Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Λιμάνι Λάγος: Μόνη ελπίδα ο κάθετος άξονας

Λιμάνι Λάγος: Μόνη ελπίδα ο κάθετος άξονας

0

Περιορισμένη εμπορική κίνηση – «Βουλιάζει» στην υποβάθμιση –  Χρειάζεται αναβάθμιση υποδομών και εκσυγχρονισμός εξοπλισμού

 

Καμιά μελέτη για σιδηροδρομική σύνδεση – Μιλά ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείο Λάγος Φ. Σταυρακάρας

 

«Βουλιάζει» στην λησμονιά κα την υποβάθμιση το λιμάνι του Πόρτο Λάγος. Ένα λιμάνι που πριν 20 χρόνια μετρούσε πάνω από 100 φουγάρα πλοίων τον χρόνο να φορτοεκφορτώνουν προϊόντα τώρα μετριούνται στα δάχτυλα…Ένα λιμάνι που χαρακτηρίστηκε εθνικής σημασίας το 2007 αλλά αυτός ο χαρακτηρισμός δεν συνοδεύτηκε με «προίκα», σε έργα αναβάθμισης. Ένα λιμάνι που έγιναν και κάποιες προσπάθειες για επιβατική χρήση με σύνδεση με νησιά αλλά κι αυτές ναυάγησαν!

Ενεργειακή «ναυαρχίδα» το λιμάνι Αλεξανδρούπολης – Τουριστικό της Καβάλας – Υποβαθμισμένο του Λάγος

Και εν έτει 2024 ακούσαμε τον υπουργό Μεταφορών – Υποδομών Χρήστο Σταϊκούρα σε ερώτημα που του τέθηκε αν υπάρχει σχεδιασμός για σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού του Λάγος να απαντά ότι δεν έχει στο υπουργείο καμιά τέτοιου είδους μελέτη. Προφανώς ο υπουργός ρίχνει το γάντι στην περιφέρεια που είναι αρμόδια αρχή.

Και προφανώς η περιφέρεια έχει σαν «ναυαρχίδα» το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης λόγω των ενεργειακών επενδύσεων που έχουν γίνει σ’ αυτό και το λιμάνι της Καβάλας για τουριστική αξιοποίηση. Έτσι το λιμάνι του Λάγος περιορίζεται για φορτοεκφορτώσεις σιτηρών και βαμβακόσπορου.

Χρειάζεται αναβάθμιση υποδομών και εκσυγχρονισμός εξοπλισμού

Την ανάγκη της αναβάθμισης των υποδομών του λιμανιού του Πόρτο Λάγος, επισημαίνει ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Λάγος Φώτης Σταυρακάρας, προκειμένου να έχει προοπτικές ανάπτυξης και αύξησης της εμπορικής κίνησης: «Χρειάζεται να γίνουν συγκεκριμένα έργα, όπως νέος τάπητας, ασφαλτοστρώσεις και εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού. Χρειάζονται νέα μηχανήματα φορτοεκφόρτωσης και κλαρκ. Τα εμπορικά που έρχονται πρέπει να εκφορτώνουν γρήγορα γιατί διαφορετικά δεν τους συμφέρει. Στείλαμε σχετικό αίτημα στο αρμόδιο υπουργείο και αναμένουμε απάντηση».

Ελπίδες επιβίωσης από το κάθετο άξονα – Καμιά μελέτη για σιδηροδρομική σύνδεση

Αναφερόμενος στην εμπορική κίνηση ο κ. Σταυρακάρας σημείωσε ότι η εμπορική κίνηση περιορίζεται σε τοπικούς εμπόρους που μεταφέρουν βαμβακόσπορο ή σιτηρά. Παλαιότερα όπως είπε, μεταφέρονταν και λιπάσματα αλλά έχουν σταματήσει: «Πιστεύουμε ότι το λιμάνι θα αποκτήσει μεγαλύτερη κίνηση όταν ολοκληρωθεί o κάθετος άξονας. Θα μπορούν τότε να γίνονται μεταφορές εμπορευμάτων από την Βουλγαρία μέσω του λιμανιού του Λάγος. Αλλά απαραίτητο είναι να γίνουν και έργα υποδομής».

Ερωτηθείς για το αν υπάρχει κάποια μελέτη για σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού του Λάγος ο κ. Σταυρακάρας σημείωσε πως: «Αυτό είναι αρμοδιότητα της περιφέρειας και όχι δική μας και κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει απ όσο γνωρίζουμε».

Χρόνια τώρα η ίδια ιστορία και αποτέλεσμα μηδέν!

Να σημειώσουμε και παλαιότερα η Αντιπεριφέρεια Ξάνθης επί αντιπεριφερειάρχη Νίκου Ευφραιμίδη είχε κάνει έγγραφο με προτεινόμενα έργα στο εμπορικό τμήμα και για συνολική αναβάθμιση του λιμανιού του Λάγος προς το υπουργείο Ναυτιλίας και μάλιστα είχε γίνει και σύσκεψη με την Γ. Γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας και στην οποία συμμετείχαν και τα Λιμενικά Ταμεία Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. Το αποτέλεσμα είναι: Μηδέν!

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης για έγκριση Προϋπολογισμού 2025

Κλήση σε ειδική συνεδρίαση για την έγκριση του προϋπολογισμού και του Ολοκληρωμένου Πλαισί…