Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα «Μπαίνει στις ράγες» η σιδηροδρομική γραμμή Ν. Καρβάλη – Τοξότες

«Μπαίνει στις ράγες» η σιδηροδρομική γραμμή Ν. Καρβάλη – Τοξότες

0

Σε φάση δημοπράτησης με ανταγωνιστικό διάλογο με απόφαση του ΕΡΓΟΣΕ – Θα κατασκευαστεί τμήμα νέας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 37 χιλιομέτρων με ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση


Θεματικός αντιπεριφερειάρχης Ι. Χατζηγκενέ: «Επιδιώκουμε να λειτουργήσει και η τουριστική διαδρομή με το μικρό τρενάκι Δράμα – Ξάνθη»


Προβάδισμα στο σιδηροδρομικό έργο Ν. Καρβάλης – Τοξότες δίνει ο ΕΡΓΟΣΕ «σπάζοντάς» το από το μεγάλο έργο της γραμμής Θεσσαλονίκης Ξάνθης, του οποίου ήταν κομμάτι. Με τα νέα δεδομένα θα έχουμε την προκήρυξη ενός νέου διαγωνισμού με εξασφαλισμένα χρήματα για ένα τμήμα 37 χιλιομέτρων που αφορά την κατασκευή νέας γραμμής με ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση από το λιμάνι της Νέας Καρβάλης μέχρι τους Τοξότες Ξάνθης, όπου θα ενώνεται με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.


«Αυτό το κομμάτι που μας αφορά βρίσκεται σε διαδικασία δημοπράτησης με ανταγωνιστικό διάλογο. Επιδιώκουμε να λειτουργήσει η τουριστική διαδρομή με το μικρό τρενάκι Δράμα – Ξάνθη»
Ι. Χατζηγκενέ
Θεματικός αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών – Υποδομών

Δημοπρατείται το έργο κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Ν. Καρβάλη – Τοξότες

Όπως μας ενημέρωσε ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης μεταφορών και υποδομών Ιρφάν Χατζηγκενέ με απόφασή του ο ΕΡΓΟΣΕ  θέτει το έργο σε διαδικασία δημοπράτησης με ανταγωνιστικό διάλογο με διάρκεια σύμβασης 60 μηνών: «Πρόκειται για ένα τμήμα 37 χιλιομέτρων που αφορά την κατασκευή νέας γραμμής από την Νέα Καρβάλη έως τους Τοξότες. Έχει χρηματοδότηση από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα (CEF1) με 212 εκατ. ευρώ. Το υπόλοιπο κομμάτι αφορά έργο 147 χιλιομέτρων και ξεκινά από Θεσσαλονίκη έως Αμφίπολη. Αυτό θα γίνει τα επόμενα χρόνια όπως μας έχουν ενημερώσει. Όμως αυτό το κομμάτι που μας αφορά βρίσκεται σε διαδικασία δημοπράτησης με ανταγωνιστικό διάλογο».

Περιλαμβάνεται στο αναπτυξιακό σχέδιο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο με ορίζοντα 20ετίας

Υπενθυμίζουμε ότι το έργο αυτό περιλαμβάνονταν στην πρώτη λίστα των ενταγμένων έργων ύψους 529 εκατ. ευρώ που έχουν χρηματοδότηση και προχωρούν άμεσα του αναπτυξιακού Σχεδίου για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο με ορίζοντα 20ετίας, που παρουσίασε ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στο υπουργικό συμβούλιο  τον Ιανουάριο.  Το έργο αυτό αναφέρονταν ξεχωριστά από το υπόλοιπο τμήμα ως άμεσα υλοποιήσιμο.

Να σημειώσουμε ότι στη δεύτερη λίστα είναι τα έργα 1,39 δισ. ευρώ προς χρηματοδότηση από το CEF II (το πρόγραμμα Συνδέοντας την Ευρώπη). Σ’ αυτά τα έργα είναι: Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με 480 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση 341 εκατ. ευρώ και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με 295 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση 214 εκατ. ευρώ

Καμιά αναφορά για την γραμμή Δράμα – Ξάνθη

Άξιο αναφοράς είναι ότι στο σχέδιο αυτό δεν υπάρχει  η ανάταξη -συντήρηση και λειτουργία της γραμμής Δράμας – Ξάνθης. Αυτό βεβαιώνει ο κ. Χατζηγκενέ ωστόσο σημειώνει ότι: « Επιδιώκουμε να λειτουργήσει η τουριστική διαδρομή με το μικρό τρενάκι Δράμα – Ξάνθη. Ο περιφερειάρχης μας κ. Τοψίδης είχε πρόσφατα συνάντηση στο υπουργείο, ασκώντας πιέσεις για την λειτουργία του. Πιστεύω ότι θα το πετύχουμε»

Τι προβλέπεται για την γραμμή Θεσσαλονίκη – Ν. Καρβάλη

Αναφορικά με το υπόλοιπο αρχικό τμήμα από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Νέα Καρβάλη, αυτό σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό του υπουργείου έχει μεταφερθεί σε επίπεδο εικοσαετίας. Το έργο εντάσσεται στη λογική της κατασκευής της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας και μαζί με το Νέα Καρβάλη-Τοξότες προωθείται επίσης με μικρότερο αντικείμενο και το έργο Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, η χρηματοδότηση του οποίου αναζητείται από το CEF II με αίτηση χρηματοδότησης που έγινε τον Ιανουάριο.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…