολλά λόγια, πολλές υποσχέσεις και τελικά έγιναν λίγα έως ελάχιστα πράγματα για ν’ αλλάξει το λιμάνι, η ευρύτερη περιοχή ν’ αναπτυχθεί, ζωντανέψει, να γίνει προορισμός.
Δυστυχώς από την πλευρά της Πολιτείας μικρό ενδιαφέρον -πραγματικό- υπήρξε. Αντί το Πόρτο Λάγος να βελτιωθεί, να πάρει μπροστά η «μηχανή», περνάει κρίση, μένει στάσιμο, υποβαθμίζεται.
Γ.Δ.
Το λιμάνι Πόρτο Λάγος ΙΙ
Θα μου επιτραπεί μία αναδρομή στο παρελθόν για το επίνειο της Ξάνθης όπως τότε λέγαμε για το Πόρτο Λάγος. Για την κίνηση που είχε, για το Τελωνείο που λειτουργούσε εκεί, για τα γραφεία του Λιμενικού, για τα γραφεία των Εκτελωνιστών, για τους κατοίκους που δούλευαν στο λιμάνι που είχε κίνηση στο φόρτωμα-ξεφόρτωμα εμπορευμάτων όπως σιτηρών, τσιμέντων, ξυλείας, καπνών και άλλων προϊόντων.
Θυμάμαι το ενδιαφέρον του τότε βουλευτή Τριαντ. Μιχαηλίδη, του Αλεξ.Μπαλτατζή, του Φώτη Σιδερίδη και του Θεόδ. Σπετσιώτη από το Επιμελητήριο.
Η κεντρική όμως διοίκηση είχε άλλα σχέδια ή καλύτερα δεν είχε σχέδια. Κι άφησε σιγά-σιγά, με το χρόνο ν’ απαξιωθεί το λιμάνι και να υποβαθμιστεί.
Όμως η συμπεριφορά τελικά αυτή, δεν άξιζε, δεν έπρεπε να γίνει. Κι αυτό το λάθος θα πρέπει σήμερα να διορθωθεί. Κι αυτό μπορεί να το πετύχει πλέον μόνο η Περιφέρεια σε συνεργασία με την κυβέρνηση. Το οφείλουν στο Πόρτο Λάγος και στους κατοίκους του.
Γ.Δ.
Τα τρένα που δεν θα περνούν
Εντάξει, το έχουμε εμπεδώσει για τα καλά, πως τρένο στην Ξάνθη από Θεσσαλονίκη- Δράμα – Ξάνθη δεν θα δούμε.
Ούτε βέβαια θ’ ακούσουμε τον γνωστό ήχο, ούτε τίποτε άλλο. Γι’ αυτό ας το αποφασίσουμε όλοι ότι αυτή η ιστορία ήταν μια προσμονή χωρίς προοπτική.
Παράλληλα, σοβαρές αμφιβολίες υπάρχουν και για το τμήμα Λιμάνι Καβάλας – Τοξότες.
Σαν κάτι μακρινό μου φαίνεται επίσης να γίνει η γραμμή Ξάνθη- Αλεξανδρούπολη. Αλλά κι αν κάποτε λειτουργήσει θα πρόκειται για μια κολοβή ιστορία χωρίς προοπτικές.
Γενικά, το θέμα τρένο στην Ξάνθη ξεχάστε το αγαπητοί συμπολίτες. Για να προσγειωθούμε στην πραγματικότητα βεβαίως.
Γ.Δ.
Επιλογή με προσοχή Ι
Δεν είναι μόνο ιδιαίτερα σοβαρή και υπεύθυνη στάση στις εκλογές η συμμετοχή σ’ αυτές. Παράλληλα το ίδιο εάν όχι σοβαρότερη αποτελεί η επιλογή του υποψήφιου που θα επιλέξουμε εμείς οι πολίτες. Βέβαια την αρχική ευθύνη της επιλογής των υποψηφίων ευρωβουλευτών την έχουν τα κόμματα.
Με ποια κριτήρια επιλέγονται οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές από πολιτικά κόμματα, μεγάλα ή μικρά, το γνωρίζουμε. Ζούμε στην εποχή της μεταπολιτικής, κατά την οποία προηγείται η εικόνα του TikTok, του lnstagram και των άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Η αρχική σκέψη όλων των κομμάτων ήταν να επιλεγούν προσωπικότητες από την Ομογένεια για να κερδίσουν όσο το δυνατόν περισσότερα από την επιστολική ψήφο.
Στη συνέχεια άρχισε ο αγώνας εξερεύνησης καλών βιογραφικών από τοπικούς άρχοντες, πανεπιστημιακούς με περγαμηνές, επιχειρηματίες και τεχνοκράτες, γνωστούς στις κοινωνίες αλλά ενδεχομένως άγνωστους στο ευρύ κοινό των ψηφοφόρων. Υποψήφιοι με κοινωνικό έργο, συνεπή πολιτική ή επιχειρηματική πορεία, προσωπικότητες εγγυημένου κύρους! Όμως, ο βασικός κορμός των ψηφοσυλλεκτών υποψηφίων στα ευρωψηφοδέλτια προέρχεται από τα ΜΜΕ και το οικοσύστημα του lifestyle. Προβεβλημένα πρόσωπα από την τηλεόραση, τη δημοσιογραφία και τον αθλητισμό, με υψηλή δημοφιλία αλλά με ελάχιστη έως ανύπαρκτη γνώση των ευρωπαϊκών προβλημάτων και όσων θα επηρεάσουν τις ζωές μας.
Γ.Δ.
Επιλογή με προσοχή ΙI
Με μοναδικό εφόδιο την αναγνωρισιμότητα κερδίζεις το κυνήγι του σταυρού, αλλά μέχρις εκεί. Απλώς στη συνέχεια κάνεις τουρισμό στις Βρυξέλλες. Δευτέρα με Πέμπτη, καλά πληρωμένα όλα και με ξεναγό-διερμηνέα, αν τα αγγλικά σου είναι επιπέδου Lower. Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι, αξίζει να κάνουμε μια ιστορική αναδρομή στις ευρωεκλογές με λίστα, όπου την Ελλάδα μας εκπροσωπούσαν στην Ευρώπη προσωπικότητες όπως ο Ευάγγελος Αβέρωφ, ο Παναγιώτης Λαμπρίας, ο Μανώλης Γλέζος, ο Σταύρος Ξαρχάκος, η Νανά Μούσχουρη και άλλοι καταξιωμένοι Έλληνες, οι οποίοι μπορούσαν να σταθούν στο επίπεδο που απαιτείται από το ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Στο χέρι μας είναι στις επικείμενες ευρωεκλογές να στείλουμε στην Ευρώπη τους καλύτερους εκπροσώπους της κοινωνίας μας. Να επιλέξουμε πού θα βάλουμε τον σταυρό της προτίμησής μας με βάση το βιογραφικό του υποψηφίου, την αξιοσύνη του και τις γνώσεις του πάνω σε ευρωπαϊκά θέματα.
Πρόσωπα που θα συμμετέχουν ανελλιπώς στις συνεδριάσεις, θα παίρνουν θέση στα ευρωπαϊκά ζητήματα που αφορούν τη χώρα μας και θα είναι μια γροθιά με όλους τους Έλληνες ευρωβουλευτές. Με άλλα λόγια, στο χέρι μας είναι να ανατρέψουμε το κακό παρελθόν στον τρόπο επιλογής των υποψήφιων ευρωβουλευτών και να δώσουμε τη δυνατότητα να εκλεγούν όσοι, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, δεν έχουν ελπίδα να εκλεγούν.
Να στείλουμε στην Ευρωβουλή πρόσωπα με κατάρτιση και όρεξη για δουλειά και όχι για τουρισμό!
Γ.Δ.
Έρχεται ο Πέτρος Μπελέρης
Από αξιόπιστη πηγή των Αθηνών πληροφορηθήκαμε την άφιξη στην ευρύτερη περιοχή της Περιφέρειάς μας, το Σαββατοκύριακο ο Πέτρος Μπελέρης.
Πρόκειται ως γνωστόν για τον γιο του Φρέντι Μπελέρη που βρίσκεται εδώ κι ένα χρόνο σε φυλακή των Τιράνων από το καθεστώς Ράμα. Φυλακίστηκε με αστήρικτη κατηγορία για να μην αναλάβει τα καθήκοντά του ως εκλεγμένος δήμαρχος Χειμμάρας. Έτσι, τον προεκλογικό αγώνα του ως υποψήφιος Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, ανέλαβε ο γιός του Πέτρος.
Σύμφωνα λοιπόν με το πρόγραμμά του, το Σάββατο θα επισκεφθεί τη Δράμα και την Καβάλα, την Κυριακή μεσημέρι την Ξάνθη, απόγευμα Κομοτηνή και Έβρο, απ’ όπου θα αναχωρήσει για Αθήνα.
Γ.Δ.
Τίποτε καινούργιο
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας που ήρθε στην Ξάνθη δεν μας είπε τίποτε καινούργιο. Αναφέρθηκε στα έργα που εκτελούνται ήδη από χρόνια. Όπως ο κάθετος άξονας, το α’ τμήμα Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, το οποίο δημοπρατήθηκε πριν το 2020 και έπρεπε να τελειώσει το 2022 για να φτάσουμε στο 2024 και να μην έχει τελειώσει! Μας είπε για τα δύο σχολεία το Μουσικό και το Ειδικό, ότι βρίσκονται σε διαδικασία μελέτης και ότι εκκρεμεί χρηματοδότηση. Γνωστά πράγματα δηλαδή. Το καινούργιο ήταν ότι έκοψε τη φόρα σε όλους αυτούς που νόμιζαν ότι θα έχουμε τρένο στην Ξάνθη και αναφερόμαστε στην γραμμή Δράμα – Ξάνθη. Αυτό το ανέφερε στην συνέντευξη τύπου ο υπουργός αλλά όχι στο δελτίο τύπου που έστειλε το υπουργείο. Αντ’ αυτού ως άλλο έργο αναφέρθηκε η ενεργειακή αναβάθμιση του νοσοκομείου Ξάνθης.
Με λίγα λόγια το υπουργείο Μεταφορών και υποδομών δεν έχει να παρουσιάσει κάποιο νέο έργο για την Ξάνθη. Να θυμίσουμε από πότε μιλάμε για τον κάθετο άξονα; Από το 2000 και έχουμε 2024 και δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε το πρώτο τμήμα!
Η αλήθεια είναι σκληρή αλλά πρέπει να λέγεται!.
Μ.Ξ.