Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Χάθηκε το τρένο για Δράμα – Ξάνθη

Χάθηκε το τρένο για Δράμα – Ξάνθη

0

«Η γραμμή Δράμα -Ξάνθη δεν είναι εύκολη στην υλοποίησή της, θέλει αρκετή δουλειά…», είπε ο υπουργός Μεταφορών Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας κατά την συνέντευξη Τύπου στην Ξάνθη


Καμιά ελπίδα για σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι του Λάγος – Το πρώτο τμήμα του κάθετου άξονα τελειώνει τέλος του 2024


Στα 15,5 εκ. ευρώ ανέρχονται τα έργα που πρέπει να υλοποιηθούν μέχρι το τέλος του 2025 στην Π.Ε. Ξάνθης από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας που επισκέφτηκε την Τετάρτη 15 Μαΐου τη πόλη μας και είχε διαδοχικές συναντήσεις με τους αυτοδιοικητικούς και τους παραγωγικούς φορείς. Στο περιθώριο των συναντήσεων αυτών παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πολυχώρου Τέχνης και Σκέψης «Μάνος Χατζιδάκις», συνοδευόμενος από την Ξανθιώτισσα υποψήφια ευρωβουλευτή της ΝΔ την  Νουρτζάν Σούλογλου, και τον πρόεδρο  Δ.Ε.Ε.Π. Ξάνθης Αλέξανδρο Νταμπουρατζή.

Η υποψηφιότητα της Νουρτζάν Σούλογλου

Στο στίγμα της υποψηφιότητάς της αναφέρθηκε η κα Σούλογλου, η οποία είναι γιατρός και  εργάζεται στον Ίασμο. Όπως σημείωσε αποτελεί μεγάλη τιμή για εκείνη που συμμετέχει στο ψηφοδέλτιο της ΝΔ και πως θα προσπαθήσει να  προσφέρει στην βελτίωση  της ποιότητας ζωής και στην αναβάθμιση του ΕΣΥ που αποτελεί στόχο του πρωθυπουργού: «Η υγεία είναι ένας τομέας που θα κυριαρχήσει στην Ευρώπη και είναι πολύ σημαντικό να συμμετέχουμε σ’ αυτές τις εκλογές γιατί για όλα τα σημαντικά θέματα που καθορίζουν το μέλλον μας οι αποφάσεις λαμβάνονται στην Ευρώπη».

Το διακύβευμα των ευρωεκλογών και η σημασία τους

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Σταϊκούρας σημείωσε πως ο λόγος της παρουσίας του στην Ξάνθη είναι  διττός και  έχει να κάνει με το διακύβευμα των εκλογών αλλά και το σημαντικό έργο του υπουργείου Μεταφορών  που επιτελείται στην περιοχή μας. Αναφερόμενος στη σημασία της συμμετοχής στις ευρωεκλογές αλλά και της θετικής ψήφου στη ΝΔ  ο κ. Σταϊκούρας, τόνισε πως το 75% των νόμων του ελληνικού κοινοβουλίου έχει άμεση σχέση με νόμους και δράσεις και πρωτοβουλίες του Ευρωκοινοβουλίου. Αυτό και μόνο καταδεικνύει την σημασία που έχει η ψήφος στις ευρωεκλογές. Ενδεικτικά ανέφερε ότι μέσω του Ταμείου ανάκαμψης στην Π.Ε. Ξάνθης πρέπει να υλοποιηθούν μέχρι το τέλος του 2025 15,5 εκ. ευρώ έργα, εξηγώντας πως είναι αναρτημένα προγράμματα πυροπροστασίας που έχουν υπογραφεί οι σχετικές συμβάσεις με τη δασική υπηρεσία 1, 7 εκ. ευρώ. Επίσης πρωτοβουλίες με υπογεγραμμένες συμβάσεις στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, στην δευτεροβάθμια φροντίδα υγείας, στα συστήματα μαθητείας του ΟΑΕΔ και στο Ερευνητικό κέντρο: « Αυτοί οι πόροι δεν υπήρχαν στην Ελλάδα αλλά τους επιδίωξε και τους πέτυχε η ελληνική κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας. Επιπρόσθετα ανέφερε ότι στα διακυβεύματα της επόμενης χρηματοδοτικής περιόδου περιλαμβάνονται πρωτοβουλίες στη φύλαξη των συνόρων,  στην ασφάλεια, στο μεταναστευτικό, την

ΚΑΠ. Γι αυτό, όπως είπε, η ΝΔ χρειάζεται ισχυρή εκπροσώπηση στο Ευρωκοινοβούλιο και θετική ψήφο, επισημαίνοντας ότι είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού κόμματος και με βάση τα δεδομένα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό από τα υπόλοιπα μέλη, γεγονός που ισχυροποιεί τη θέση της και μεγιστοποιεί τον βαθμό πίεσης για ευνοϊκές αποφάσεις υπέρ της χώρας μας.

Το πρώτο τμήμα του κάθετου τελειώνει τέλος του 2024 – Πήρε τουλάχιστον δύο χρόνια παράταση

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στα έργα που υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών στην Π.Ε. Ξάνθης, επισημαίνοντας ότι το πιο σημαντικό είναι ο κάθετος άξονας που συνδέει την Ξάνθη με τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα μήκους 50 χιλιομέτρων. Ανέφερε  ότι το α’ τμήμα που κατασκευάζεται Δημάριο– Ελληνοβουλγαρικά σύνορα ολοκληρώνεται τέλος του 2024 και ανέφερε ότι θα επισκεφτεί τον επόμενο μήνα το εργοτάξιο. Αναφορικά με το δεύτερο τμήμα Μελίβοια – Δημάριο, ανέφερε ότι είναι σε διαδικασία ανάθεσης της σύμβασης και ότι έχουν και τα δύο τμήματα εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ( συγχρηματοδότηση Ελλάδος και Ε.Ε.). Σ’ ότι αφορά τα υπόλοιπα τμήματα ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι θα γίνει αναβάθμιση τμηματική εντός της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου και ότι αναζητείται χρηματοδότηση.

Το Ιεροσπουδαστήριο και τα δύο σχολεία στην Διομήδεια

Το επόμενο έργο που ανέφερε είναι το Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο Ξάνθης. Ένα έργο με χρηματοδότηση   500.000 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων και συμβατική  περαίωση του έργου στις 3 Ιουλίου 2024. Το έργο περιλαμβάνει έξι αίθουσες διδασκαλίας, δύο γραφεία, και ένα εργαστήριο πληροφορικής.

Αναφέρθηκε επίσης και στο έργο κατασκευής του Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές τάξεις και του Ειδικού Σχολείου (ΕΕΕΚ Γενισέας) που θα κατασκευαστούν στο ίδιο οικόπεδο στην Διομήδεια που έχει παραχωρήσει ο δήμος Αβδήρων. Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας έχουν εγκριθεί τα τοπικά ρυμοτομικά και οι μελέτες ολοκληρώνονται μέχρι το τέλος του 2024, ενώ εκκρεμεί η χρηματοδότηση από την περιφέρεια. Ο προϋπολογισμός του Μουσικού είναι  12 εκ. +6 εκ. ευρώ  για το ΕΕΕΕΚ.

Δύσκολη «εξίσωση» η γραμμή Δράμα – Ξάνθη – Καμιά ελπίδα για σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι του Λάγος

Ο κ. Σταϊκούρας έκλεισε την τοποθέτησή του με αναφορά στα σιδηροδρομικά έργα και σύμφωνα με τα λεγόμενα του η Ξάνθη δεν έχει να περιμένει τρένο τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια. Ειδικότερα είπε επί λέξει: «Δεν είναι εύκολη κατάσταση για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Στην επόμενη επίσκεψη θα συζητήσουμε με την διοίκηση του ΟΣΕ για να προτεραιοποιήσουμε τα έργα. Η γραμμή Θεσσαλονίκη- Δράμα θα είναι έτοιμη το 2025 αλλά η γραμμή Δράμα -Ξάνθη δεν είναι εύκολη στην υλοποίησή  της… θέλει αρκετή δουλειά…Αλλά έχουμε τη δυνατότητα να ενισχύσουμε την επιχειρηματικότητα με την γραμμή Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη». Να σημειώσουμε ότι το θέμα της τουριστικής διαδρομής το έθεσαν και οι δήμαρχοι της Ξάνθης, ωστόσο ο κ. Σταϊκούρας δεν άφησε περιθώρια για …ελπίδες! Επίσης κανένα περιθώριο δεν άφησε για την σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι του Πόρτο Λάγος με την αιτιολογία ότι δεν υπάρχει καμία μελέτη, ούτε σχεδιασμός. Ανέφερε μόνο ότι μετά από αίτημα του ΟΣΕ έχουν δεσμευτεί 25 εκ. ευρώ για συντήρηση των ισόπεδων διαβάσεων σ’ όλη την χώρα.

Υπό εξέταση η σύνδεση Ξάνθης – Αεροδρόμιο Χρυσούπολης με γραμμή του υπεραστικού ΚΤΕΛ

Τέλος ανέφερε ότι θα εξετάσει το αίτημα των δημάρχων για ενίσχυση αστικού ΚΤΕΛ, να προστεθούν κάποια τοπικά δρομολόγια αλλά και την ενίσχυση της σύνδεσης με υπεραστικό ΚΤΕΛ από την πόλη μας με το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης. Ερωτηθείς για το άλλο μεγάλο έργο, το αρδευτικό  και την πορεία του, ο κ. Σταϊκούρας απάντησε πως δεν συγκαταλέγεται στα έργα αρμοδιότητας του υπουργείου του, παρότι όπως σημείωσε έχει στην αρμοδιότητά του 49 υφιστάμενα αρδευτικά έργα και φράγματα αλλά όχι το συγκεκριμένο έργο.

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ένας νέος ΣΥΡΙΖΑ υπό διαμόρφωση: Πολιτικές αντιπαραθέσεις στο debate των υποψήφιων προέδρων

Διάθεση ενότητας, αλλά και ουσιαστικές διαφορές αναδείχθηκαν στην τηλεμαχία της Τετάρτης Ω…